Chicita skrev 2013-07-24 11:34:19 följande:
Ska du inte bustla släpet när ni kommer till festen då?
Det är ju mest praktiskt om inte annat
Nu när jag ser klänningen så skulle jag nog snarare säga att en sån här skulle funka bäst
www.ebay.com/itm/White-2-hoops-mermaid-weddin...
Och om man absolut vill så kan man sy på en bit som går ut lite bakåt där också, alltså ungefär i höjd med ringen som sitter i knähöjd - så sätter man dit en till volang av tyll, som blir längre bak och alltså släpar lite efter.
Dock kan du ju inte bustla släpet om du har en underkjol med släp (om du inte byter underkjol)
Ska nog ta och beställa denna som du länkade till, den var nog mest lik i puffet. Får sen testa och se sen om jag behöver mer puff :D
Har aldrig tänkt på att bustla släpet men ska nog ta och fundera på det. Den är rätt tung så jag vet inte om det kommer hålla.
Asal skrev 2013-07-24 11:30:32 följande:
Koyal: Herregud vilken fantastisk vacker klänning!
Tackar :D
Pippilångstump skrev 2013-07-24 12:59:24 följande:
Vi gifte oss igår på Paris gator och tog foton i 4 h gåendes runt staden. Jag hade en klänning i tyll/spets och med släp. Underkjolen var bara i klänningen och bara tyll i släpet. Jag är väldigt positivt förvånad hur ren klänningen ser ut efteråt och även hur hel. Så slutledning, jag saknade inte alls varesig underkjol eller skydd för släp (min klänningar var i flera lager och hade vidd påsåvis)
Det låter trevligt! Och vilken lång fototid ni haft, måste ha blivit måånga fina bilder.
Då testar jag enbart underkjol (behöver det för annars hänger klänningen platt som bara den) och skiter i att skydda släpet. Får väl dra av på priset sen om jag ska sälja den och den gått sönder.