• Äldre 5 Sep 22:05
    10427 visningar
    48 svar
    48
    10427

    26/7-2014:)

    är det nån mer än oss som har den 26/7-2014?hade varit kul om vi kunde dela med oss av planeringen till denna dagtex var gifter ni er osv.jag och min blivande har varit ett par i 12 år. har två underbara söner och har aldrig tänkt gifta hos fören vi tog detpå tal för 2 månader sedan:)det är aldrig för sent:)vi gifter oss i skåne, närmare bestämt i simrishamn där vi oxå bor.vi har redan bokat lokal, kyrka och har snart bestämt vilken catering vi ska ha.längtar till juli nu....                  

  • Svar på tråden 26/7-2014:)
  • Äldre 14 Jul 20:12
    #31

    Skickade och frågade av de två som inte svarat ifall de tänkte komma eller inte och fick som svar att person1 inte kommer eftersom hon jobbar men person2 (partner till person1) med barn kommer... Barnet var inte bjudet (på grund av att vi har begränsat antal platser samt tycker att festen inte är lämplig för små barn) och vi hade skrivit namnen på de inbjudna i själva kortet så här "vi vill bjuda in person1 & person2 till vår vigsel..." så tycker det är ganska tydligt vem som är bjudna? Och vad jag vet kan man inte byta ut person1 till deras barn endast för att det passar dem? Åtminstone inte utan att fråga om det går bra, vilket de inte gjorde, utan antog det.

    Nå, jag förklarade att tyvärr var inte barnet bjudet på grund av olika omständigheter och då kunde heller inte person2 tydligen komma eftersom de inte har någon barnvakt. Det att de 1) inte svarat på inbjudan i tid och 2) inte frågat om det var okej att ta med barnet utan endast anta det gjorde att jag inte hade speciellt stor lust att fixa det heller. Vi träffar dem med bra tur en gång i året så det är heller inte några som är oss väldigt nära men det här fick mig lite upprörd, fast det behövs knappast mycket till det i denna stressiga tid ;)

  • Äldre 14 Jul 20:31
    #32

    Ja, sånt är inte populärt vid denna tidpunkt! Jag förstår dig :) här är det mindre roligt just nu. Så stressigt på jobbet, vilket inte går så bra ihop med stress över bröllopet. Idag fick jag ett litet sammanbrott, men det lär väl ordna upp sig hoppas jag! Idag kom min fästmans faster som bor i USA till Sverige, hon hade med sig vackra bröllopskristallglas med silverfot och swarowskikristaller, superfina! Fick också prova smyckena, örhängen och halsband med safirer och diamanter. Jättenöjd!

    Utöver det har jag pratat igenom låtar med violinisten, bokat möte med vigselförrättaren och beställt bröd från lokala icabutiken till bröllopsdagen. Klänningen hämtade jag idag, sitter som ett smäck! Och ringarna blev inlämnade för inskriptionen och putsning. Nu börjar det onekligen brännas :)

  • Äldre 14 Jul 20:44
    #33

    Stress på jobbet är knappast vad man behöver nu, men det verkar ju ändå gå framåt för er :) Borde också åka in till stan imorgon för att lämna in min förlovningsring på putsning. Jag har zirkonia stenar i min förlovningsring, lyckas de putsa upp dem på något vis så att de blänker mer? Man märker inte så mycket då jag har ringen för sig själv men det var ganska stor skillnad jämfört med den splitternya vigselringen ;)

  • Äldre 15 Jul 13:35
    #34

    Jag jobbar sista veckan nu medan sambon har semester så vi fixar och donar på kvällarna. Men nästa vecka blir det full gas för att få ordning på allt det sista.

    I helgen blev vi båda hippade och hade en fantastisk dag med de flesta av våra underbara vänner.

  • Äldre 16 Jul 18:49
    #35

    Härligt att det verkar gå framåt för alla! Bara nån vecka kvar nu! Gaaah! Imorgon ska jag åka och prova en klänning som jag förmodligen kommer köpa. Hittade den på Blocket, en Maggie Sottero Mona Lisa. Jag är totalt KÄR i den! Det ska bli så spännande att se den på!


    Är det någon av er som ska ha brudkrona? Jag får låna en gratis av kyrkan vi ska ha välsignelsen i, men jag har ingen aning om hur man fäster den! Min syster ska fixa mitt hår och hon har inte heller fäst en krona förut. Nån som vet? :)

  • Äldre 24 Jul 07:35
    #36

    Ååå nu är det nära:)

    Sömn hinner jag inte med men sova kan jag göra nästa vecka;)

    Är sååå nervös :)

  • eWe
    Äldre 24 Jul 10:23
    #37

    Nu hittade jag också hit, bättre sent än aldrig Oskyldig


    Vi ska också gifta oss på lördag och jag är fruktansvärt nervös. Tänker bröllop vareviga sekund jag är vaken. Förvånad


     

  • Äldre 24 Jul 11:57
    #38
    Lindatamminen skrev 2014-07-24 07:35:48 följande:

    Ååå nu är det nära:)

    Sömn hinner jag inte med men sova kan jag göra nästa vecka;)

    Är sååå nervös :)


    eWe skrev 2014-07-24 10:23:52 följande:

    Nu hittade jag också hit, bättre sent än aldrig Oskyldig


    Vi ska också gifta oss på lördag och jag är fruktansvärt nervös. Tänker bröllop vareviga sekund jag är vaken. Förvånad


     


    Jag håller på och bakar under min vakna tid så hinner inte vara så nervös än, fast lite är jag nog förstås :D Dock blev jag mycket stressad igår då min jordgubbsmousse inte betedde sig som jag ville så får se om jag får fixat det idag så inte hela tårtan förstörs! Fattar varför "folk" avråder från att man ska baka sina egna bröllopstårtor, samma sak som hände igår har nämligen inte hänt förut trots att jag har använt samma recept otaliga gånger, gaaah! Nåväl, det löser sig säkert.

  • Äldre 25 Jul 00:09
    #39
    Kakbakaren skrev 2014-07-24 11:57:16 följande:

    Jag håller på och bakar under min vakna tid så hinner inte vara så nervös än, fast lite är jag nog förstås :D Dock blev jag mycket stressad igår då min jordgubbsmousse inte betedde sig som jag ville så får se om jag får fixat det idag så inte hela tårtan förstörs! Fattar varför "folk" avråder från att man ska baka sina egna bröllopstårtor, samma sak som hände igår har nämligen inte hänt förut trots att jag har använt samma recept otaliga gånger, gaaah! Nåväl, det löser sig säkert.


    Mm så kände jag oxå och därför beställde jag våra som föresten ska hämtas imorgon:)

    Mina tärnor anlände i dag för att hinna umgås innan:)

    I morgon ska lokalen dekoreras och allt annat måste bli klart:)

    Men allt löser sig har ju planerat ett tag:)
  • Äldre 25 Jul 09:18
    #40

    Imorgon är det ÄNTLIGEN dags! Känns helt sanslöst att datumet nästan är här! Vi gick igenom allt med prästen igår, och idag ska jag och min syster träffa kantorn för att öva syrrans flöjtspel och mitt hemliga solo. Ska sjunga "Du är allt" för min man. Är helt sjukt nervös och undrar vad jag gett mig in på, haha.

  • Äldre 25 Jul 09:21
    #41
    Kakbakaren skrev 2014-07-24 11:57:16 följande:
    eWe skrev 2014-07-24 10:23:52 följande:

    Nu hittade jag också hit, bättre sent än aldrig Oskyldig


    Vi ska också gifta oss på lördag och jag är fruktansvärt nervös. Tänker bröllop vareviga sekund jag är vaken. Förvånad


     


    Jag håller på och bakar under min vakna tid så hinner inte vara så nervös än, fast lite är jag nog förstås :D Dock blev jag mycket stressad igår då min jordgubbsmousse inte betedde sig som jag ville så får se om jag får fixat det idag så inte hela tårtan förstörs! Fattar varför "folk" avråder från att man ska baka sina egna bröllopstårtor, samma sak som hände igår har nämligen inte hänt förut trots att jag har använt samma recept otaliga gånger, gaaah! Nåväl, det löser sig säkert.

    Det kommer säkert gå bra med moussen i slutändan. Håller tummarna! Så typiskt att den börjar bråka just när det är dags för dig att baka din egen tårta!

  • Äldre 26 Jul 06:32
    #42

    Idag är det äntligen dagen B!!!!!! Lycka till alla! SoligSkrattande

  • CoG
    Äldre 26 Jul 10:28
    #43

    Önskar er en fantastisk dag!!


     


    Förra året gifte vi oss den här lördan, så imorgon är det vår första bröllopsdag,


    mys och njut hela dagen!!


     

  • Äldre 26 Jul 11:16
    #44
    CoG skrev 2014-07-26 10:28:56 följande:

    Önskar er en fantastisk dag!!


     


    Förra året gifte vi oss den här lördan, så imorgon är det vår första bröllopsdag,


    mys och njut hela dagen!!


     


    Tack! Skrattande

    Hoppas ni får en fantastisk första bröllopsdag imorgon! Skrattande
  • CoG
    Äldre 27 Jul 11:30
    #45

    Tack!


     


    Hoppas att allt blev härligt igår även det som inte blev som planerat :)


    Visa gärna bilder!

  • Äldre 28 Jul 08:16
    #46

    Nu är jag äntligen fru:) strålande sol och underbara gäster gjorde vår dag till en oförglömlig dag!!

  • Äldre 28 Jul 13:39
    #47

    Stort grattis till allihopa! :) Vi hade också en underbar dag med strålande solsken och fantastiska gäster. Det gick bra med tårtorna till slut även om de också hade varmt i värmen, här kommer en bild :)

  • Äldre 6 Aug 22:41
    #48


    här kommer lite bilder men väntar fortfarande otåligt på de andra:)
Svar på tråden 26/7-2014:)