• Koyal

Underkjol!?

Jag skulle vilja ha en underkjol som passar till en Fit and flare klänning, kruxet är att när jag frågat efter en underkjol i brudbutiker så drar de fram en som bäst passar en vanlig A-linje. Jag skulle vilja ha en med släp, så att jag kan skydda släpet på klänningen samtidigt som jag vill få vidd nertill men inte så mycket upptill.

Finns det underkjolar med släp? Och sen finns det något som passar en fit and flare klänning??

• Svar på tråden Underkjol!?
  • Chicita

Det finns det.
    Lättast är att kolla efter en peticoat på Ebay så hittar du snart en som passar 

• Koyal

Jag har sökt men inte hittat precis det jag vill ha.
    Vill ha något som kombinerar dessa två:

Dvs. den nedre men med mer puff, fast baktill ska den ha ett släp som den där ovan. Eller ska man helt enkelt beställa en som den där nedan och sen sy på släp? Jag vill liksom egentligen att släpet bara ska skydda klänningens foder. Eller så kanske man inte brukar skydda fodret :S

Min klänning har en chapel-längd på släpet.
  • daniiel

Vanligtvis brukar man inte försöka skydda fodret, utan har man släp på underkjolen är det för att få bra fall på släpet på klänningen. Dessvärre finns det ingen bra underkjol för sjöjungfrumodeller med släp, så du får nog köpa en utan och sedan sy dit tyll själv, vilket inte alls behöver bli varken dyrt eller svårt.

Alternativt att köpa något liknande den övre underkjolen, www.lightinthebox.com/sv/nylon-balklanning-kapellet-tag-1-klassens-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p67706.html och plocka ur den övre ringen och eventuellt klippa bort lite tyll.

• Koyal

Jaha, jag som trodde att man brukade skydda fodret :D

Jag får nog köra på att prova en med släp och plocka bort tyll som du föreslog. Tack tack!

• Asal

Daniiel vad har du för uppfattning om lightinthebox?

• Koyal

Chicita menar du att man kan sy på en remsa tyll på klänningen?
    Anledningen till att jag tänkte skydda fodret är för att festlokalen har ett väldigt rustikt trägolv med både det ena och andra som sticker upp. Vill ju liksom inte fasta och dra stora revor i fodret.

Den du länkade till är ju mer åt rätt håll vad gäller puffet nertill. Man kanske ska strunta i att ha ett långt släp på underkjolen och enbart satsa på en sån underkjol du länkade till. Fylla på med tyll där det behövs och sedan antingen strunta i att fodret kanske blir förstört alt. sy på lite tyg på fodret.

Tycker ni inte att det ser aningen för tunt ut nertill och att släpet huggs av?

• Asal

Koyal: Herregud vilken fantastisk vacker klänning!

• Chicita

Ska du inte bustla släpet när ni kommer till festen då?
    Det är ju mest praktiskt om inte annat Glad 

Nu när jag ser klänningen så skulle jag nog snarare säga att en sån här skulle funka bäst
    http://www.ebay.com/itm/White-2-hoops-mermaid-wedding-dress-petticoat-crinoline-dress-/181181410435?pt=US_Slips&hash=item2a2f40ec83

Och om man absolut vill så kan man sy på en bit som går ut lite bakåt där också, alltså ungefär i höjd med ringen som sitter i knähöjd - så sätter man dit en till volang av tyll, som blir längre bak och alltså släpar lite efter.
    Dock kan du ju inte bustla släpet om du har en underkjol med släp (om du inte byter underkjol)  

• Pippilångstump

Vi gifte oss igår på Paris gator och tog foton i 4 h gåendes runt staden. Jag hade en klänning i tyll/spets och med släp. Underkjolen var bara i klänningen och bara tyll i släpet. Jag är väldigt positivt förvånad hur ren klänningen ser ut efteråt och även hur hel. Så slutledning, jag saknade inte alls varesig underkjol eller skydd för släp (min klänningar var i flera lager och hade vidd påsåvis)

Svar på tråden Underkjol!?