• ellysmom

    Någon som har kuddslipad diamant som vill visa?

    Hej!

    Min juvelerare har tagit hem lite kuddslipade stenar som jag ska titta på i veckan och jag tänkte se om någon här kanske har denna slipningen på sin enstensring och vill visa?
    Jag har sagt att jag vill ha en sten med typ 1,14 i L/B förhållande eftersom jag gillar lite mer rektangulär form. Vore jättekul att se era ringar!
    Säg såklart oxå hur stor sten ni har, hur många carat etc. Gärna även ringstorlek.
    Jag ska ha en sten på 1ct eller större så dessa storlekar vore kanske roligast att se. Någon? 

  • Svar på tråden Någon som har kuddslipad diamant som vill visa?
  • Tina379

    Tack jools! Självklart, är bra påläst på Diamanter nu när man läst o letat i ett halvår kollar HCA osv.. Vet precis hur min ring skall se ut, men hittar den ingenstans, det närmaste jag kom var harriet kelsall bespoke jewelery UK, men det kostar typ lika mkt som min diamant så nja de går bort. Det lutar nog nu till att jag beställer diamant från antingen England eller James Allen och sedan får de göra ringen i Sverige!

  • jools

    Ja så har jag gjort också. Eftersom jag redan hade förlovningsringen så vågade jag inte beställa vigselringen utomlands. Men Nu är min ring klar, hämtade den igår och jag är sjukt nöjd med guldsmedens jobb. Den blev sååå fin!

  • ellysmom

    Men gud så nervig jag är kring detta med ringen! Bara 2 veckor tills vi gifter oss nu och vi var och tittade i fredags för att godkänna. Vilket jag inte gjorde. Det ska göras lite änringar som att öppna fattningen så att man kan se hela stenens undersida oxå när man tittar igenom liksom. Men herregud vilken vacker sten det är. Vansinnigt glitter och det var verkligen helt rätt att lägga det extra krutet på en River. Hoppas på att få se den slutgiltiga versionen i slutet av veckan nu bara. Att man skulle vara så här nojjig trodde jag inte.
    Men klart det är viktigt. Ska ju sitta på fingret hela livet.  

  • Tossen

    Jag funderar på att köpa en ring från JA tills resan i vår, vad bör man räkna med att lägga på ring? Det är till förlovning och jag skulle vilja ha en sten som är 0,5-1ct ungefär. Pavé eller solitär. Så får det bli en vanlig allians till vigselring :D

    Får man en sten av bra kvalitet om man räknar med ca 15 000 för sten och ring? Vad ska jag leta efter när jag väljer diamant?

  • ellysmom
    Tossen skrev 2014-02-19 14:49:20 följande:
    Jag funderar på att köpa en ring från JA tills resan i vår, vad bör man räkna med att lägga på ring? Det är till förlovning och jag skulle vilja ha en sten som är 0,5-1ct ungefär. Pavé eller solitär. Så får det bli en vanlig allians till vigselring :D

    Får man en sten av bra kvalitet om man räknar med ca 15 000 för sten och ring? Vad ska jag leta efter när jag väljer diamant?
    nej, du kommer inte få en fin sten för de pengarna i den storleken.

    Kul tråd jag skap+ade förresten. Ingen svarar på ett enda inlägg. haha! Bitter? ja. PMS. japp. Men ändå.  
  • SELondonswede

    Ah ellysmom. Mina inloggnings uppgifter kranglade men jag kollade traden typ 30 ggr for att se din uppdatering. Var sa nyfiken for din skull och trist att det inte var som du ville. Men skam den som ger sig och det kommer lona sig att vara petig. Nar ska du kolla pa den igen?

  • ellysmom
    SELondonswede skrev 2014-02-19 21:53:19 följande:
    Ah ellysmom. Mina inloggnings uppgifter kranglade men jag kollade traden typ 30 ggr for att se din uppdatering. Var sa nyfiken for din skull och trist att det inte var som du ville. Men skam den som ger sig och det kommer lona sig att vara petig. Nar ska du kolla pa den igen?
    ok!
    Jag vet inte! Och jag vill se den BUMS! haha! Men rimligen måste det ju bli i nästa vecka för nu är det ju snart dags ju...
     
  • ellysmom

    NU är ringen min klar! Passade på att ändra förlovningsringen lite oxå och om 1,5 vecka får jag ha dem båda på mig, JÄMT! 

    Tihi!



     
  • Tossen

    Ellysmom, vilka fina ringar! Beställde du stenen från JA? Vilken storlek är det och vilken slipning?

    Jag väntar på acets på tre nu sedan är det dags... längtar!

  • ellysmom
    Tossen skrev 2014-03-05 11:11:37 följande:
    Ellysmom, vilka fina ringar! Beställde du stenen från JA? Vilken storlek är det och vilken slipning?

    Jag väntar på acets på tre nu sedan är det dags... längtar!
    Tack! Jag är så sjukt nöjd! haha! Snart lördag oxå! Ghaaaa!

    Nej jag orkade inte hålla på att trixa med diamantköp från JA trots allt så min guldsmed jagade rätt på exakt de specifikationer jag lämnade honom. Blev kanske lite dyrare men det känns som en bra försäkring att ha gjort allt här. Att ha en fysisk person att gå till om det är något.

    Den är på 0.8ct, River och SI1. Gnistrar nåt otroligt och juvelfattaren sa det var en av de finaste cushionslipade stenar han sett. tjoho! 
  • Tossen

    Ja jag såg i någon tråd att det är dags 8 mars! Spännande! ;)

    Tycker verkligen stenen (eller båda ringarna öht) är fantastiska! Det var något liknande jag tänkt mig (förlovningsringen är halvallians med princesser). Nu tror jag dock inte det blir så. Svårt att bestämma sig! Allt är så fint! Förstår att det känns bättre att ha allt gjort i Sverige. Det hade jag nog också gjort om jag min budget hade tillåtit det.

  • iso

    Hej,

    hoppar inte här trots att tråden verkar ha legat nere ett bra tag. Till saken hör att jag också har en allians med princess och har beställt en kuddslipad diamant på 0,71 c. bilderna som lagts upp av Ellysmom kan inte jag se. Då jag snart ska hämta ut min ring är jag väldigt nyfiken på fattningen. Är det bara mig bilderna inte funkar för? 

  • VANBRUUN
    iso skrev 2014-05-05 22:32:40 följande:

    Hej,

    hoppar inte här trots att tråden verkar ha legat nere ett bra tag. Till saken hör att jag också har en allians med princess och har beställt en kuddslipad diamant på 0,71 c. bilderna som lagts upp av Ellysmom kan inte jag se. Då jag snart ska hämta ut min ring är jag väldigt nyfiken på fattningen. Är det bara mig bilderna inte funkar för? 


    Hej,
    Vad roligt! Nej bilderna funkar inte för mig heller, du kan väl posta bilder på din ring när de kommit då ;)
    www.VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
Svar på tråden Någon som har kuddslipad diamant som vill visa?