• thomaz­ine
    Äldre 29 Oct 19:20
    40225 visningar
    251 svar
    251
    40225

    Skånebrudar 2013

    Mitt nyaste (Och numera enda!) nöje är att planera vårt kommande bröllop! Just nu känner jag att min blivande make och övriga i umgänget får sår i öronen av mitt bröllopsprat. Tänkte därför kolla om de finns några blivande brudar här som vill agera bollplank och inspo fram till våra Stora Dagar?! :) Jag bor utanför Lund och vi gifter oss hösten 2013

  • Svar på tråden Skånebrudar 2013
  • Helena­Fredri­k
    Äldre 16 Apr 10:48


    Hur går det för er?
    Vi har kontaktat fotografen vi vill ha och ska träffas för att komma överens om upplägget.
    Solisten är mailad så nu får vi hålla tummarna för att hon har en manlig partner att sjunga med då det rör sig om en duett.
    Prästen har tackat ja.
    Vi har bestämt 2 konditorier (eller vad man kallar det) som vi ska boka konsultation hos ang. tårtan.
    Nästa vecka ska tärnorna och jag bestämma färg på deras klänningar. Modellen är redan vald, se nedan.
    Nästa fredag ska jag prova brudklänningar! Yey
  • MrsBar­th
    Äldre 16 Apr 20:47

    Vi har nog löst maten nu, tack iaf :) Kommer göra förrätt och dessert själva och ska därför bara köpa in buffén :)

  • Incorp­oreal
    Äldre 25 May 11:46

    Om någon behöver så kan jag tipsa om tjejerna som hjälpte till på vårat bröllop. De var jätteduktiga och charmiga. Vi hade buffé men som jag förstod det hade de även vana från"riktig" servering. :)

  • Kakan 81
    Äldre 25 May 12:32

    Nu har vi varit gifta i en vecka!! Vi fick det bästa bröllopet vi kunde tänka oss! Sommarvärme, god mat, underbara gäster och precis allt klaffade. Har aldrig känt mig så fin Och ni som bokat in er fest på rosenlunds gård där vi var, grattis! Härligare miljö går knappt att få på sommaren. Alla var väldigt imponerade av stället och det fungerade skitbra måste jag säga!! Så lycklig nu och vill bara göra om allt igen !

  • tess80
    Äldre 31 May 15:36

    hoppar in här=) 
    Gifter oss 10 aug på Hovadala i hässleholm 

  • viXan
    Äldre 25 Jun 10:11

    Tänkte oxå hoppa in och säga HEJ =)


    Vi gifter oss 31/8 på Atelje Livsrum (ligger vid Ängelholm).


     


    Hur ligger ni alla till med er planering?
    Idag ska jag åka o titta på klänningar för första gången *Jippey* :)


     


    Jag vet att jag e lite sen, men allt brukar fixar sig till slut hihi
    Känner mig alldeles för lugn... Stressen kommer väl 1mån innan =D


     

  • Mimmi7­8
    Äldre 28 Jun 19:02

    Härlig inställning, viXan! Ska du till Sernys och prova? Jag fick jättebra bemötande där!

    Här har ni en annan Skånebrud! Vi gifter oss den 14 september i Helsingborg.

    Tror nog att jag har ganska bra koll på läget, men man kommer ju hela tiden på fler saker som ska fixas. Våra inbjudningskort blev försenade, vi har nästan precis skickat ut dom, men vi var som tur var ute med "save the date" i god tid. Mitt huvudbry just nu är vad jag ska ha för frisyr och var jag hittar ett par snygga örhängen i vintagestil. Någon som har idéer var jag kan leta? Framförallt frisyrer, googlar man tycker jag att man får upp samma bilder hela tiden.

  • viXan
    Äldre 29 Jun 01:23

    Nej jag hittade faktiskt min klänning i Malmö i tisdags...OCH på rean... kan det bli bättre hihi
    Den blivande mannen kommer nog dock att kolla på Serny´s :)


    Får du samma bilder om du googlar på "bröllopsuppsättningar bilder"?


    Jag brukar googla runt på allt möjligt o när jag hittar nån snygg frissa så sparar jag bilden i ett speciellt dokument med bara bilder på frisyrer som jag sen ska visa frissan så får hon se vad som e möjligt/ vad jag passar i :)


    Vi har inte beställt tårta eller mat än... det står härnäst på min "to-do-list"


    Jag tänkte sätta mig o kolla smycken på nätet nu (tror jag vill ha strass). De har ju även smycken på kinasidorna som många beställer klänningar från... Så jag ska nog kolla in vad de har att erbjuda :)


    Blir ni många gäster Mimmi78?


     


     

  • Mimmi7­8
    Äldre 29 Jun 03:46
    viXan skrev 2013-06-29 01:23:30 följande:

    Nej jag hittade faktiskt min klänning i Malmö i tisdags...OCH på rean... kan det bli bättre hihi
    Den blivande mannen kommer nog dock att kolla på Serny´s :)


    Får du samma bilder om du googlar på "bröllopsuppsättningar bilder"?


    Jag brukar googla runt på allt möjligt o när jag hittar nån snygg frissa så sparar jag bilden i ett speciellt dokument med bara bilder på frisyrer som jag sen ska visa frissan så får hon se vad som e möjligt/ vad jag passar i :)


    Vi har inte beställt tårta eller mat än... det står härnäst på min "to-do-list"


    Jag tänkte sätta mig o kolla smycken på nätet nu (tror jag vill ha strass). De har ju även smycken på kinasidorna som många beställer klänningar från... Så jag ska nog kolla in vad de har att erbjuda :)


    Blir ni många gäster Mimmi78?


     


     


    Ah, smart att vänta tills rean!

    Jag googlar lite olika ord, men tycker mest att jag får upp samma bilder hela tiden... just frisyren tycker jag är jättesvårt. Det är väl bara att fortsätta!

    Det är svårt att beräkna antal gäster då brudgummen är från England och vi inte vet hur många som har möjlighet att komma över. Men vi blir nog en 80 st i alla fall! Hur många har ni bjudit?
  • viXan
    Äldre 29 Jun 11:46

    Det måste ju finnas en bildtråd på frisyrer här på BT (det finns det ju på allt annat hihi)


    Vi kommer vara ca 60st o det känns lagom :D


     


    De där pengarna springer ju gärna iväg iallafall...


    Jag passade på att handla lite på Panduro nu när de också hade rea!

  • Helenh­olmber­g
    Äldre 11 Aug 09:03

    Angående bröllopshår så tycker jag pinterest är grymt bra för att hitta inspiration! 
    http://pinterest.com/search/pins/?q=wedding%20hair

    Jag gifter mig 21 december i Helsingborgstrakten! Hittat frisör men inte frisyr än  

Svar på tråden Skånebrudar 2013