• Solsken

Ringar och mat

Hej!

Hoppas att någon kan komma med bra tips till mig.

Jag och min sambo är i planeringsstadiet inför vårt bröllop. Jag älskar att sitta och planera och fundera över detta.

Det jag undrar lite över är.
    Hur vanligt är det att man som kvinna "bara" har en vigselring och ingen förlovningsring?
    Vi förlovade oss för 8 år sen och tänkte väl inte så mycket på att man en dag ska ha en till ring som ska passa bra ihop med förlovningsringen. Vi är inte längre så förtjusta i våra förlovningsringar och tänker byta. Jag har funderat fram och tillbaka om jag kanske bara ska ha en vigselring istället för två.
    Vi vet på ett ungefär hur vi skulle vilja att ringarna ser ut men inte att dom ska vara alltför dyra.

Sen det här med maten. Vi tänker oss buffé. Tips på vad man kan ha?

Hoppas någon vänlig själ har lust att bolla tankar och idéer med mig :)
    /Solsken

• Svar på tråden Ringar och mat
  • Solsken
    Stefan och Caroline skrev 2012-11-19 08:25:33 följande:
    Nej vad roligt ! Jag har bara en sådan bok till mitt första barn, min yngsta pojk fick aldrig någon . Och nu är det för sent att köpa en för jag kommer inte ihåg allting .

Ja jag och min sambo pratade om typ allt när vi blev tillsammans och vi tog reda på om vi ville ha samma framtid och allting, så jag sa att jag vill ha ett frieri som skulle vara en överasskning och att han skulle fråga mig och han är väldigt gammeldags av sig för han vill absolut inte att jag skulle fria och han ville också att det skulle bli en överasskning . Däremot frågade han aldrig min pappa som han sa att han skulle göra, vilket var bra för även om pappa skulle acceptera hans frieri så behöver inte min pappa godkänna det för mig :) Det är jag som bestämmer :) Hehe .

Ja vit klänning här med är väldigt gammeldags av mig :)

Nu ska jag snart börja pyssla med inbjudningskorten/ STD korten så fort jag får hem lite material :) Ska bli sååå roligt ! Haft en trevlig helg annars ?

Jag försöker skriva i böckerna med jämna mellanrum. Har framkallat en del bilder nyss som ska sättas in också.

Jisses så kul att börja med inbjudningarna! I helgen sa jag till min sambo att jag ville åka iväg och handla pysselgrejer och börja, hahaha! Jag skulle säkert kunna göra det för jag tror faktiskt inte att vi kommer ändra oss så mycket med hur vi vill att inbjudningarna ska se ut men man vet ju aldrig.

Vi pratade om bröllopet igår och kom fram till att efter årskiftet det är då vi verkligen kan börja planera mer i minsta detalj och boka saker. Åtminstone till sommaren eller strax efter. Jag vill gärna vara ute i god tid :)

Helgen har varit lugn och skön. Var på lite fest med några tjejkompisar i lördags men det var lugnt ändå. Ni då?

• Stefan och Caroline
    Solsken skrev 2012-11-19 14:02:53 följande:

Jag försöker skriva i böckerna med jämna mellanrum. Har framkallat en del bilder nyss som ska sättas in också.

Jisses så kul att börja med inbjudningarna! I helgen sa jag till min sambo att jag ville åka iväg och handla pysselgrejer och börja, hahaha! Jag skulle säkert kunna göra det för jag tror faktiskt inte att vi kommer ändra oss så mycket med hur vi vill att inbjudningarna ska se ut men man vet ju aldrig.

Vi pratade om bröllopet igår och kom fram till att efter årskiftet det är då vi verkligen kan börja planera mer i minsta detalj och boka saker. Åtminstone till sommaren eller strax efter. Jag vill gärna vara ute i god tid :)

Helgen har varit lugn och skön. Var på lite fest med några tjejkompisar i lördags men det var lugnt ändå. Ni då?

Ja jag skrev mycket i min store pojks bok i början men allteftersom har det blivit mindre .

Ja det är nog då det kommer kännas ännu mera verkligt ! :) Har nu suttit på tradera och kollat efter lite material och nu ska jag beställa det :) Ja åk och köp det tycker jag du allt ska göra ! Det tar tid att göra och man får ha roligt ! Då kommer du snart ha fullt upp då med planeringen och bokningar och sådant !

Jag ska börja lite smått nu med inbjudningarna, placeringskorten och sedan i januarie typ beställa klänning, tiara, skor och hårnålar :) Så ser min planering just nu ut .

Ååh vad roligt ! Då har du haft det roligt i helgen då ! :)

Jag hade planerat en överasskningskalas åt min sambo som fyllt 30 år och stod och bakade hela fredag-lördagen och kalasade :) Söndagen tog vi oss en riktig slappdag och åkte ut till ett par vänner och åt god middag med dem och umgicks !  
  • Stefan och Caroline

Nu får man börja spara pengar ! För nu vill vi gärna åka på bröllopsresa med barnen iaf :) Resan kommer gå på 23.000 kr ungefär och man vill ju gärna ha fickpengar, så hoppas att man kan hinna spara så mycket pengar ! Hade vart så skönt och roligt att få 1 veckas semester tillsammans med familjen efter bröllopet .

Mycket man vill just nu, men jag tänker spara spara :)

• Solsken
    Stefan och Caroline skrev 2012-11-21 18:22:08 följande:
    Nu får man börja spara pengar ! För nu vill vi gärna åka på bröllopsresa med barnen iaf :) Resan kommer gå på 23.000 kr ungefär och man vill ju gärna ha fickpengar, så hoppas att man kan hinna spara så mycket pengar ! Hade vart så skönt och roligt att få 1 veckas semester tillsammans med familjen efter bröllopet .

Mycket man vill just nu, men jag tänker spara spara :)

Åh vad roligt!! Är det något man verkligen vill så sparar man :)

Vart ska ni åka?

Det är ju på så vis tur att ert bröllop inte är så stort och påkostat för då kan ni spara mer till er resa. Vi kommer inte åka någonstans i samband med bröllopet. Det får bli en annan gång.

Förresten, vart tar ni vägen på bröllopsnatten? Finns ju de som bor på hotell eller nåt för att inte bara komma hem när allt är över.

• Stefan och Caroline
    Solsken skrev 2012-11-22 15:23:22 följande:

Åh vad roligt!! Är det något man verkligen vill så sparar man :)

Vart ska ni åka?

Det är ju på så vis tur att ert bröllop inte är så stort och påkostat för då kan ni spara mer till er resa. Vi kommer inte åka någonstans i samband med bröllopet. Det får bli en annan gång.

Förresten, vart tar ni vägen på bröllopsnatten? Finns ju de som bor på hotell eller nåt för att inte bara komma hem när allt är över.

Ja precis då kan vi lägga pengarna mer på resan :) Vi hade ju gärna åkt till scottland men bara tre dagar där skulle gå på 30000 kr och det vill jag inte slänga ut, så tittade lite på turkiet alanya och det såg så härligt ut på det hotellet och så fick man all inclusive så det lutar mot det :) Barnen kommer ju ha mer roligare på en solig strand än ett regnigt scottland ;)

På bröllopsnatten har jag inte ens tänkt ut något . Haha ! Det kommer nog bli en barnfri kväll hemma . Sj ?

Nu har jag fått mina dekorationer till inbjudningskorterna så nu ska här pysslas ! Har du börjat med era ännu ? 
  • Solsken
    Stefan och Caroline skrev 2012-11-22 19:16:08 följande:
    Ja precis då kan vi lägga pengarna mer på resan :) Vi hade ju gärna åkt till scottland men bara tre dagar där skulle gå på 30000 kr och det vill jag inte slänga ut, så tittade lite på turkiet alanya och det såg så härligt ut på det hotellet och så fick man all inclusive så det lutar mot det :) Barnen kommer ju ha mer roligare på en solig strand än ett regnigt scottland ;)

På bröllopsnatten har jag inte ens tänkt ut något . Haha ! Det kommer nog bli en barnfri kväll hemma . Sj ?

Nu har jag fått mina dekorationer till inbjudningskorterna så nu ska här pysslas ! Har du börjat med era ännu ?

Då förstår jag att ni väljer en solsemester med tanke på kostnaden att åka till Scottland.

Jag vet inte riktigt hur vi har tänkt där. Många väljer ju att sova på hotell eller nåt liknande på bröllopsnatten. Vi får se hur vi gör. Barnen kommer att vara hos barnvakt iaf.

Åh vad kul!! Nepp jag har inte börjat. Måste åka iväg till panduro och få inspiration. Eller ja, inspirationen har jag redan men för att titta på papper och dekorationer :)

Blir era inbjudningar bra? Skulle gärna vilja se en bild :)

• Stefan och Caroline
    Solsken skrev 2012-11-25 16:29:47 följande:

Då förstår jag att ni väljer en solsemester med tanke på kostnaden att åka till Scottland.

Jag vet inte riktigt hur vi har tänkt där. Många väljer ju att sova på hotell eller nåt liknande på bröllopsnatten. Vi får se hur vi gör. Barnen kommer att vara hos barnvakt iaf.

Åh vad kul!! Nepp jag har inte börjat. Måste åka iväg till panduro och få inspiration. Eller ja, inspirationen har jag redan men för att titta på papper och dekorationer :)

Blir era inbjudningar bra? Skulle gärna vilja se en bild :)

Ja man får nog se framåt bröllopet hur bröllopsnatten blir :) Ja jag är väldigt nöjd med inbjudningskorten ! Men har många kvar att göra och behöver göra lite mer på dem, sedan ska jag allt visa dig :)

Har tänkt börja småhandla lite varje månad nu inför bröllopet, så får man se hur mycket som behövs ! Längtar till januarie då jag ska beställa klänningen :D Ska bli så kul och prova den ! Hur långt i förväg har du tänkt beställa klänning ? 
  • Solsken
    Stefan och Caroline skrev 2012-11-25 18:35:15 följande:
    Ja man får nog se framåt bröllopet hur bröllopsnatten blir :) Ja jag är väldigt nöjd med inbjudningskorten ! Men har många kvar att göra och behöver göra lite mer på dem, sedan ska jag allt visa dig :)

Har tänkt börja småhandla lite varje månad nu inför bröllopet, så får man se hur mycket som behövs ! Längtar till januarie då jag ska beställa klänningen :D Ska bli så kul och prova den ! Hur långt i förväg har du tänkt beställa klänning ?

Åh vad kul! Det ser jag fram emot :)

Jag vet inte om jag ska köpa eller hyra klänning än. Eftersom det är ett bra tag kvar tills vi har tänkt ha bröllopet så vill jag inte bestämma mig än eftersom jag kanske hinner ändra mig. Hittade en på nätet förra veckan som jag gillar. Får se om det finns nåt liknande ute i butikerna.Vågar inte riktigt köpa på nätet utan att ha provat.

• Stefan och Caroline

Hej ! Nu var det ett tag sedan man var inne, men jag har haft fullt upp här hemma ! Har fått åka några vändor fram och tillbaka mellan sjukhus/vårdcentralen :/ Men nu får man hoppas det lugnar ner sig lite .

Ja jag tänkte först hyrt klänning med men det är ju typ dyrare än att köpa en ny klänning via internet . Så jag vill ju gärna inte lägga för mycket pengar på en klänning, även om den ska vara DEN klänningen ! :) Men jag vet inte hur du tänkt med kostanden för klänningen, men vill man inte köpa genom internet är det ju självklart billigare att hyra :)

Snart kommer jag visa mina inbjudningskort, men måste fixa lite till med dem . Har inte fått så mycket tid till att pyssla och dona, men de kommer snart ;)

Hänt något med bröllopsplanering då ? 

• Solsken
    Stefan och Caroline skrev 2012-12-01 17:26:53 följande:
    Hej ! Nu var det ett tag sedan man var inne, men jag har haft fullt upp här hemma ! Har fått åka några vändor fram och tillbaka mellan sjukhus/vårdcentralen :/ Men nu får man hoppas det lugnar ner sig lite .

Ja jag tänkte först hyrt klänning med men det är ju typ dyrare än att köpa en ny klänning via internet . Så jag vill ju gärna inte lägga för mycket pengar på en klänning, även om den ska vara DEN klänningen ! :) Men jag vet inte hur du tänkt med kostanden för klänningen, men vill man inte köpa genom internet är det ju självklart billigare att hyra :)

Snart kommer jag visa mina inbjudningskort, men måste fixa lite till med dem . Har inte fått så mycket tid till att pyssla och dona, men de kommer snart ;)

Hänt något med bröllopsplanering då ?

Ajdå, är du sjuk?

Här hemma har vi sjukstuga. Magsjuka dessutom :(

Vet du vad det kostar att hyra klänning? Jag har inte kollat upp det så noga än.

Spännande, ska bli kul att se korten. Här har vi inte planerat så mycket mer det senaste. Haft fullt upp med annat. Jag måste vara på rätt humör för att planera och diskutera detta viktiga ämne ;)

• Stefan och Caroline
    Solsken skrev 2012-12-03 17:10:52 följande:

Ajdå, är du sjuk?

Här hemma har vi sjukstuga. Magsjuka dessutom :(

Vet du vad det kostar att hyra klänning? Jag har inte kollat upp det så noga än.

Spännande, ska bli kul att se korten. Här har vi inte planerat så mycket mer det senaste. Haft fullt upp med annat. Jag måste vara på rätt humör för att planera och diskutera detta viktiga ämne ;)

Nej jag är frisk peppar peppar ;) Men åkt in med barnen som bägge två fått öroninflammation och den lille har även fått RS-viruset :/

Usch magsjuka vill jag inte ha ! Hoppas ni kryar på er snart !

Vet inte exakt men när man hör runt så ligger det på ungefär 5000 kr att hyra . Kan ju låta billigt för vissa men inte för mig :) Ja men precis man vill ju vara på bra humör när man väl ska sätta sig ner och planera eller pyssla inför bröllopet ! 
  • Solsken
    Stefan och Caroline skrev 2012-12-03 17:36:08 följande:
    Nej jag är frisk peppar peppar ;) Men åkt in med barnen som bägge två fått öroninflammation och den lille har även fått RS-viruset :/

Usch magsjuka vill jag inte ha ! Hoppas ni kryar på er snart !

Vet inte exakt men när man hör runt så ligger det på ungefär 5000 kr att hyra . Kan ju låta billigt för vissa men inte för mig :) Ja men precis man vill ju vara på bra humör när man väl ska sätta sig ner och planera eller pyssla inför bröllopet !

Å nej, stackars barnen :(

Ikväll trodde jag att vi hade rett ut stormen men då kräktes vår store gosse igen :( Vi får se vart det leder. Nån gång tar det ju slut, eländet!

Men skämtar du!!! 5000kr för att hyra en klänning?!??!! Nähe då kan jag lika gärna köpa en som bara kommer hänga i en garderob efteråt ;) Vilket jäkla pris! Det går ju hitta klänningar som är bra mycket billigare.

Tänk, snart är december månad slut och då kilar vi in i 2013, erat år :D Så kul!

• Stefan och Caroline

Nej fy stackare ! Hoppas han snart mår bättre !
    Nej jag skämtar tyvärr inte .... Nu vet jag ju inte riktigt var du bor och så, för de kan ju skilja sig i priset beroende på vart man bor, men här nere runt gbg kostar det runt 5000 kr har jag hört . Så därför känner jag att jag hellre köper en kinatillverkad klänning än att lägga 5000 kr på en hyra för en klänning som jag ändå inte får behålla . Man vill ju ha en fin klänning och att det ska just vara DEN klänningen, men om man tänker som vi (jag tror du och jag tänker iaf i liknande banor ;) ) så vill man inte lägga för stor summa på en klänning som man bara kommer använda en gång .

Ska du ha på dig bröllopsklänningen hela tiden eller byter du om till en annan på middagen festen ?

Ja tänkt ! Åååh längtar såååå mycket nu till den dagen :) Får hoppas månaderna går fort sedan efter jul till Augusti :D 

• Stefan och Caroline

Nu är jag äntligen färdig med inbjudningskorterna ! Det ända som är kvar är att klistra i innehållet (datum, tid osv.) Gjorde tre olika varianter . Kan vara lite roligt att få olika inbjudningskort men ändå lika varandra :)
    Detta kortet är med tre rosor och glitter på S&C.

Detta kortet har två rosor och glitter på S&C och även två pärlor i vardera hörn .

Detta kortet har inget glitter på S&C och har två rosor och fyra pärlor i alla hörnen .

Enkel text i inbjudan och vill man ha vägbeskrivning och sådant går man in på vår bröllopssida :)

Jag blev väldigt nöjd med dem :) Det är stilrent, inte mycket kraffs på dem och det gillar jag !
  • Solsken
    Stefan och Caroline skrev 2012-12-05 13:34:02 följande:
    Nu är jag äntligen färdig med inbjudningskorterna ! Det ända som är kvar är att klistra i innehållet (datum, tid osv.) Gjorde tre olika varianter . Kan vara lite roligt att få olika inbjudningskort men ändå lika varandra :)
    Detta kortet är med tre rosor och glitter på S&C.

Detta kortet har två rosor och glitter på S&C och även två pärlor i vardera hörn .

Detta kortet har inget glitter på S&C och har två rosor och fyra pärlor i alla hörnen .

Enkel text i inbjudan och vill man ha vägbeskrivning och sådant går man in på vår bröllopssida :)

Jag blev väldigt nöjd med dem :) Det är stilrent, inte mycket kraffs på dem och det gillar jag !

Så fina! :)

Längtar tills jag sitter och pysslar med våra!

Jag kommer ha samma klänning hela dagen/kvällen. Känns onödigt att lägga pengar på två klänningar.

Svar på tråden Ringar och mat