• FrökenW

Fler nördbrudar/brudgummar?

Fler här inne som hellre läser whengeekswed.com än "allt om bröllop"? Som funderar på hur mycket popkulturella referenser man egentligen kan klämma in i en normallång bröllopsinbjudan innan mormor blir allt för förvirrad? Filmer, tv, spel, böcker eller serier, hela temabröllop eller bara ett halsband från favoritfandomen – vore kul att bolla idéer och inspiration!

• Svar på tråden Fler nördbrudar/brudgummar?
  • filibustern

hör väl egentligen inte hemma här då vi varken läser den där sidan eller kommer ha ett "nörd"-tema av något slag. men min fästman är född -82, en tid då ALLA tv-konsoller, dataspel och star-trek, star wars etc. kom. så han är rätt så nördig. :P funderade ett tag på om man skulle haft typ ett "supermario"-tema, eller kanske rent utav star trek/star wars. såg star trek -filmerna (new generation) när dom gick på tv, hade aldrig sett dom förut, men jag gillade dom starkt! så täntke faktiskt på om vi skulle byta från skogs-tema till star trek eller nåt. men.. nja.. vi ska försöka ha ett budgetbröllop och det KÄNNS som att ska man ha ett nördtema, ska man försöka gå all in, och då kan det bli dyrare än man tänkt. men får väl kanske ha ett nörd-tema då karln fyller 40 eller nåt. (länge dit) 

• camwic
    filibustern skrev 2014-02-10 13:01:37 följande:
    hör väl egentligen inte hemma här då vi varken läser den där sidan eller kommer ha ett "nörd"-tema av något slag. men min fästman är född -82, en tid då ALLA tv-konsoller, dataspel och star-trek, star wars etc. kom. så han är rätt så nördig. :P funderade ett tag på om man skulle haft typ ett "supermario"-tema, eller kanske rent utav star trek/star wars. såg star trek -filmerna (new generation) när dom gick på tv, hade aldrig sett dom förut, men jag gillade dom starkt! så täntke faktiskt på om vi skulle byta från skogs-tema till star trek eller nåt. men.. nja.. vi ska försöka ha ett budgetbröllop och det KÄNNS som att ska man ha ett nördtema, ska man försöka gå all in, och då kan det bli dyrare än man tänkt. men får väl kanske ha ett nörd-tema då karln fyller 40 eller nåt. (länge dit) 
    Han fyller snart 35 ;). 
  • filibustern
    camwic skrev 2014-02-10 14:28:23 följande:
    Han fyller snart 35 ;). 
    .... true! true! haha! kanske skulle ha ett mindre kalas bara, och beställa en star wars-tårta :P
  • filibustern
    filibustern skrev 2014-02-10 14:38:26 följande:
    .... true! true! haha! kanske skulle ha ett mindre kalas bara, och beställa en star wars-tårta :P
    oh! kanske skaffa mig en sexig star wars-dräkt :P
  • camwic
    filibustern skrev 2014-02-10 14:38:58 följande:
    oh! kanske skaffa mig en sexig star wars-dräkt :P
    Ohh tror jag nog att han skulle älska :). 
  • MrsP93

Vi hade en Star Wars-tårta när vi gifte oss, vit marsipan med ett rött och ett grönt lasersvärd som korsades i marsipan :)

• camwic
    MrsP93 skrev 2014-02-10 16:06:10 följande:

Vi hade en Star Wars-tårta när vi gifte oss, vit marsipan med ett rött och ett grönt lasersvärd som korsades i marsipan :)

Nice !!
  • FrökenW

Ni Dr Who-brudar, har ni sett Directors Cabin på Etsy? Fantastiska flugor. 

Hur går det för alla? Själv längtar efter att få sätta igång och planera på riktigt nu.

• Linnen
    FrökenW skrev 2014-02-25 16:17:00 följande:

Ni Dr Who-brudar, har ni sett Directors Cabin på Etsy? Fantastiska flugor. 

Hur går det för alla? Själv längtar efter att få sätta igång och planera på riktigt nu.

Äntligen har jag hittat tillbaka till tråden :) Skönt med ny design/funktioner som håller koll på vart man skrivit inlägg. 

Just nu ligger det mesta på is. Har fullt fokus på att ta körkort för tillfället. 
    Har tappat sugen för bröllopsplanering just nu... Men det är nog mest för att jag inte har nåt att planera för tillfället. Det är så lång tid kvar :P 

Hur går det för dig? Har du fått sätta igång med planeringen ordentligt nu? :) 

• schober

Vi ska ha cupcakes till gästerna istället för tårta, och de ska vara "nörd-dekorerade" med batman och POW, BANG, ZAP osv haha
    Vi ska få en liten tårta och på den ska vi ha en caketopper i form av en brud och Batman.
    När vi är gifta så vill fästmannen få upp en skylt ovanför oss som säger "Achivement unlocked: Gain a spouse".

Sedan vill fästmannen även ha små superhjältar istället för knapphålsblommor till honom själv och hans TVÅ best men :)

Det lär bli lite mer nörderier också men inget jag kommer på just nu. 

Svar på tråden Fler nördbrudar/brudgummar?