• Lindijoo

Har du en Lilly-klänning?

Hej alla glada blivande!

Har börjat titta på brudklänningar och ser här på BT att många nämner Lilly.
    Så, jag skulle bli superglad om ni ville berätta lite, hur är klänningarna?
    Visa gärna en bild på er Lilly-klänning!

• Svar på tråden Har du en Lilly-klänning?
  • Plättis
    2014maj skrev 2013-09-23 15:26:50 följande:
    Hej tjejer!
    Hoppas nån av er som provat deras klänningar kan hjälpa mig!
    Jag bor rätt långt ifrån alla butiker som säljer Lilly men jag har hittat en på nätet som jag har fallit för så nu funderar jag på om jag ska beställa hem den men jag funderar lite på storlekarna.
    Jag har fortfarande inte gått ner alla min gravid kilon så jag kan inte köpa en baserat på hur mina mått är idag utan utgå ifrån hur jag tror att jag ser ut om ett halvårObestämd 
    Även om jag helst hade haft en med dragkedja så är ju snörning absolut att föredra i detta fallet men hur mycket går det att snöra åt den?
    Om jag nu köper en t.ex. stl 38 kan jag då dra åt den till en 36 eller släppa ut den till en 40?
    Något mått (bröst,midja,höft) som ni reagera på när ni provade som verkade mindre/större än vanligt?
    Hoppas ni kan hjälpa mig!!
    Jag har förstått att man kan göra klänningen en storlek större eller mindre än vad den är genom snörningen. Så 40 passar både 38 och 42. Men det är bättre att ha en i sin egen storlek, det är ju det klänningen är dimensionerad för. 
    När jag provade på Lilly var jag inställd på att behöva ha 42 eftersom jag har det när jag köper byxor, på överkroppen har jag 38 istället, men det hade fastnat så fruktansvärt över höfterna... Jag hade 40 på deras klänningar, men innan nästa år då jag gifter mig hoppas jag kunna komma i en 38  
  • Diamant2013

Jag tyckte det blev mer i stilen av en tärnklänning fast i Ivory än en brudklänning. Visst priset var inte riktig så hög heller. Men på den ene stora dagen i livet vill jag har en riktig brudklänning känner jag. Har provat lite olika märke och upptäckte att man får det man betalar för. Kanske du ska hänga på till Ljungby nu helgen? De har nånting speciellt fr/lö med ett märke från Belgien. Tänkte åker dit och prova klänningar. Man vet aldrig..kanske hittar drömklänningen  

• Esme2013

Oj förlåt Lindijoo.. Såg aldrig din inlägg. Jo jag hittade min klänning! Jag var hos Dreamwear i Ljungby. Köpte en klänning av märket Jarice.Kolla trådet "Trunkshow". Samma märke . Lycka till med letandet 

• 2014maj

Åh tack för hjälpen!

sommaren13 skrev 2013-09-23 16:19:35 följande:

Jag har kollat deras stl.guide så jag har ju ett hum om storlekarna, klänningen jag gillar tillhör 2013 kollektionen så jag vet inte om jag vågar vänta på att jag gått ner tillräckligt för då kanske klänningen blir svår att få tag på. Men det måste ju vara lättare att fixa till en för stor klänning än en som är för liten.
    Plättis skrev 2013-09-23 18:00:35 följande:
    Jag har också olika storlekar på över och underkroppGlad Som du hoppas jag komma i en 38 men jag tror att kanske höfterna ställer till det.

Ska kanske ha lite is i magen och avvakta - har jag tur finns den kvar och kanske t.om är billigare då.... men samtidigt så tror jag verkligen att den kan vara den rätta för mig så usch va besviken jag blir om den försvinner!!

• Plättis
    2014maj skrev 2013-09-23 19:42:46 följande:
    Jag har också olika storlekar på över och underkroppGlad Som du hoppas jag komma i en 38 men jag tror att kanske höfterna ställer till det.
    Ska kanske ha lite is i magen och avvakta - har jag tur finns den kvar och kanske t.om är billigare då.... men samtidigt så tror jag verkligen att den kan vara den rätta för mig så usch va besviken jag blir om den försvinner!!  
    Mina höfter kommer definitivt ställa till det för mig! Jag har inte haft 38 byxor sedan typ högstadiet, men eftersom jag kom i en 40 nu så tror jag att det löser sig  

Jag tänkte samma sak när jag var i Stockholm och provade min perfekta klänning, den var så vacker att jag trodde jag skulle börja gråta. Men bara någon vecka efter jag var där så fanns den inte i min storlek längre (åtminstone på hemsidan). Vet inte vad som hände, men nu vet jag i alla fall vilken typ av klänning jag vill ha. 
  • Luci

Jag fick gå upp 2 storlekar större än vad jag har i mina vanliga kläder. Det är det bästa med snörning. Det gör inget om man råkar ta en för stor. Det är bara att knyta lite hårdare. Det är värre om den är för liten, eller hur? ;)

• Plättis
    Luci skrev 2013-09-23 21:26:24 följande:
    Jag fick gå upp 2 storlekar större än vad jag har i mina vanliga kläder. Det är det bästa med snörning. Det gör inget om man råkar ta en för stor. Det är bara att knyta lite hårdare. Det är värre om den är för liten, eller hur? ;)
    Jag fick knyta en storlek 42 allra längst in för att den skulle sitta uppe, så om jag lyckas gå ned några centimeter inför bröllopet skulle den ha ramlat av. Lagom är bäst, då slipper man tappa klänningen inför hela släkten
  • 2014maj
    Plättis skrev 2013-09-23 23:02:42 följande:
    Jag fick knyta en storlek 42 allra längst in för att den skulle sitta uppe, så om jag lyckas gå ned några centimeter inför bröllopet skulle den ha ramlat av. Lagom är bäst, då slipper man tappa klänningen inför hela släkten
    Men får jag vara så fräck och fråga om dina mått då..... om du jämför dina med storleksguiden på deras hemsida, stämmer måtten på typ stl 40 de måtten du själv har? Känns det för personligt att svara på behöver du ABSOLUT inte svara!!
  • Lindijoo
    Esme2013 skrev 2013-09-23 19:30:41 följande:
    Oj förlåt Lindijoo.. Såg aldrig din inlägg. Jo jag hittade min klänning! Jag var hos Dreamwear i Ljungby. Köpte en klänning av märket Jarice.Kolla trådet "Trunkshow". Samma märke . Lycka till med letandet 
    Ingen fara Härligt! Det ska jag göra
  • Plättis
    2014maj skrev 2013-09-24 15:42:37 följande:
    Men får jag vara så fräck och fråga om dina mått då..... om du jämför dina med storleksguiden på deras hemsida, stämmer måtten på typ stl 40 de måtten du själv har? Känns det för personligt att svara på behöver du ABSOLUT inte svara!!
    Haha, för att inte hela BT ska få veta mina mått kan jag mäta under morgondagen och skicka dem i ett meddelande  
  • 2014maj
    Plättis skrev 2013-09-24 23:10:13 följande:
    Haha, för att inte hela BT ska få veta mina mått kan jag mäta under morgondagen och skicka dem i ett meddelande  
    Så du vill inte att ha det liggandes så alla kan läsa för all framtidTungan ute

Jättesnällt!!! Tack så mycketGlad
  • Plättis
    2014maj skrev 2013-09-25 18:20:21 följande:
    Så du vill inte att ha det liggandes så alla kan läsa för all framtidTungan ute
    Jättesnällt!!! Tack så mycketGlad
    Din konto var begränsat, så jag kunde inte skicka privat meddelande. Så jag har måtten uppskrivna på en papperslapp tills vidare
  • 2014maj
    Plättis skrev 2013-09-25 23:15:02 följande:
    Din konto var begränsat, så jag kunde inte skicka privat meddelande. Så jag har måtten uppskrivna på en papperslapp tills vidare
    Jag och datorerSkäms

TROR jag ändrat inställningar nu men har skickat till dig iaf, så då borde du kanske kunna svara
  • MH2014

Fick precis ett mail av Lillybutiken i Sthlm att om man köper sin brudklänning där i oktober så får man oxå skor och slöja på köpet! Ett litet tips till er som funderar över att handla :)

• Lindijoo
    MH2014 skrev 2013-10-01 16:30:08 följande:
    Fick precis ett mail av Lillybutiken i Sthlm att om man köper sin brudklänning där i oktober så får man oxå skor och slöja på köpet! Ett litet tips till er som funderar över att handla :)
    Tack för tipset! 
  • MH2014

Vi vigdes den 11 februari, och här är jag i min mullet dress från Lilly

• cookies
    MH2014 skrev 2014-02-27 19:32:42 följande:
    Vi vigdes den 11 februari, och här är jag i min mullet dress från Lilly

Din klänning är fantastisk! 
Svar på tråden Har du en Lilly-klänning?