• Äldre 1 May 14:53
    14134 visningar
    50 svar
    50
    14134

    Vad har du tänkt göra kroppsligt innan vugseln?

    Lite konstig formulering kanske. Men har du tänkt göra naglar, gå ner i vikt, gå upp i vikt, klippa dig, löshår, fransar, sola, bleka gaddarna, färga bryn, ja you name it! Själv hoppas jag gå ner tre kilo till bara för att kunna unna mig lite extra bröllopshelgen, sen blir det troligtvis bara lösnaglar med fransk då jag redan förstört naglarna genom alla år med nagelförlägning. Ja, klippa mig kommer jag så klart att göra och försöka sola lite ute på sin höjd. Lite sugen på att göra fransförlägning. Någon mer som har lite planer inför den stora dagen?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 14:55
    Hihi ja vi får hoppas vugseln lockar ngn. Menade naturligtvis vigseln. :)

  • Svar på tråden Vad har du tänkt göra kroppsligt innan vugseln?
  • Äldre 2 May 16:12
    #31
    FruForsmark skrev 2013-05-02 11:45:14 följande:
    .....Sov 9 timmar per natt veckan innan bröllopet och drack generellt mycket vatten.
    Detta tyckte jag lät bra och ska försöka göra!
  • Äldre 2 May 17:48
    #32

    Skulle aldrig göra om mig så mycket, för då blir det ju inte jag! Sparar naglarna nu som dagen innan endast ska få lite klassisk manikyr. Ska noppa ögonbrynen dagen innan(lite, så det knappt syns). Ska allmänt sköta min kropp dagarna före med egen fotvård osv. På den stora dagen sminkas jag och får håret uppsatt =)

  • LadyTe­ague
    Äldre 2 May 18:23
    #33

    Jag ska inte göra så mycket mer än vad jag alltid gör. Håret ska färgas och toppas, men det gör jag varje månad själv precis som färga och fixa ögonbryn. Jag ska måla naglarna röda, vilket jag i stort sett alltid gör.
    Sedan ska jag försöka gå upp ett par kilo också, men det går långsamt med min ämnesomsättning så det kanske inte blir av.

    Jag ska dessutom göra allt för att undvika att få färg i solen, som vanligt, då detta bara ger mig soleksem, röda fläckar och fräknar. Men detta är också något jag tänker på varje sommar, så spf 50 och solhatt blir det!
     

  • Äldre 8 May 15:11
    #34

    Jag är mitt i en laserbehandling då allt hår i armhålorna försvinner. Jag planerar också att tona håret och fixa gelenaglar innan vigseln

  • Äldre 8 May 16:26
    #35
    karamell skrev 2013-05-02 14:45:39 följande:
    Ja det gjorde jag, hos folktandvården. De hade ett sommarerbjudande, som de verkar ha varje år i Maj.
    Tror att jag betalade 2000 eller 2500 - värt varenda krona! =)
    De gjorde en skena, som man lägger gel i och sover med, resultat redan när man vaknar, kan verkligen rekommendera det!
    Jag går i god för detta. Skena med gel i är dessutom mer skonsam än annan blekning och det ger bra resultat! Jag rekomenderar att bleka 2 dagar innan bröllopet då (iaf mina) tänder kan bli lite känsliga för t.ex kall dryck.
  • NBFN
    Äldre 8 May 18:11
    #36
    #1 - Bli så när som helt frisk i ryggen (har ingen lust att halta och vagga mig fram med ett ostabilt ben och riskera att falla omkull mitt i altargången Tungan ute)

    #2 - När #1 är klart - Gå ned i vikt! Sedan i oktober-12 har jag gått upp ca 15 kg till mina redan +20kg, så, ja... 30-35 kg bort, tack så mycket!

    #3 - Naglar

    #4 - Hår (klipp och färg)

    #5 - Bleka tänder

    #6 - Fransförlängning

    #7 - Huden! (Döda hudceller, hårda och torra hälar, torr hud och soooola!)
  • Äldre 9 May 08:18
    #37

    Vi var på Spa måndagen innan bröllopet. Det var för att vi hade båda arbetat extremt mycket så vi kunde båda slappna av. På Spa:t gjorde jag en spa pedikyr. En dag innan bröllopet så gjorde jag fransk manikyr. Det var allt.

    Jag har faktiskt svårt att förstå varför man ska utge sig för att vara någon annan på sin bröllopsdag. Känner super många som sparade till långt hår för att klippa sig kort bara någon dag efter bröllopet. En manlig arbetskamrat till mig, gick på svältkur på order från sin blivade fru. Han var dessutom tvungen att skaffa linser. Han har alltid på sig glasögon. 

    Men man ska ju göra det som gör en lycklig. 

  • Äldre 9 May 10:23
    #38

    Väldigt lite blir det för mig. Jag ska göra en aniktsbehandling veckan innan, färga ögonbrynen och klippa topparna. Vikten är jag nöjd med och naglarna kan jag väl putsa till lite hemma Glad

  • Äldre 9 May 12:34
    #39
    Fjärilen skrev 2013-05-09 08:18:31 följande:
    Jag har faktiskt svårt att förstå varför man ska utge sig för att vara någon annan på sin bröllopsdag. 
    Jag håller med.
    Visst vill man vara den bästa versionen av sig själv som man kan vara. Men om man trivs bäst i kort hår så kan man ändå vara fin i håret på bröllopsdagen (exempelvis).
    Att svälta sig eller hårdbanta innan bara för att vara "snygg" kan sluta i att man mår dåligt på bröllopet sen då all stress släpper och man äter för mycket och kanske för fet mat mot vad man gjort hela vägen fram till bröllopet.
    Inte så kul att tillbringa halva kvällen på toan för att magen sa upp sig.
    Ok man var ju snygg fram till dess då i och för sig, och bilderna har man ju alltid kvar Flört
  • PiaB
    Äldre 9 May 12:49
    #40

    Jag kommer att göra vissa saker för att förbättra/framhäva det som redan finns, eller dölja {#emotions_dlg.tongue-out}.


    Bl.a. gelènaglar, som jag alltid har ändå, men det blir nog någon speciell dekoration dagen til lära.


    Fransförängning, har långa fransar redan, men som sagt, de kan bli längre. Jag har haft det förut och var otroligt nöjd med reultatet. Det i sin tur kommer göra att jag inte behöver sminka ögonen mer än lite mascara på underfransarna. Har just gjort en permanent eyeliner som räcker för mig.


    Jag får färg bara av att titta ut genom fönstret så sola behöver jag inte tänka på. Om vi inte ändrar oss och gifter oss på vintern, då blir det puder.


    Och så inte att förglömma, en gördel av något slag. Eller "hållainfettettrosor"


     


    Mycket mer blir det nog inte för mig. Håret är alltid kort och kommer att vara det då också. Nyklippt och färgat men inte jätteannorlunda.


  • Äldre 19 May 17:36
    #41

    Nej tjejer. Nu har jag bestämt mig för att vara i fysisk toppform inför bröllopet. Någon mer som hänger på? Kommer bli mycket friskis, inga kolhydrater och endast vatten som dryck. Vill gå ner till ca 60 kilo, är 1.67 lång oc väger 65-67

  • Tooie
    Äldre 23 May 17:31
    #42

    Alltså bara för att man färgar hår, gör ansiktsbehandling, bleker tänder.. ja gör allt för att se bra ut så innebär det ju inte att man är någon annan... man bättrar ju bara på det fina man redan har. Då utger man sig väl inte för att vara någon annan... jag vill i alla fall vara så fin som jag bara kan för min blivande man... jag vill att han ska tappa andan nästan...

    Nu har jag gått ner 37 kg till min stora dag och det är den 1:a juni jag är otroligt stolt och glad.. och jag känner mig sååå vacker och nu den kommande veckan ska jag bara putsa lite.. genom pedikyr, ansiksbehandling, brun utan sol, bleka tänderna, färga håret, manikyr... Det är ju fortfarande jag. Det är inget fel att se välvårdad ut :) 

  • Äldre 23 May 17:51
    #43
    Tooie skrev 2013-05-23 17:31:23 följande:
    Alltså bara för att man färgar hår, gör ansiktsbehandling, bleker tänder.. ja gör allt för att se bra ut så innebär det ju inte att man är någon annan... man bättrar ju bara på det fina man redan har. Då utger man sig väl inte för att vara någon annan... jag vill i alla fall vara så fin som jag bara kan för min blivande man... jag vill att han ska tappa andan nästan...

    Nu har jag gått ner 37 kg till min stora dag och det är den 1:a juni jag är otroligt stolt och glad.. och jag känner mig sååå vacker och nu den kommande veckan ska jag bara putsa lite.. genom pedikyr, ansiksbehandling, brun utan sol, bleka tänderna, färga håret, manikyr... Det är ju fortfarande jag. Det är inget fel att se välvårdad ut :) 
    Nej men om du lägger till bröstförstoring (eller inlägg i bh´n klänningen) och andra skönhetsoperationer, hårförlängning (trots att man alltid har kort hår annars och inte ens gillar långt hår - men nu "måste" man ju ha en uppsättning), färgade linser för att man inte gillar sin ögonfär eller vill ha blåare / grönare / brunare ögon (eller helt enkelt linser fast du alltid har glasögon och får ont i ögonen av linser).
    Högklackade platåskor som du inte kan gå i för du går bara i platta skor annars - men nu vill du se längre ut och därför smalare...
    Du tar hål i öronen bara för att det skulle vara snyggt med örhängen till den där håruppsättningen du inte kunde ha med ditt korta hår osv...
    Tja då börjar du ju bli någon annan och inte bara den bästa versionen av dig själv du kan vara. Flört
    (och nu menar jag inte att just du gjort detta, men som exempel alltså)

    Grattis till viktminskningen, men jag hoppas att du går ner för att du vill det och behöver det och inte bara för att du ska gifta dig och sen kan du strunta i vikten igen...

    Jag som aldrig blir brun kunde inte tänka mig att använda brun utan sol på min dag, för då hade jag tittat tillbaka och sett bilderna och tyckt att jag såg konstgjord ut. Men om man brukar vara brun, men inte hunnit få färg än så är det ju ett jättebra "fusk" med BUS Glad
    Jag skaffade en eltandborste och körde med lite polerande tandkräm lite då och då för att få bort fläckar men jag vågade inte bleka tänderna eftersom jag redan har känsliga tandhalsar. Och jag ville inte stå med ilningar och tandvärk på min stora dag.

    Poängen är att det är skillnad mellan att vara sitt bästa och att förändra sig så att folk inte känner igen en (att maken knappt känner igen en). Men vissa satsar på det senare - för dom är nästan besatta över hur bra dom ska kunna se ut. 
  • afture­lding
    Äldre 23 May 18:39
    #44
    Tooie skrev 2013-05-23 17:31:23 följande:
    Alltså bara för att man färgar hår, gör ansiktsbehandling, bleker tänder.. ja gör allt för att se bra ut så innebär det ju inte att man är någon annan... man bättrar ju bara på det fina man redan har. Då utger man sig väl inte för att vara någon annan... jag vill i alla fall vara så fin som jag bara kan för min blivande man... jag vill att han ska tappa andan nästan...

    Nu har jag gått ner 37 kg till min stora dag och det är den 1:a juni jag är otroligt stolt och glad.. och jag känner mig sååå vacker och nu den kommande veckan ska jag bara putsa lite.. genom pedikyr, ansiksbehandling, brun utan sol, bleka tänderna, färga håret, manikyr... Det är ju fortfarande jag. Det är inget fel att se välvårdad ut :) 
    Chicita nämde det litegrann, men jag vill också påstå att det beror på vad man gör "i vanliga fall". Någon som är väldigt "naturlig" (ofärgat hår, ytterst lite eller inget smink, naturliga naglar osv) blir ju ganska annorlunda om man släger på brun utan sol, enorma bh-inlägg (eller till och med operationer), flera lager av smink, ny hårfärg, långa lösnaglar osv. Givetvis vill man vara så vacker som möjligt, men det jag menar är att det blir lite konstigt om man släger på allt man aldrig har annars en dag i livet.

    Jag själv skulle känna mig väldigt "plastig", men någon som gör detta i vanliga fall är ju bara sig själv :)
  • Äldre 23 May 21:31
    #45

    Jag har gett mig själv en "tidig bröllopsgåva" genom att gå mer drygt 20 kg i vikt. Har dessutom tränat hårt för att ge mig själv min drömmkropp :) har aldrig varit sååå nöjd med mig själv som nu. Bonus är att jag har massa extra energi och ingen värk. Inför själva bröllopsdagen ska det solas lite (har en helt vit klänning) och fixa naglar och hår. Bröllopsdagen tänkte jag börja med ett härligt styrkepass så stressen släpper och endorfinern flödar. ;)

  • paisle­y
    Äldre 28 May 15:38
    #46

    - Klippa mig och slinga håret
    - Vaxa benen
    - Göra ansiktsbehandling
    - Eventuellt göra pedikyr på salong (annars hemma)
    - Manikyr och gelish (färg, inte fransk)
    - Tränar redan mycket och äter nyttigt, men ska vara extra noggrann innan bröllopet i september
    - Få en lagom bränna i sommar (vill inte se likblek ut i klänningen) 

    Det är väl ungefär det  

  • PMB
    Äldre 28 May 15:54
    #47

    Tänkte inte göra så mycket. Plocka ögonbrynen hos någon som kan (har kasst ljus hemma så det är skönt att någon annan tar de där stråna som jag missar när jag gör det själv). Sen har jag försökt undvika "bonnabränna" för jag tror inte det blir så snyggt till klänningen Flört Sen kommer ju naglarna målas dagen till ära och håret sättas upp och jag kommer ha lite mer smink än vanligt men där har jag hållt mig till att jag vill ha något som liknar mig. Förvisso brukar jag inte vara så lockig eller ha en massa hårspray men det är definitivt fortfarande mig man kommer se Glad

  • fayefa­ye
    Äldre 28 May 23:10
    #48

    Förberett sedan ett halvår genom att gå ner i vikt. 13 kg so far, tjohoo! Att förlova sig blev som en sporre för mig och jag är glad att jag är på rätt väg! Känner mig piggare och starkare :)

    Några dagar innan ska jag göra ögonfransförlängning och fixa naglarna med fin fransk manikyr på mina vanliga naglar (har aldrig haft lösnaglar och skulle kännas konstigt att ha det nu bara för att). Klippte håret gjorde jag för ca två månader sedan så det är inga kluvna toppar än. Kommer sola sparsamt så att jag inte bränner mig.

    På dagen ska en vän fläta mitt hår och smink fixar jag själv.


  • Madick­en
    Äldre 28 May 23:15
    #49

    Kiropraktorn 2 ggr några veckor innan, ansiktsbehandling/rengöring ett par veckor innan. Fusk-sola så eventuella ränder dämpas. 

  • mirret­h
    Äldre 29 May 00:12
    #50

    Jag ska försöka gå ner ca 3 kg och stärka min rygg i samma veva Jag är väl lite "skomakarens barn" eftersom jag är ekologisk hudvårdsterapeut och massör men aldrig unnar mej eller hinner med att få behandlingar. Tänkte iallafall se till att få lite naglar (jobbar som kock, också, och har aldrig långa naglar) det lutar mot sånna gelétippar med fransk manikyr, och så funderar jag på fransförlängning.


    Tänkte kämpa med att inte få en skum bonnbränna också, hur det nu ska gå till! Vaxa ben och underredet brukar jag göra själv, forma bryn är jag grym på (när jag kommer ihåg). Jo så ska jag väl färga håret en smula.


     

Svar på tråden Vad har du tänkt göra kroppsligt innan vugseln?