Fram och tillbaka!
(OBS! Ganska långt inlägg)Jag har alltid velat gifta mig så länge jag kan minnas. Och jag har alltid velat gifta mig ungt! Jag älskar att titta tillbaka på familjefoton på de unga (lyckliga) paren i släkten i sina vackra kläder och även ansiktsuttrycken på de som är i bilderna, hur de drömmer sig tillbaka till sin stora dag. Och just DET vill jag också ha.
Jag var 17 år när jag träffade min fästman, vi hade ett uppbrott när jag var 19 år men både jag och han kände att vi tillhörde varandra.
Nu blir jag 23 år i år och vi har en dotter som blir 2 år.
Jag sa mycket tidigt i vårt förhållande att jag vill gifta mig och jag vill inte vara äldre än 25 år (fråga inte varför just den åldern, så är min inställning bara). Han har själv sagt att den han kan se sig gifta sig med är just mig.
Sen har han sagt att han vill ha ett stort bröllop med stor fest och en stor svensexa i Las Vegas (det är hans dröm att ha svensexan där).
Och jag själv vill gärna ha ett stort bröllop.
Men varje gång jag nämner att jag vill gifta mig så byter han ämnet eller så säger han att han inte förstår varför man ska gifta sig. Och sedan kan han komma och säga att han vill gifta sig med mig men att vi inte har råd för att han vill så gärna åka till Las Vegas.
MEN jag vet mycket väl att han visst har råd att åka iväg med några kompisar (som själva betalar sin resa dit, så det är ingen sådan utgift han måste lägga ut)
Jag har även sagt att vi behöver inte ha ett stort bröllop, vi kan ha bara för familjen, vi gifter oss i kyrkan och sedan sätter vi upp ett partytält hemma på gården (har en ganska stor trädgård med en damm och en sjöutsikt från trädgården, väldigt vackert)
Jag har sagt att min kusin kan fixa håret (hon är frisör) och jag kan sy tärnornas klänningar och köper mig en egen på seconhand eller något.
Och även två kompisar kan stå för maten (de är båda utbildade kockar och har sagt tidigare att de mer än gärna skulle ställa upp).
Men ändå säger han att vi inte skulle ha råd. Jag menar att det är (nu) ca två år kvar till mitt "utgångsdatum" och vi kan i så fall spara pengar till det STORA bröllopet.
Jag känner mig bara så frustrerad och ledsen att han först ska ge mig förhoppningar om giftemål och sedan ändra sig och säga att han inte vill hålla på med sådan trams.
Min andledning till att gifta sig är
1, Dröm sedan barnsben.
2, Ett naturligt och vackert steg i utvecklingen i vårt förhållande.
3, Att få visa vår kärlek för familjen (och vännerna) med en underbar cermoni.
4, Även för barnet/barnens skull, det känns som om allt blir lättare när man är gift när det kommer till vård över barn osv.
Ni får gärna skriva om ni tycker jag överdriver eller har för stora förväntningar... Om ni helt enkelt har något råd till mig eller är i samma situation eller om ni helt enkelt har det motsatts till mig!
(Ville så gärna bara skriva av lite)