• Anonym (Jagblevenavdem)

    Han kollar på porr, hur ska jag tänka kring det?

    Jag har en pojkvän snart sambo. Han kollar på porr som de flesta gör, jag har också gjort det och aldrig haft problem med det i mina tidigare förhållanden. Har alltid läst i *mamma tidningar* hur tjejer inte vill att deras män ska kolla på porr. Förstod aldrig hur man kunde bli avundsjuk på en sådan sak förrän nu, jag tycker det är otroligt jobbigt att veta att han blir hård av att se perfekta brudar med sjukt heta kroppar som rider killar eller suger och och stönar och har sig. Att min kille kommer till deras stön och rumpor och ansiktsuttryck. Samtidigt som detta är en fantasi jag kan ha om honom som jag njuter av. Men när det inte är en sexfantasi så avskyr jag det. För mig drar det ner mig självförtroende och jag känner att jag inte duger tills jag ser ut som tjejer i porrfilmerna. Har pratat om detta med min kille, han säger att jag visst är jätte fin och duger osv men för mig bevisar han att jag inte gör det. Jag vill inte behöva vara avundsjuk pga hans porrtitande. Hjälp mig någon, inga dömande människor här tack! :)

  • Svar på tråden Han kollar på porr, hur ska jag tänka kring det?
  • Anonym (Respekt)
    Anonym (Nej) skrev 2014-02-05 18:45:36 följande:
    Jag skulle inte kunna vara tillsammans med en kille som kollar på porr själv och runkar till det, tycker det handlar om kvinnosyn. Är glad att min man inte gör det (och nej, alla gör verkligen inte det, beror på vilken slags person man är). Tycker partnern ska respektera ens känslor angående det. Kommer man inte överens får man avgöra själv om man kan leva med nåt sånt.
    Så det är bara han som ska respektera dina känslor, du ska inte respektera att han inte ser på saken som du? Respekt är inte något man ska förvänta sig, man ska kunna visa det själv också.

    Jag förstår inte detta "problem" riktigt, ser detta ämne dyka upp på Familjeliv jämt och ständigt. "Min kille ser på porr, världen rasar!" Även om man har ett förhållande onanerar man ju, de flesta i alla fall, och killar/män är ju mer visuella när det gäller fantasier. Låt honom se på porr, han kommer bara ljuga om det annars och det är väl inte bra?

    Jag vet ärligt talat inte om min man ser på porr, jag frågar inte eftersom det är hans ensak enligt mig. Jag vet att vi har ett mycket bra sexliv tllsammans, och det räcker för mig. Vill han tillfredsställa sig "vid sidan av" med hjälp av porr så står det honom fritt. Han är en vuxen man och ska behandlas så.
  • Anonym (Nej)

    Det har jag inte sagt? Jag säger att en sån typ av kille som jag anser det skulle inte passa mig. Jag förbjuder inte min man att göra nånting, men han är inte intresserad av att göra sånt.

  • Anonym (Höggravid då)

    Min fd kollade mkt på porr och jag minns det särskilt då jag låg höggravid i sovrummet och såg honom genom dörrspringan då jag råkade vakna mitt i natten, han satt där och tittade på dessa brudar med sin lem i handen och gned den...
    DÅ kändes det riktigt jobbigt.
    Just då var det inte aktuellt att ha sex för oss, jag hade fullt med vätska i hela kroppen och det var helt enkelt inte behagligt så det blev en ersättning för honom.
    Jag minns inte att jag sa något om det faktiskt, men jag mådde inte bra av vetskapen.

  • Anonym (Respekt)

    Ni som inte gillar att era män ser på porr, av vilken orsak är ni egentligen emot det? Dålig kvinnosyn sade någon, men alla kvinnor som gör porr är ju inte tvingade till det á la Lovelace, en del gillar det faktiskt oc vissa kan ju tjäna riktigt hyfsat på det. Anser ni att det är otrohet på något sätt? Det kan man naturligtvis få tycka, jag personligen anser att otrohet är att ha sex med annan person, inte att enbart titta på någon och tillfredsställa sig själv.

    Hoggraviddå: Du kunde inte ha sex, och därför skötte din man saken på egen hand. Var det verkligen fel? Hans sexlust och behov av att tillfredsställa sig försvinner inte som genom ett ttrollslag för att du inte kan ha sex, och att se på film och runka var naturligtvis hans sätt att få utlopp för den.Exakt vad fick dig att må dåligt?

    Jag dömer ingen, jag undrar bara exat vad det är som är så fruktansvärt hotande med att någon ser på porr. När jag var gravid med andra barnet fick jag "sexförbud" redan i tredje månaden, jag tyckte inte jag hade rätt att kräva att min man inte skulle få njuta så mycket han kunde. Det var ju inte han som riskerade något. Nu brukade jag iofs tillfredsställa honom på andra sätt, men hade han sett på porr hade jag inte blivit sur för det (han kanske gjorde det också, jag har nte frågat).

    Mina väninnor är alla likadana, "Min man får inte se på porr!" och jag tycker det är skamligt om jag ska vara ärlig. De äger inte sina män, deras män är vuxna och har all rätt att se på porr och runka om de vill. Jag vet inte om min man gör det, jag har inte frågat eftersom det faktiskt inte angår mig. Jag älskar att ha sex med min man, och vi har ett mycket bra sexliv, men jag onanerar ändå ibland. Och det är jag säker på att min man också gör.

    Så länge någon inte föredrar "gör det själv metoden" framför att ha sex med sin kvinna är det väl lugnt?

  • Anonym (-_-)

    Hej alla, ska försöka hålla inkägget kort men har en del att skriva av mig så hoppas det är OK. Hoppas at någon får lite "hjälp" eller förståelse av inlägget.

    Snubblade över denna tråden igår och började spåna igenom den lite. Tyckte att ämnet var ganska intressant eftersom att jag aldrig förstått att man som kvinna eller partner kan känna sig illa till mods eller ledsen över att ens kille/partner tittar på porr. För mig har det varit självklart att porr är fantasi och att sex man har i "riktiga livet" som verklighet.

    Jag vände mig till min fästman och vi började prata lite om det medans jag läste i tråden. Jag kommer inte ihåg exakt hur vi kom in på det men jag frågade honom i alla fall vad det är han tänder på med porren och han svarade: "jag tänder på tjejen".

    Jag blev helt paff - han kunde lika väl ha gett mig en käftsmäll.

    Jag måste varit naiv men jag trodde verkligen att han såg på porr på samma sätt som jag och använde det på samma sätt: jag själv tittar på porr då och då men det blir bara som "bakgrundsljud" i en fantasi där jag ofta är tillsammans med min partner. Jag tänder varken på tjejen eller killen utan på det faktum att de båda har det skönt och jag ser framför mig att min killa och jag har det skönt tillsammans. Jag har altid utgått från att det är samma sak för de flesta killar eller i alla fall min fästman. Så när han svarade att "han tänder på tjejen" visste jag först inte hur jag skulle reager men jag blev oerhört sårad. Jag reagerade med att känna mig näst intill bedragen, osexig, med mera med mera - jag fick ett sådant tryck över bröstet och jag har nästan själv svårt att beskriva hur extremt ledsen jag blev.

    Min kille märkte ju så klart att jag blev riktigt sårad och han försökte förklara men allt han sa gjorde det bara värre. Han liknade porr vid snabbmat i jämförelse med en fin bit oxfilé... Jaja, så kan ju se det liksom. :( Men det är ju upenbarligen fortfarande mat... Det var uppenbart att han inte riktigt förstod min reaktion även om han märkte den.

    Jag ville verkligen förstå hur han ser på porr och hur han använder det så vi fortsatte prata om det och efter flera timmar tror jag att jag tillslut förstod grejen:

    Jag tänder främst på att visuallisera och fantisera om mig och min kille i olika scenarion och då kan porren hjälpa men också en bra Harlequin roman eller bok av annat slag kan göra mig lika upphetsad som "bra" porr (jag är väldigt specifik med vilken porr jag tittar på - det måste vara uppenbart att båda har det skönt och inte bara fejkar det). Jag själv kan tända på lite exhibitionistiska scenarion där vi iaktas av andra eller kan se andra men de kan inte se oss etc. Att fantisera och tända på känslor, scenarion med mera är tydligen väldigt vanligt för kvinnor.

    I mina fantasier är det ofta fokus på njutning och olika scenarion snarare än specifika grejer som bröst, rumpa eller liknande. Under tiden vi satt och pratade visade min kille en studie för mig (har inte länken här men let me know om ni vill läsa den) där det visat sig att män är väldigt specifika med vilken sorts porr man tänder på (och att mer än 85% av världens män tittar på porr). Heterosexuella män tänder i stort sett enbart på tjejer i porrfilmer, homosexuella män tänder i stort sett enbart på män etc. Kvinnor däremot kan tända på "allt" oavsett läggnin: tjej-tjej, tjej-kille, kille-kille och enligt studien kunde tjejer också tända på apa-apa... Förvånad Lite smått skumt men poängen är att vi kvinnor läser in mer i det visuella. Vi skapar ofta fantasier eller scenarion runt det vi ser, vi lägger in känslor och ibland värderingar i det vi ser och tänder på så mycket mer än bara det visuella. Jag skulle nästan vilja se det som att vi kvinnor är mer intellektuella med vår sexualitet och männen mer visuella utan tankeverksamhet bakom.

    För en man är det just det visuella och ljudet som gör honom upphetsad. Den största majoriteten män fantiserar inte om tjejen, att ha sex med henne eller sätter inte ihop bilden och ljudet i något form av annat kontext, vilket vi kvinnor gör. Många pratar om att porr är objektifierande av kvinnor och självklart är det ju det men uppenbarligen är det också hela poängen. Tanken med porr är inte att bidra med särskilt mycket tankeverksamhet eller eftertanke - det är visuell stimuli där människorna i filmen objektifieras för att du som tittare inte ska behöva sätta in dem i något särskilt kontext utan objekten blir helt enkelt anonyma och inget mer än bara bilder. Dessa bilder visar människor som njuter av sex. Vi kan nog alla förstå varför eller på vilket sätt det är sexigt. Hoppas ni hänger med mig.

    Poängen med mitt långa inlägg är att när min kille svarade att "han tänder på tjejen" så tolkade jag det som att han tänder på henne - vill ha henne - vill ta på hennes kropp - att hon är med i hans fantasi och inte jag. Men faktum är att det inte är någon fantasi bakom. Det är bara en bild och som min kille beskrev för mig "det föregår noll hjärnverksamhet i dessa lägen"- det är bara visuell stimuli som hjälper honom att få orgasm när vi inte är tillsammans och "busar".

    Det här kanske är en total självklarhet för andra men det var det INTE för mig. Min kille fick också reda på hur jag ser på porr och vad jag tänder på (utanför det vi gör tillsammans och honom uppenbarligen) men han blev riktigt förvånad när jag svarade att "nej jag tänder faktiskt inte på Chris Hemsworth och hans muskler". Visst han är snygg och het men jag TÄNDER inte på honom. Tydligen fungerar killar annorlunda.

    Jag är verkligen inte för att dela upp könen så att man säger "så fungerar killar och så fungerar tjejer" men eftersom att den största skillnaden mellan könen är just det faktum att vi har olika kön så är det ju inte så konstigt om vår sexualitet fungerar olika... Tack för att jag fick skriva av mig.

  • jessi85
    Anonym (-_-) skrev 2014-02-13 10:37:59 följande:
    Hej alla, ska försöka hålla inkägget kort men har en del att skriva av mig så hoppas det är OK. Hoppas at någon får lite "hjälp" eller förståelse av inlägget.

    Snubblade över denna tråden igår och började spåna igenom den lite. Tyckte att ämnet var ganska intressant eftersom att jag aldrig förstått att man som kvinna eller partner kan känna sig illa till mods eller ledsen över att ens kille/partner tittar på porr. För mig har det varit självklart att porr är fantasi och att sex man har i "riktiga livet" som verklighet.

    Jag vände mig till min fästman och vi började prata lite om det medans jag läste i tråden. Jag kommer inte ihåg exakt hur vi kom in på det men jag frågade honom i alla fall vad det är han tänder på med porren och han svarade: "jag tänder på tjejen".

    Jag blev helt paff - han kunde lika väl ha gett mig en käftsmäll.

    Jag måste varit naiv men jag trodde verkligen att han såg på porr på samma sätt som jag och använde det på samma sätt: jag själv tittar på porr då och då men det blir bara som "bakgrundsljud" i en fantasi där jag ofta är tillsammans med min partner. Jag tänder varken på tjejen eller killen utan på det faktum att de båda har det skönt och jag ser framför mig att min killa och jag har det skönt tillsammans. Jag har altid utgått från att det är samma sak för de flesta killar eller i alla fall min fästman. Så när han svarade att "han tänder på tjejen" visste jag först inte hur jag skulle reager men jag blev oerhört sårad. Jag reagerade med att känna mig näst intill bedragen, osexig, med mera med mera - jag fick ett sådant tryck över bröstet och jag har nästan själv svårt att beskriva hur extremt ledsen jag blev.

    Min kille märkte ju så klart att jag blev riktigt sårad och han försökte förklara men allt han sa gjorde det bara värre. Han liknade porr vid snabbmat i jämförelse med en fin bit oxfilé... Jaja, så kan ju se det liksom. :( Men det är ju upenbarligen fortfarande mat... Det var uppenbart att han inte riktigt förstod min reaktion även om han märkte den.

    Jag ville verkligen förstå hur han ser på porr och hur han använder det så vi fortsatte prata om det och efter flera timmar tror jag att jag tillslut förstod grejen:

    Jag tänder främst på att visuallisera och fantisera om mig och min kille i olika scenarion och då kan porren hjälpa men också en bra Harlequin roman eller bok av annat slag kan göra mig lika upphetsad som "bra" porr (jag är väldigt specifik med vilken porr jag tittar på - det måste vara uppenbart att båda har det skönt och inte bara fejkar det). Jag själv kan tända på lite exhibitionistiska scenarion där vi iaktas av andra eller kan se andra men de kan inte se oss etc. Att fantisera och tända på känslor, scenarion med mera är tydligen väldigt vanligt för kvinnor.

    I mina fantasier är det ofta fokus på njutning och olika scenarion snarare än specifika grejer som bröst, rumpa eller liknande. Under tiden vi satt och pratade visade min kille en studie för mig (har inte länken här men let me know om ni vill läsa den) där det visat sig att män är väldigt specifika med vilken sorts porr man tänder på (och att mer än 85% av världens män tittar på porr). Heterosexuella män tänder i stort sett enbart på tjejer i porrfilmer, homosexuella män tänder i stort sett enbart på män etc. Kvinnor däremot kan tända på "allt" oavsett läggnin: tjej-tjej, tjej-kille, kille-kille och enligt studien kunde tjejer också tända på apa-apa... Förvånad Lite smått skumt men poängen är att vi kvinnor läser in mer i det visuella. Vi skapar ofta fantasier eller scenarion runt det vi ser, vi lägger in känslor och ibland värderingar i det vi ser och tänder på så mycket mer än bara det visuella. Jag skulle nästan vilja se det som att vi kvinnor är mer intellektuella med vår sexualitet och männen mer visuella utan tankeverksamhet bakom.

    För en man är det just det visuella och ljudet som gör honom upphetsad. Den största majoriteten män fantiserar inte om tjejen, att ha sex med henne eller sätter inte ihop bilden och ljudet i något form av annat kontext, vilket vi kvinnor gör. Många pratar om att porr är objektifierande av kvinnor och självklart är det ju det men uppenbarligen är det också hela poängen. Tanken med porr är inte att bidra med särskilt mycket tankeverksamhet eller eftertanke - det är visuell stimuli där människorna i filmen objektifieras för att du som tittare inte ska behöva sätta in dem i något särskilt kontext utan objekten blir helt enkelt anonyma och inget mer än bara bilder. Dessa bilder visar människor som njuter av sex. Vi kan nog alla förstå varför eller på vilket sätt det är sexigt. Hoppas ni hänger med mig.

    Poängen med mitt långa inlägg är att när min kille svarade att "han tänder på tjejen" så tolkade jag det som att han tänder på henne - vill ha henne - vill ta på hennes kropp - att hon är med i hans fantasi och inte jag. Men faktum är att det inte är någon fantasi bakom. Det är bara en bild och som min kille beskrev för mig "det föregår noll hjärnverksamhet i dessa lägen"- det är bara visuell stimuli som hjälper honom att få orgasm när vi inte är tillsammans och "busar".

    Det här kanske är en total självklarhet för andra men det var det INTE för mig. Min kille fick också reda på hur jag ser på porr och vad jag tänder på (utanför det vi gör tillsammans och honom uppenbarligen) men han blev riktigt förvånad när jag svarade att "nej jag tänder faktiskt inte på Chris Hemsworth och hans muskler". Visst han är snygg och het men jag TÄNDER inte på honom. Tydligen fungerar killar annorlunda.

    Jag är verkligen inte för att dela upp könen så att man säger "så fungerar killar och så fungerar tjejer" men eftersom att den största skillnaden mellan könen är just det faktum att vi har olika kön så är det ju inte så konstigt om vår sexualitet fungerar olika... Tack för att jag fick skriva av mig.
    Intressant inlägg! Skulle gärna läsa studien om du har nån länk :)
  • Anonym (-_-)

    Jag och min kille har letat och letat men inte lyckats hitta studien jag nämnder ovan igen. Däremot så vet vi att det finns en länk någonstans bland alla brev och svar i den bifogade länken. Det är en riktigt bra sex och samlevnads blog som jag kan rekomendera alla att läsa. Det finns humor, lite jävlar anamma och en ärlighet som är uppfriskande.

    www.avclub.com/search

    Om "porr-prats-incidenten" i veckan så har jag börjat lägga det bakom mig. Jag kan ibland uppleva det som jobbigt eftersom att jag inte känner mig lika speciell, som att det finns fler kvinnor lurandes i periferin.

    Men hela anledningen att både han och jag tittar på porr är ju för att underlätta en orgasm. Vi tittar på det av samma anledning för att uppnå samma mål och även om vi kanske reagerar olika på det vi ser så är det ju trots allt samma sak. Jag själv känner att det är något jag får komma över. Problemet är inte hans utan mitt och jag skulle aldrig vilja be honom avstå från porr, lika lite som jag själv vill avstå från det.

    Med det sagt så ska det tilläggas att min fästman är extremt duktig på att bekräfta mig. Vi har ett fantastiskt sexliv och han är så oerhört osjälvisk i sängen! Han "jobbar" gärna för att ge mig 6 orgasmer på en kväll, jag tvivlar inte på att han är kär i mig, på att han älskar mig och att jag är kvinnan i hans liv. Hade det varit så att han inte var lika duktig på att bekräfta mig hade jag förmodligen varit känsligare för det faktum att han tittar på porr och tänder på andra kvinnor...

  • Anonym (Respekt)

    Jag glömde skriva att jag tror att kvinnor som "inte låter" sina män se på porr är osäkra. Antingen är de osäkra på sig själva; sitt utseende och sin attraktionsförmåga eller så är de osäkra på att deras män verkligen älskar dem och tycker de är attraktiva. Kvinnorna i porrfilmer är ju ofta väldigt snygga och har snygga kroppar, jag tror många tjejer/kvinnor blir osäkra av det. Men ingen tjej/kvinna skulle naturligtvis någonsin erkänna det, istället kommer de med en massa floskler om kvinnosyn, för det låter ju bra, och att mannen ska ha respek flr deras känslor. Att visa respekt för mannen och låta honom se på porr om han nu vill det kommer tydligen inte på fråga.

    Vad är så fruktansvärt hotande med att en mann tittar på film och bilder med kvinnor som bir kn-llade? Skulle en man älska och åtrå sin kvinna mindre av att han ser på sånt? De allra flesta  vill väl hellre ha sex med sin kvinnna än sitta och r-nka till filmer? Det är ju om han helre gör det än har sex med sin kvinna som det är problem! Och om åna problem uppstår måste man fråga sig själv om det möjligen kan vara så att man är delaktig i problemete. Gör man allt för att hålla sin man tillfredsställd? Ställer man upp och gör saker som man kanske egentligen inte gillar, för att göra honom lycklig?

    Det sista lät kanske helt galet för en del, men jag ycker att om ens man gillar att bli avsugen ska ma absolut suga av honom ibland, även om man inte tycker det är så jävla kul att göra det!


    Anonym (Nej) skrev 2014-02-11 19:40:51 följande:
    Det har jag inte sagt? Jag säger att en sån typ av kille som jag anser det skulle inte passa mig. Jag förbjuder inte min man att göra nånting, men han är inte intresserad av att göra sånt.
    Du sa ordagrant (jag kopierar):Tycker partnern ska respektera ens känslor angående det.
    Det tolar i alla fall jag som att partnern som vill se porr ska respektera om den andra inte gillar porr, och låta bli att se på det. Det är inget skrivet om ömsesidig respekt.

    Men jag kan naturligtvis ha tolkat dig fel, och då ber jag om ursäkt!

    Som du säger är det naturligtvis allra bäst om båda har samma värderingar angående porr, så behöver ingen känna sig orespekterad (heter det så?)! Glad
  • Js Fästmö

    Tror alla män gör det faktiskt mer eller mindre. MEn gör det då, jag är inte så intresserad av det så så länge jag slipper veta så bryr jag mig inte. Hade jag behövt veta det och sett det så hade jag nog reagerat. Men stoppar hellre huvudet i sanden och låtsas som ingenting för han väljer själv. MEN han säger att han inte gör det. ;)

  • Anonym (Nej)

    Alla män gör inte det, precis som alla kvinnor inte älskar skor eller andra stereotyper. :)

  • Anonym (trebarnsmor)

    Jag har alltid tittat på porr. Både ensam och tillsammans med min partner. För egen del är det inte personerna i filmerna som gör mig tänd, utan det är själva sexet som jag gillar att se/höra. Tror de allra flesta män (om inte alla) faktiskt håller med mig.

  • Anonym (tjej)

    I vårt fall är det jag, tjejen, som är mer öppen för att se på porr medan killen tycker (eller i alla fall säger) att han tar avstånd från porr. För min del tror jag att jag lärde mig se på porr i mitt förra förhållande, där min partner ofta uppmuntrade mig att titta på olika klipp och vi kunde njuta tillsammans eller på egen hand med dessa fantasier. Sedan dess har jag använt det som ett verktyg när jag varit singel eller varit ensam hemma osv. och behövt lite inspiration eller stimulans. Att min nuvarande kille verkar vara en av få killar som tar avstånd från porr tror jag har att göra med att HAN har riktigt dåligt självförtroende, medan det i många fall verkar vara kvinnan som är den som känner sig hotad av porrfilmstittandet. Sedan vet jag inte hur mycket porr han faktiskt sett, och om han sett fel sorts filmer, men jag har inte riktigt vågat ha en "filmvisning" tillsammans än eftersom jag vet vad han tycker om det. Han vet inte att jag ser på porr ibland när jag är ensam, men jag gör det ju bara för att gå igång på något. Som någon tidigare skrev, så tänder jag inte på personerna i sig utan på sensualiteten och njutningen mellan dem. Jag kan tända mer på tjejen än på killen eftersom det oftast fokuseras mer på hennes njutning än på hans i filmerna, och jag vill självklart att det ska kännas så naturligt och verkligt som möjligt, inga fejkade stön och jobbig bakgrundsmusik. Jag önskar att jag och min partner kunde vara mer öppna med detta så småningom och våga visa varandra vad vi tänder på fantasimässigt, men jag är rädd att han ska tycka att jag är pervers eftersom han har så starka åsikter om porr. Det viktigaste tycker jag är att ingen i förhållandet överkonsumerar porr eller föredrar fantasin framför verkligheten.

  • Helan

    Här var många bra åsikter... skulle funnits en gilla knapp som på FB.
    Jag vigdes för en vecka sedan borgligt, och då sa vigselförättaren många bra och tänkvärda saker.
    För oss var det inte nytt men som tex att vi nu ingår i äktenskapet, men vi har fortfarande ett varsitt liv som vi ska vårda på egen hand och leva som vi vill. men också dela tillsammans i äktenskapet. 
    Sedan är det ju självklart att man inte ska göra saker som sårar den andre el få den att må dåligt. Men sådana saker borde man lärt känna hos varandra innan man gifter sig tycker jag. Jag lärde känna min man i drygt 22 år innan vi gifte oss, hade det funnits saker han gjorde som inte jag gillade så kanske jag tänkt efter en gång extra innan jag gifte mig med honom.

    Så lev ditt egna liv tillsammans med den du älskar och respekterar för vad den är och gör.
     

  • Anonym (Ändrat åsikt)

    Jag tycker att jag blivit mer förlåtande till porr sedan jag gift mig. Som singel tyckte jag att det var äckligt, men jag konstaterar att min morgonpigga mans porrsurfande tidiga mornar (då supertrötta jag definitivt inte vill bli väckt av sex) inte påverkar vårt samliv över huvud taget. Dessutom konstaterade jag (de gånger jag hade anledning att rota bland filmfilerna) att han gick över till gravidporr samtidigt som jag var gravid. Så jag tror allt att det egentligen är mig han tänder på. Skrattande
    Någon gång tittar vi på någon porrfilm tillsammans, men det är vansinnigt svårt att hitta någon med både sex och vettig handling i, och det vill vi ha på en myskväll Någon som har några bra tips?

  • Marcus91

    Jag har en fundering angående just porrtittande. Jag har avstått från att titta på porr i några månader bara för att min sambo hatar porr och vill inte ha något med det att göra. Tidigare har jag alltid tittat på porr för att jag tänder på sexet som visuell stimulans när jag onanerar, men min sambo accepterar inte den anledningen. Vad ska jag göra?

  • Nightrod
    Marcus91 skrev 2015-02-26 11:26:22 följande:

    Jag har en fundering angående just porrtittande. Jag har avstått från att titta på porr i några månader bara för att min sambo hatar porr och vill inte ha något med det att göra. Tidigare har jag alltid tittat på porr för att jag tänder på sexet som visuell stimulans när jag onanerar, men min sambo accepterar inte den anledningen. Vad ska jag göra?


    Vill hon inte ligga, så får väl du titta porr och runka.
    Accepterar hon inte det så har du tre alternativ.
    1: Sluta titta på porr och runka
    2: Gör det i hemlighet
    3: Gör slut, vi lever i ett jämnställt samhälle, din kropp dina rättigheter

    (fotnot: Fattar fortfarande inte vad dessa trådar gör på BP, men får acceptera att detta INTE är ett bröllopsforum)
    Live free, ride free
  • Anonym (anonym82)

    Jag tycker det beror på. 

    Ibland tex när man är ifrån varandra eller om det är andra saker som hindrar, tex mens. MEN aldrig när man är i samma hem.

    jag har haft problemet att min pojkvän var beroende. Det var varje dag, när vi båda var hemma. nån timme efter vi haft sex osv.  bredvid mig när jag sov kunde han porrsurfa och runka 

    DET var inte ok. Ja vi hade bra sexliv, han klagade tom på att jag ville för ofta och vi hade bara varit ihop kring 1 år då. 

    Det höll på att kosta förhållandet där och då. Vi är än tillsammans men jag har inte helt kommit över det.  

  • Anonym (Vicky)

    Skulle visa en grej på mobilen men min var i köket så då tog vi hans istället. När jag började knappra in ett ord dök de upp ett helt annat på hans telefon, jag klickade på ordet o då dök bara fler o fler såna här ord upp

    ok visst de kanske bara va där liksom no big deal. Men så skulle vi fortsätta sökande jag ville visa men de dök istället en porrsida upp.

    Han nekade när jag snällt frågade o säger att de är folk på jobbet (i skolan!) där de har en grupp som arbetar för diskriminering trygghetsgrupp typ..där har en i gruppen (Han har lektion o är ej med) frågat om han kan låna mobilen för att googla "pornografiskt/olämpligt innehåll" ja sa han tydligen. Så alltså ska jag tro på att de verkligen sitter på arbetstid och googlar vilka eventuella sidor elever är på för att blocka dessa?? Varför skulle de i gruppen googla t.ex "kåt fet elefant som blir sprutade på med enorm byst " och varför tar de inte sin egna mobil? Han aa att se helst inte ville ha sånt på deras egna mobil.

    Är inte sur för han kollar om han nu gör de men att förneka o ljuga ihop en sån historia liksom?? Vad säger ni.

  • Anonym (Vicky)

    Till svar för den som skrev att det är ett bröllopsforum och opassande tråd.

    Jag ska gifta mig och just därför är det en helt ok tråd att kunna läsa andras åsikter och tankar, och bolla sina egna funderingar när man eller jag iaf ogärna tar upp detta bland folk irl. Jättebra och stöttande tråd! Min m2b nekar än. Men tycker fortfarande det är lustigt att lärare på en grundskola granskar pornografiskt innehåll på porr sidor? Alltså går in på porrsida och klickar vidare på reklam för andra porrsidor för att undvika detta bland elever och blocka sidor?

    Första gången han dragit till med en så otrovärdig och konstig historia och dessutom ljuger mitt framför näsan på en? Eller vad tror ni gör de verkligen såhär i något som ska vara trygghetsgrupp?

Svar på tråden Han kollar på porr, hur ska jag tänka kring det?