• daniiel

Vad heter jag?

Hej. Jag är en liten flicka som hunnit bli en månad gammal nu. Min mamma och pappa trodde att dom hade hittat ett namn till mig, men det passar inte riktigt. Frågan nu är - vad heter jag?

Ja, alla kloka och påhitta människor här på BT.. vad ska lillasyster heta? Alla förslag tas tacksamt emot :)
  • Svar på tråden Vad heter jag?
  • Vichy

Namn jag tycker är fina är:
    Elsa, Alice, Linnea, Sofia, Agnes, Julia, Signe, Alma, Selma 

• lommila86

oj va skoj! grattis till tjejen!
    Om jag förstod rätt av vad jag skummade genom tråden så vill ni ha ett kort enkelt svenskt namn som endå inte är poppis och inte heller för tankarna till långvården eller grannens dotter?

Då går säkert lite mer krångliga namn som Kornelia, Natalie, Fransilia och sånt bort?

Min klara favorit, som min eventuella framtida dotter skall få är Alde. Gammalt fornnordiskt namn. Ingen annan har ännu gillat det, så mitt hopp står till er;)

Andra alternativ i samma kategori; Evy, Adele, Lotten, Adell(e), Agnes Boel, Saida, Tyra, Yvonne, Vonna/e, Lisen, Åsa, Etel, Hedda, Idun, Runa, Hilda, Bodil, Mira, Silja, Malva, Malvina

Om ni itn har mellan namnen klara så så tycker jag man kan sväva ut lite mer där,för att göra det mer personligt. I en släktkrönika hittade jag namnet Karljana som man hade haft som släktnamn i flera led men nu är det bortglömt. Men lite kul vore det att väcka nått sånt till liv, å ungen lär ju vara ensam om det;)

• Emelie 87

Vilken sötnos! Själv fick jag en liten Estella för 3½ veckor sedan.  

Om storasyster heter Tuva borde lillasyster kanske heta Lisa?

• Maj12

Jag tycker att eran lilla sötnos ser ut som en liten Nila eller kanske Essie. Vet hur jobbigt det är att hitta det där namnet som ska passa nu men även om tio år och framåt. Lite stressande :)) Det tog oss 2 månader att hitta det perfekta namnet till våran son, under dessa 2 månader så hette han lillebror. Så numera heter han lillebror som mellannamn.

• Maj12

Oj sorry..... Nu såg att namnet redan va bestämt. Kanske ska läsa lite innan jag skriver :( Tilda är jättefint namn!

Svar på tråden Vad heter jag?