• FrökenW

    Fler nördbrudar/brudgummar?

    Fler här inne som hellre läser whengeekswed.com än "allt om bröllop"? Som funderar på hur mycket popkulturella referenser man egentligen kan klämma in i en normallång bröllopsinbjudan innan mormor blir allt för förvirrad? Filmer, tv, spel, böcker eller serier, hela temabröllop eller bara ett halsband från favoritfandomen – vore kul att bolla idéer och inspiration!

  • Svar på tråden Fler nördbrudar/brudgummar?
  • FrökenW
    Plättis skrev 2014-04-08 15:24:08 följande:
    Ja, lite detaljer som anspelar på ett gemensamt intresse kan det vara charmigt och göra det mer speciellt. Hur ställer ni er till ett temabröllop, typ som bilden här nedanför? Personligen hade jag varit rädd att det skulle kännas mer som en temafest eller en maskerad än ett bröllop. Något man ångrar när man ska hänga upp bilderna på väggen och ha dem där i resten av livet.
    Haha, kan i och för sig tycka att det är kul att folk vågar, men jag hade nog inte valt det själv...

    Jag tycker vi har rätt mycket nördiga toucher, men det mesta smälter in rätt bra i dekoren och den typ av bröllop vi valt så jag tror och hoppas att det inte blir för mycket. Vi använder aldrig orden eller namnen från fandomen, till exempel, har inga inslag i själva cermonin och i klädseln är det väl bara färgtemat och något enstaka lejon på sambons manchettknappar och ett av bröllopsvittnenas slips. Sen är det väl mycket känslan vi är ute efter på något sätt också. Trollsk och lite magisk, typ. 
  • Maria93

    Här är en till nördig blivande brud.. Jag vill ha med medeltid/fantasy/rollspel med på något sätt, men vet ännu inte hur..

  • Linnen
    Plättis skrev 2014-04-08 15:24:08 följande:
    Ja, lite detaljer som anspelar på ett gemensamt intresse kan det vara charmigt och göra det mer speciellt. Hur ställer ni er till ett temabröllop, typ som bilden här nedanför? Personligen hade jag varit rädd att det skulle kännas mer som en temafest eller en maskerad än ett bröllop. Något man ångrar när man ska hänga upp bilderna på väggen och ha dem där i resten av livet.
    haha, fantastisk idé till halloween/maskerad men inte till bröllop. Skulle inte vilja se ut som ett gigantiskt träsktroll på min bröllopsdag :P 
  • mlisso

    Måste bara få skriva av mig av vår pepp!
    Vi åker till LA och BlizzCon på vår smekmånad!!!!!

    Sjukt taggade!

  • FrökenW
    mlisso skrev 2014-05-11 09:04:14 följande:

    Måste bara få skriva av mig av vår pepp!
    Vi åker till LA och BlizzCon på vår smekmånad!!!!!

    Sjukt taggade!


    Sjukt coolt, grattis! Vi funderar på att åka och kolla på hockey...

    När ska ni dit? 
  • FrökenW
    Smultron skrev 2014-05-11 13:08:47 följande:

    Vet inte om de är rätt forum men hoppas på att någon här kanske vet var man kan köpa den här cake toppern?


    fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-9/10251921_1445244322383864_619731405115751634_n.jpg


    kunde inte ladda upp bilden själv så hoppas länken  funkar :)


    Sök på video "video game wedding cake topper" på Ebay så får du upp ett helt gäng olika varianter, vet inga bra svenska butiker dock. 
  • Smultron
    FrökenW skrev 2014-05-11 13:14:27 följande:
    Sök på video "video game wedding cake topper" på Ebay så får du upp ett helt gäng olika varianter, vet inga bra svenska butiker dock. 
    Jo jag tycker jag har försökt med dom flesta sökningar utan att hitta någon med League of Legends victory, "/ men får fortsätta leta helt enkelt :)

     
  • FrökenW

    Du kan inte bara skriva ut motivet från spelet och klistra på skämen? Skulle misstänka att det ugefär så de flesta spelspecifika har gjorts. 

  • mlisso
    FrökenW skrev 2014-05-11 11:33:46 följande:
    Sjukt coolt, grattis! Vi funderar på att åka och kolla på hockey...

    När ska ni dit? 
    Konventet är i början av November så där i krokarna tar vi flyget och åker dit :)
  • Tingeling89
    FrökenW skrev 2014-04-05 19:53:27 följande:

    Blev lite mycket jobb och lite lite BT häng där ett tag... Men det mesta ligger på is här också, väntar på förlovning så vi kan boka lokal och fotograf och börja spåna på allvar. Vi tänkte dock ta en helg i Norrköping i sommar och titta på Harry Potter-utställningen där, förhoppningsvis finns både inspiration och en hyfsat välsorterad gift shop... 

     


    Såå detta var en väldigt spännande tråd. Litte Harry Potter nörd måsta jag nog säga att jag är :) tyvärr är min m2b lite mer åt Star wars, men men man kan inte få allt här i livet.

    FrökenW du nämner en Hrry Potter mässa: Var när varför, hur? Tell me :D
  • Linnen
    Tingeling89 skrev 2014-05-13 14:53:26 följande:
    Såå detta var en väldigt spännande tråd. Litte Harry Potter nörd måsta jag nog säga att jag är :) tyvärr är min m2b lite mer åt Star wars, men men man kan inte få allt här i livet.

    FrökenW du nämner en Hrry Potter mässa: Var när varför, hur? Tell me :D

    Tar mig friheten att svara då jag också tänkt besöka Harry Potter-utställningen i sommar :) All info finns under länken nedan. 


    www.harrypottertheexhibition.se/


     

  • Tingeling89
    Linnen skrev 2014-05-13 17:30:41 följande:

    Tar mig friheten att svara då jag också tänkt besöka Harry Potter-utställningen i sommar :) All info finns under länken nedan. 


    www.harrypottertheexhibition.se/


     


    Åh tack! Nu ska jag bara lösa detta med att ta mig dit. någon som vet om det är långt till norrköping från stockholm?
  • Plättis

    Enligt Google Maps: 160 km, och det går tåg varje halvtimme mellan 8.30 och 18.30 :)


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Tingeling89
    Plättis skrev 2014-05-14 09:56:51 följande:

    Enligt Google Maps: 160 km, och det går tåg varje halvtimme mellan 8.30 och 18.30 :)


    Nämen tackar :)
  • FrökenW
    Tingeling89 skrev 2014-05-15 11:25:00 följande:
    Nämen tackar :)
    Går utmärkt att åka över dagen både med bil och tåg från Stockholm, tar ca 1,5 h enkel väg. 

    Vi har flyttat ner söderut tills dess dock, så vi funderar på att boka en helg på hotell. Eftersom vi planerar bröllop på temat känns det som en flaska bubbel och lite planering efter mässan kunde vara ganska mysigt. 
  • Tingeling89
    FrökenW skrev 2014-05-15 12:48:13 följande:
    Går utmärkt att åka över dagen både med bil och tåg från Stockholm, tar ca 1,5 h enkel väg. 

    Vi har flyttat ner söderut tills dess dock, så vi funderar på att boka en helg på hotell. Eftersom vi planerar bröllop på temat känns det som en flaska bubbel och lite planering efter mässan kunde vara ganska mysigt. 
    Det låter ju jättemysigt :)
Svar på tråden Fler nördbrudar/brudgummar?