• Koyal

Underkjol!?

Jag skulle vilja ha en underkjol som passar till en Fit and flare klänning, kruxet är att när jag frågat efter en underkjol i brudbutiker så drar de fram en som bäst passar en vanlig A-linje. Jag skulle vilja ha en med släp, så att jag kan skydda släpet på klänningen samtidigt som jag vill få vidd nertill men inte så mycket upptill.

Finns det underkjolar med släp? Och sen finns det något som passar en fit and flare klänning??

• Svar på tråden Underkjol!?
  • Asal

Pippilångstump skrev 2013-07-24 12:59:24 följande:Vi gifte oss igår på Paris gator och tog foton i 4 h gåendes runt staden. Jag hade en klänning i tyll/spets och med släp. Underkjolen var bara i klänningen och bara tyll i släpet. Jag är väldigt positivt förvånad hur ren klänningen ser ut efteråt och även hur hel. Så slutledning, jag saknade inte alls varesig underkjol eller skydd för släp (min klänningar var i flera lager och hade vidd påsåvis)Kan inte du lägga upp en bild på klänningen så man kan få en bättre bild av din beskrivning?

• Koyal
    Chicita skrev 2013-07-24 11:34:19 följande:
    Ska du inte bustla släpet när ni kommer till festen då?
    Det är ju mest praktiskt om inte annat Glad 

Nu när jag ser klänningen så skulle jag nog snarare säga att en sån här skulle funka bäst
    www.ebay.com/itm/White-2-hoops-mermaid-weddin...

Och om man absolut vill så kan man sy på en bit som går ut lite bakåt där också, alltså ungefär i höjd med ringen som sitter i knähöjd - så sätter man dit en till volang av tyll, som blir längre bak och alltså släpar lite efter.
    Dock kan du ju inte bustla släpet om du har en underkjol med släp (om du inte byter underkjol)  
    Ska nog ta och beställa denna som du länkade till, den var nog mest lik i puffet. Får sen testa och se sen om jag behöver mer puff :D
    Har aldrig tänkt på att bustla släpet men ska nog ta och fundera på det. Den är rätt tung så jag vet inte om det kommer hålla.
    Asal skrev 2013-07-24 11:30:32 följande:
    Koyal: Herregud vilken fantastisk vacker klänning!
    Tackar :D
    Pippilångstump skrev 2013-07-24 12:59:24 följande:
    Vi gifte oss igår på Paris gator och tog foton i 4 h gåendes runt staden. Jag hade en klänning i tyll/spets och med släp. Underkjolen var bara i klänningen och bara tyll i släpet. Jag är väldigt positivt förvånad hur ren klänningen ser ut efteråt och även hur hel. Så slutledning, jag saknade inte alls varesig underkjol eller skydd för släp (min klänningar var i flera lager och hade vidd påsåvis)
    Det låter trevligt! Och vilken lång fototid ni haft, måste ha blivit måånga fina bilder.

Då testar jag enbart underkjol (behöver det för annars hänger klänningen platt som bara den) och skiter i att skydda släpet. Får väl dra av på priset sen om jag ska sälja den och den gått sönder.
  • Chicita
    Koyal skrev 2013-07-25 09:33:40 följande:
    Ska nog ta och beställa denna som du länkade till, den var nog mest lik i puffet. Får sen testa och se sen om jag behöver mer puff :D
    Har aldrig tänkt på att bustla släpet men ska nog ta och fundera på det. Den är rätt tung så jag vet inte om det kommer hålla.
    Nog bör det hålla. Se till att det finns flera fästpunkter bara Glad
  • Koyal

Ska testa det i butiken sen när underkjolen kommit :) Lönedag = Ebaydag haha.

• Chicita
    Koyal skrev 2013-07-25 10:05:38 följande:
    Ska testa det i butiken sen när underkjolen kommit :) Lönedag = Ebaydag haha.
  • Koyal
    daniiel skrev 2013-07-27 14:40:55 följande:
    Ja, den Chicita länkade till ovan är det närmsta en sjöjungfru med släp man kommer :) Väldigt vacker klänning, men den behöver ett lyft ja :)
    Ja precis, på bilden hade jag faktiskt underkjol men tror det var två ringar och för en Alinje klänning så det blev inte riktigt det där lyftet och vidden jag hoppades på.
    Men mina nya underkjol ska vara skickad så jag håller tummarna att den passar när den väl kommer :)
  • daniiel
    Koyal skrev 2013-07-28 23:13:10 följande:
    Ja precis, på bilden hade jag faktiskt underkjol men tror det var två ringar och för en Alinje klänning så det blev inte riktigt det där lyftet och vidden jag hoppades på.
    Men mina nya underkjol ska vara skickad så jag håller tummarna att den passar när den väl kommer :)
    Jag måste dock säga, att efter att ha sett klänningen ordentligt nu på datorn, så tror jag att en sån här underkjol www.lightinthebox.com/sv/nylon-balklanning-kapellet-tag-1-klassens-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p67706.html hade passat bra också. Klänningen är inte full så snäv som jag trodde.

Nåja, jag hoppas att underkjolen du beställt kommer bli toppen! :)
  • Koyal
    daniiel skrev 2013-07-29 12:38:19 följande:
    Jag måste dock säga, att efter att ha sett klänningen ordentligt nu på datorn, så tror jag att en sån här underkjol www.lightinthebox.com/sv/nylon-balklanning-ka... hade passat bra också. Klänningen är inte full så snäv som jag trodde.

Nåja, jag hoppas att underkjolen du beställt kommer bli toppen! :)
    Jag kommer få sy in den lite så den sitter tajtare i midjan och runt låret. Men i stort sett så kommer den nog se ut ungefär likadant efteråt.
    Jag beställer den du länkade till också, det var inte en stor kostnad ändå jämfört om jag skulle hyra en underkjol som ändå inte är rätt modell, det tar de ca 500 kr för. Då har jag flera val iaf när klänningen kommer. :)
  • daniiel
    Koyal skrev 2013-07-29 13:09:14 följande:
    Jag kommer få sy in den lite så den sitter tajtare i midjan och runt låret. Men i stort sett så kommer den nog se ut ungefär likadant efteråt.
    Jag beställer den du länkade till också, det var inte en stor kostnad ändå jämfört om jag skulle hyra en underkjol som ändå inte är rätt modell, det tar de ca 500 kr för. Då har jag flera val iaf när klänningen kommer. :)
    Haha ja, något borde ju passa då, även om du kan få pyssla lite med underkjolarna ;) Anledningen till att jag tror den jag länkade till, är för att den verkligen ger släpet ett bra lyft. Jag hade själv en sådan underkjol till min brudklännig, men använde den inte. I efterhand ångrar jag det. Jag hade insydd underkjol utan släp, men skulle ha tagit mig tiden att ta bort den och använda underkjolen med släp istället. Nu var inte min klänning jättelik din, men jag hade också som en "puffig" kjol och en sådan med släp behöver lite hjälp på traven.
  • Koyal

Jaha så pass alltså. Jo det var det jag kände när jag var i butiken. Kjolen bara hängde och släpet låg inte fint trots underkjolen. Blev lite besviken på klänningen där och då, men nu har det sjunkit in att det beror högst troligt på att klänningen inte satt som den skulle för den var lite lös och att underkjolen inte var den rätta. Underkjolen sätter ju tonen :D

Svar på tråden Underkjol!?