Solsken skrev 2012-11-13 17:33:45 följande:
Då förstår jag att ni inte satsar på fest. Det kommer däremot vi göra så där tillkommer en del kostnader. Lokalen kostar 5-600kr och alkoholen, ja den får väl inhandlas i Tyskland antar jag ;)
Vi är ganska enkla av oss så dukning och dekorationer blir även den ganska enkel med ljus och lite blommor. Blir nog att vi inhandlar det mesta från ikea och så gör en del dekorationer själv.
Inbjudningar, kyrkprogram och festprogram kommer vi också att göra själva.
Min familj är ganska stor och vi har många vänner så 70 gäster kommer vi bjuda men man vet ju inte hur många som kommer i slutändan. Det är ett ganska stort bröllop om man ser det i mängden gäster men kommer ändå inte vara nåt speciellt påkostat jippo :) Barnen är välkomna under vigseln men på middagen och festen är det barnfritt.
Vilken underbar klänning du har hittat! Vågar du beställa via nätet?! Hoppas den passar och är som du har tänkt dig IRL också :)
Vi har tänkt en fyrkantig inbjudan i nåt fint vitt papper. Inuti ska det vara ett grönt papper (färgtema grönt&vitt) med text. I kanten på framsidan kommer det troligtvis vara ett band i spets och våra bokstäver i ett snyggt typsnitt. En magnet kommer vara fastklistrad i mitten så man kan öppna själva inbjudan. Kuverten vet jag inte riktigt. Antingen vitt eller grönt och så en stämpel med formen av ett hjärta tror jag. Det är lite vad vi har spånat på i alla fall :)
Åååh vad fint det lät ! Grönt och vitt de är fina färger :) Vilken fantasi du har också kommer bli jättefina kort ju :D
Jo men så tänkte vi först om vi skulle haft någon fest att inhandla allt i tyskland och att festen skulle vara barnfritt, men nu slipper vi tänka på det ;)
Då kommer det bli många gäster då . Lokalen var ju rätt så rimlig i priset också . När jag tittade på en bygdegård först skulle de gå på 2000 kr (utan städ, porslin ect.)
Ja klänningen kan jag få skräddarsydd och de var en tråd här på forumet som tipsade om den sidan . Får väl bara vara noga med mätningen för jag har ingen stor byst och det oroar jag mig mest för att klänningen då kanske kommer sitta löst där uppe och det ska jag vara väääldigt noga med när jag mäter och skriver i cm när jag beställer ;)
Jag kommer handla lite på tradera, ullared till dekorationerna . Har väldigt fina saker som faller mig i smaken :) Vårat färgtema kommer vara vitt och rött, så allt ska gå i dessa färger även inbjudningskort och sådant :)
Hur länge har ni vart tillsammans då ? :)
Riktigt roligt att hitta någon att dela tankar och tips med ! :D