• Äldre 12 May 19:23
    7010 visningar
    49 svar
    49
    7010

    Längtar snart ihjäl mig!

    Någon mer som är frustrerad över att tiden går så sakta? Längtar så himla mycket tills jag är fru och det får ju inte tiden att gå snabbare direkt. Vi väntar på vigseldatum också från personen som skall viga oss och det får vi inte förens efter sommaren så tiden sniglar sig fram... Någon mer som längtar ihjäl sig?!

  • Svar på tråden Längtar snart ihjäl mig!
  • Äldre 15 May 09:45
    #31
    Frida87 skrev 2013-05-15 09:20:06 följande:
    Vi har bara 17 dagar kvar idag och jag längtar så otroligt mycket!!!!
    Det kan jag verkligen förstå! Vad spännande! :)
  • Frida8­7
    Äldre 15 May 11:49
    #32

    Ja det skall bli så himla kul! Vi har varit förlovade i 1,5 år när vi gifter oss och planerat lika länge. Så det skall bli så kul att äntligen få se allt och bli fru Bülow :).

  • blivan­debrud
    Äldre 15 May 12:42
    #33

    Plättis skrev 2013-05-14 13:24:01 följande:Det är ett år och tre månader kvar för mig. 445 dagar om man ska vara exakt När vi förlovade oss sa vi att vi skulle vänta med att börja planera och istället bara landa i att vara förlovade. Men vi bestämde att det skulle bli 2014. Och sedan bestämde vi augusti. Och sedan var det svårt att inte börja planera och längta. Nu vet jag inte hur jag ska lyckas hålla mig.Jag känner precis som du! Vi förlovade oss för snart två år sen och fick bröllopet på tal för kanske 2 månader sen. Vi har bestämt att vänta med planeringen till inpå sommaren. Men jag kunde INTE hålla mig, letade massa på internet och längtar ihjäl mig. Till slut fick jag övertala min fästman att börja planera lite smått. Så nu har vi ialf bokat vår lokal till 14 juni nästa år. Nu kliar det i fingrarna o jag vill bara planera meeer o meer. :( Men vi skulle ju vänta , så jag känner precis som du, så frustrerande :(

  • Plätti­s
    Äldre 15 May 13:18
    #34
    blivandebrud skrev 2013-05-15 12:42:57 följande:
    Jag känner precis som du! Vi förlovade oss för snart två år sen och fick bröllopet på tal för kanske 2 månader sen. Vi har bestämt att vänta med planeringen till inpå sommaren. Men jag kunde INTE hålla mig, letade massa på internet och längtar ihjäl mig. Till slut fick jag övertala min fästman att börja planera lite smått. Så nu har vi ialf bokat vår lokal till 14 juni nästa år. Nu kliar det i fingrarna o jag vill bara planera meeer o meer. :( Men vi skulle ju vänta , så jag känner precis som du, så frustrerande :(
    Jag höll ut i kanske två veckor, en månad. Två år är ändå ganska länge att landa i tanken på att vara förlovad  
    Min syster och min mamma hjälpte mig att komma igång i förtid, de köpte en bok om att planera bröllop, och syrran har lovat att baka tårta och skulle provbaka en till min födelsedag i år. Jag sa åt henne att lugna sig eftersom det är helt vansinnigt att bestämma tårtan ett och ett halvt år i förväg. Så vi ska provbaka i sommar istället. Ett år är ju mindre än ett och ett halvt {#emotions_dlg.djavulsk} 
    Tror förresten inte min sambo insett hur mycket jag tänkt och börjat planera än. Jag försvann liksom in i BT och sedan har jag glömt prata med honom om vad jag upptäckt. 
  • Äldre 15 May 13:38
    #35

    Jag har snart varit förlovad i 15 år..hehe, och DET är lång tid. Fast det är först nu när man är 25+ ( host 29+) som det känns som rätt tid.Så de där åren har varit bra..hahaha.


     


    Men tiden går nog fortare än vad man kan tro - om typ 2 veckor är det ju redan " sommar", och snart är semestern över, och sen börjar man jobb aigen, och sen jul..hehe.


    Och sen påsk och så är vi där.


     


    Gud, nu blev jag en aning stressad. ;)

  • Plätti­s
    Äldre 15 May 13:51
    #36
    Js Fästmö skrev 2013-05-15 13:38:37 följande:

    Jag har snart varit förlovad i 15 år..hehe, och DET är lång tid. Fast det är först nu när man är 25+ ( host 29+) som det känns som rätt tid.Så de där åren har varit bra..hahaha.


    Jag har just fyllt 25, men i umgängeskretsen är jag äldst, vilken gör att jag känner mig snorgammal istället för att känna mig ung. På jobbet är jag yngst, men då känner jag mig gammal på grund av samtalsämnena Tungan ute Jag undrar om det gör mig extra mogen... eller bara knäpp.
    Js Fästmö skrev 2013-05-15 13:38:37 följande:

    Men tiden går nog fortare än vad man kan tro - om typ 2 veckor är det ju redan " sommar", och snart är semestern över, och sen börjar man jobb aigen, och sen jul..hehe.


    Och sen påsk och så är vi där.


    Gud, nu blev jag en aning stressad. ;)


    Ja, när man lägger fram det så känns det definitivt som att det kommer gå läskigt fort, men med tanke på att det känns som en evighet sedan vi förlovade oss (juldagen 2012) så är ju nästa sommar en riktig evighet bort. 
  • blivan­debrud
    Äldre 15 May 21:37
    #37
    Plättis skrev 2013-05-15 13:18:32 följande:
    Jag höll ut i kanske två veckor, en månad. Två år är ändå ganska länge att landa i tanken på att vara förlovad  
    Min syster och min mamma hjälpte mig att komma igång i förtid, de köpte en bok om att planera bröllop, och syrran har lovat att baka tårta och skulle provbaka en till min födelsedag i år. Jag sa åt henne att lugna sig eftersom det är helt vansinnigt att bestämma tårtan ett och ett halvt år i förväg. Så vi ska provbaka i sommar istället. Ett år är ju mindre än ett och ett halvt {#emotions_dlg.djavulsk} 
    Tror förresten inte min sambo insett hur mycket jag tänkt och börjat planera än. Jag försvann liksom in i BT och sedan har jag glömt prata med honom om vad jag upptäckt. 
    Joda, vi har vart förlovade länge men nu är giftemål på tal o det är skönt :D Vi liksom väntade in rätt tillfälle till att börja planera, just eftersom han inte hade varken utbildning eller jobb när vi förlovade oss och jag studerade/studerar vid universitetet. Men sen något år senare (1 år & 9 mån)  fick han helt plötsligt jobb som kakelsättare, fått behörighet, yrkesbevis och hela köret. Det tog tid men nu är vi här. Jag tar examen vintern 2014 så nu tänkte vi att det ändå var dags o gifta sig :) 

    Oj vilken ivrig mamma o syster :D men det är bra att de hjälper till. Kanske är det så att de längtar mer än du ;) HAHA, fick mig ett gott skratt. Det är väl härligt att hänga på BT, de behöver faktiskt inte veta om det ;) 
  • Äldre 15 May 21:50
    #38

    Här är en till som lääääängtar!!! Gifter mig i oktober...och har planerat bröllop sedan januari på allvar men annars sedan sept/okt... Oktober känns som en evighet dock!! 
    Irriterar mig på att tiden på jobbet går så j*kla snabbt (hinner inte med allt som måste göras ju!!) men till bröllopet så känns de som att det går i snigelfart!! haha...

    Solig 

  • Plätti­s
    Äldre 4 Aug 20:00
    #39

    Ingen som har skrivit här på länge, men i fredags var det ett år till vårt planerade datum, och jag fattar inte att det kan vara så länge kvar! Det enda jag gjort i fråga om planering på sistone är att bläddra i Allt om bröllop-boken som min syster och mamma gav mig i våras. Men det står ingenstans "Plättis, den här klänningen ska du ha, den kommer bli perfekt! Och det här är menyn till middagen på din och M's stora dag." Tungan ute

  • Äldre 4 Aug 20:12
    #40

    Sjukt att tänka att det är mindre än ett år kvar! :o Jag letar skor och sett ett par hos Tommy Hilfiger i London men väntar på att rätt storlek ska komma in. Helt slutsålda i sverige. Sorry att all text blir en klump, skriver på ipaden och bröllopstorget verkar inte hänga med teknikmässigt,,,

  • Äldre 4 Aug 20:12
    #41

    Lokal och vigselförrättare är i alla fallbokad.:D

  • CoG
    Äldre 4 Aug 20:36
    #42

    Då vi bestämde vigseldatum var det ett år och 4 månader kvar till den stora dagen.
    Läääänge

    Men det var jätte bra att kunna göra saker lite pö om pö, både pyssel och kostnader.
    Nu har jag varit gift en vecka och det är svårt att förstå att tiden faktiskt gick och att dagen tillslut kom trots att det var så länge kvar när allt bestämdes.

    Jag gjorde allt småpynt och pyssel själv och vi har barn och jag jobbar heltid, men allt hann bli klart.
    Jag hade fått stressa ihjäl mig om jag skulle hinna samma saker på kortare tid.

    Er dag kommer och delar man bara upp allt och ser till att det finna något att göra lite nu och då, små delmål d har man många stunder att se framemot i väntan på den stora dagen :)

    Lyckatill!

  • Äldre 4 Aug 20:39
    #43

    För oss är det exakt 741 dagar kvar. Jag längtar som tusan, men det känns lite för tidigt för att börja fixa och trixa med dekorationer och liknande. Så jag får istället hämta inspiration och liknande här, på Pinterest och bröllopsbloggar. Skrattande


  • Plätti­s
    Äldre 5 Aug 13:18
    #44

    Jag sitter mest och grubblar över vilket upplägg vi ska ha. Från början hade vi tänkt bjuda släkt och vänner, totalt omkring 70 personer. Nu vet vi inte hur det blir, om vi kanske måste ha ett mindre bröllop istället, eller dela upp vigsel och fest. Problemet är att så många som vill hjälpa till har väldigt bestämda åsikter om hur det ska vara. I slutänden är det upp till mig och min karl, men ingen av oss har någon vana att planera stora sammankomster. Han vill gärna bjuda alla, utan undantag, medan jag försöker vara realistisk och tänker sönder istället Tungan ute

  • Äldre 5 Aug 13:41
    #45

    Det känns som jag längtat och väntat i evigheter också, men nu är det bara 26 dagar kvar (vilket också känns otroligt länge). Vi förlovade oss i januari i år, men innan det väntade jag på att vi skulle förlova oss i ganska många år, så jag är himla glad att vi inte valde att gifta oss först om något år.

  • CoG
    Äldre 5 Aug 17:44
    #46
    johannisen skrev 2013-08-05 13:41:55 följande:
    Det känns som jag längtat och väntat i evigheter också, men nu är det bara 26 dagar kvar (vilket också känns otroligt länge). Vi förlovade oss i januari i år, men innan det väntade jag på att vi skulle förlova oss i ganska många år, så jag är himla glad att vi inte valde att gifta oss först om något år.
    Jag förstår att det känns som att du redan väntat tillräckligt länge :)
  • Äldre 7 Oct 16:05
    #47

    Nu har tiden gått ett tag, phu, snart jul ju. ;)


     


     

  • Äldre 8 Oct 12:26
    #48

    Jag längtar som en galning! Och vi ska inte gifta oss förän tidigast sommaren 2015!

    Vi vill bli klara med skolan först... Men det är så sjukt många vänner som börjar gifta sig, och det snackas bröllop och bilda familj i alla umgängeskretsar just nu... 

  • Äldre 9 Oct 15:47
    #49

    Jag insåg just att det är 5 månader jag skrev i denna tråd senast, så tiden verkar gå framåt trots allt! Skrattande
    8 månader och 5 dagar kvar.... nästa delmål, klänningsprovning om 3 ½ vecka!

Svar på tråden Längtar snart ihjäl mig!