• daniiel

Vad heter jag?

Hej. Jag är en liten flicka som hunnit bli en månad gammal nu. Min mamma och pappa trodde att dom hade hittat ett namn till mig, men det passar inte riktigt. Frågan nu är - vad heter jag?

Ja, alla kloka och påhitta människor här på BT.. vad ska lillasyster heta? Alla förslag tas tacksamt emot :)
  • Svar på tråden Vad heter jag?
  • daniiel

Maja är också jättefint, men det är min systers namn :) Alltså det flicknamnet som hon i flera år paxat så att säga och nu väntar hon och hennes sambo barn, sitt första, så vill absolut inte "sno" deras namn :)

Ella tycker jag också om och vi hade funderat på det, men min kusin fick barn i höstas och det blev en Ella, så det namnet går också bort :P

• filibustern
    weddinghelena skrev 2014-03-12 08:57:22 följande:
    Jag tycker det ser ut som en liten Elodie 
    Söt liten tös ni fått :)  
    vilket fint namn! hur uttalas det? med långt o - eloodie, eller betoning på i? 
  • Marione

Edla tycker jag är jättefint.

Vi döpte vår lilla tjej till Vega, som är kort och passar bra med Tuva

• piffen

Jag tycker hon ser ut att kunna heta Lo eller kanske Malva eller Iris :)

• swdnchick

daniiel,

Vilken söt dotter ni har fått! Ett stort grattis till er!! :)Glad Synd att det inte var en pojke, för vi har en massa pojknamn på vår lista, men listan på flicknamn är i princip tom.  Obestämd

• TheD

Moa, Enia, Lea, Tobine, Irma, Sigrid, Liva (populärt danskt namn som min lilla minikusin heter, Linnea, Lexie, Lina...
    Sonja

Ehh..hm.

Svar på tråden Vad heter jag?