• Lina2126

    Gåvor till gästerna?

    Jag funderar på små gåvor till gästerna när de sätter sig vid bordet.


    Till damerna har jag tänkt varsitt litet pärlarmband och funderar nu på vad jag kan hitta på till herrarna. En tanke är att köpa näsdukar i tyg och brodera deras initialer på. Bu eller bä?


    Eller så har jag hittat flasköppnare som ser ut som en fluga (sån man knyter, inte insekten). Vad tror ni?


    Eller ska vi bara lägga varsin chokladbit på bordet (fint inslagen)? Eller chokladbitar med våra initialer?


     


    Fråga 1. Vad tycker ni om ovanstående?


    Fråga 2. Vet ni vart jag kan köpa vita nädukar i tyg inte allt för dyrt?


    Fråga 3. Någonstans i Sverige/Sthlm man kan trycka choklad med initialer på (om vi väljer att inte göra det själva). Hittar bara från USA...

  • Svar på tråden Gåvor till gästerna?
  • hallonfrossa
    blivande brud skrev 2012-11-20 00:08:10 följande:
    Hallfrossa, vilken fin idé!

    Vi tänkte ha askar med vårt favoritgodis i, ca fyra olika bitar (två favoriter var). Lite personligt om oss och godis äter väl de flesta :)
    Tack!!
    Blev själv helnöjd med det!!

    Låter som att ni har fått en bra ide med, hade jag valt favoritgodis hade det varit enbart lakrits i lådan haha ;) 
  • PiaB

    Jag älskar BT! Jag får sååå mycket inspiration och hjälp här. Nu fick jag en idé, vi som kanske inte skulle ha "favours". Jag älskar choklad och han lakrits. Nu ser jag plötsligt framför mig att det vore kul med en Japp, min favorit genom hela livet, och en rulle Lakrisal, hans favorit. Kanske man kan knyta ihop dem och sätta en namnlapp och ha som placeringskort eller klistra dem på ett kort av något slag.


     


    Hmmm, kul det här!


  • maxmamma
    PiaB skrev 2012-11-20 12:22:00 följande:

    Jag älskar BT! Jag får sååå mycket inspiration och hjälp här. Nu fick jag en idé, vi som kanske inte skulle ha "favours". Jag älskar choklad och han lakrits. Nu ser jag plötsligt framför mig att det vore kul med en Japp, min favorit genom hela livet, och en rulle Lakrisal, hans favorit. Kanske man kan knyta ihop dem och sätta en namnlapp och ha som placeringskort eller klistra dem på ett kort av något slag.


    Åh nu blev jag ju godissugen, jag älskar både choklad o lakrits. du kan väl skicka hem en sådan godisgåva hem till mig oxå??


     


     


     


  • PiaB

    Tänk bara på om någon är känslig mot dofter. Jag själv älskar doftljus och har alltid några tända men när vissa kompisar kommer åker de ut på balkongen långt innan. Har både vänner och släktingar som är allergiska/får migrän. Min äldsta dotter skulle behöva åka ambulans med ett astmaanfall om hon hamnade i ett rum fullt med doftljus, även otända.


     


    Jättegullig idé annars om du vet att alla klarar det


  • Louva

    PiaB: tack för tipset! Det var inget jag tänkt på! Är nästan helt säker på att det kommer uppskattas av alla, om jag känner dem rätt! Men ska kolla upp detta :) förhoppningsvis kommer vi ha middagen utomhus, det kanske hjälper? Tyvärr vet man ju aldrig med vårt svenska väder :)

  • PiaB
    Louva skrev 2012-11-20 14:04:27 följande:
    PiaB: tack för tipset! Det var inget jag tänkt på! Är nästan helt säker på att det kommer uppskattas av alla, om jag känner dem rätt! Men ska kolla upp detta :) förhoppningsvis kommer vi ha middagen utomhus, det kanske hjälper? Tyvärr vet man ju aldrig med vårt svenska väder :)

    Ja, jag kanske är nojig Men är man själv allergiker och har båda döttrarna som är superallergiska mot det mesta så blir man lätt det. När tjejerna var små bodde vi mer på sjukhuset än hemma ett tag, speciellt med den äldsta. Hon åkte så sent som för två år sedan ambulanshelikopter efter att ha ätit ett feldeklarerat bröd.


     


    Jag kommer att få be våra gäster att inte ha parfym, på sig och att alla blommor lämnas utanför och att alla som har pälsdjur vädrar sina kläder och tar på de så nära avfärden som möjligt och inte gosar med djuren med de kläderna.


     


    Men våra gäster är ju vana vid detta så ingen lär bli förvånad {#emotions_dlg.tongue-out}


  • maxmamma
    PiaB skrev 2012-11-20 13:39:44 följande:
    Absolut! Ska försöka komma ihåg det i augusti
    Härligt, då har jag nått gott att se framemot
  • Selmabus

    Var på ett bröllop i somras där brudparet hade planterat ett solrosfrö i små "vävkrukor" nån vecka innan bröllopet. Alla gäster fick ta med sig varsitt solrosskott som man sedan kunde plantera om hemma. Mycket trevligt :)

Svar på tråden Gåvor till gästerna?