• Jenny80

    Erfarenhet av JJs House?

    Hej!

    Hittade en annons från JJs House på facebook. Undrar om någon har erfarenhet från dessa.

  • Svar på tråden Erfarenhet av JJs House?
  • daniiel
    yvike skrev 2014-06-13 14:57:24 följande:

    Jag beställde en klänning fr JJhouse och betalade 1800 kr.Idag kom ett SMS från UPS att tullavgiften är-håll i ER-1388 kr!!!!


    Oj, det måste vara en hög administrativ avgift då. 1800kr, är det för bara klänningen eller klänningen och frakten?
  • jennyal
    Jenny80 skrev 2012-08-07 10:56:04 följande:

    Hej!

    Hittade en annons från JJs House på facebook. Undrar om någon har erfarenhet från dessa.


    Hej!

    Jag hittade mina drömskor hos JJs house och de kostade bara 240kr! Man kunde välja klackhöjd dessutom. Perfekt för man vill ju inte ha för höga klackar utan kunna gå i dom hela dagen. Beställde även en 3-lagers kort underkjol i tyll för ca 100 kr. Totalt med frakt gick det på 450 kr för skor och underkjol. Alla kom när det utlovades och jag är helnöjd!! Jag mejlade vid ett tillfälle och fick svar med en gång.
    Så här såg skorna ut på deras sida


    och så här ser mina ut!


    På paketet hade de skrivit att värdet var 9USD.

    Lycka till!
  • Hmcj

    Hej Jennyal

    När du skrev till dem skrev du på svenska eller engelska, hittar ingen info om vilket språk man ska skriva på?

  • Ello

    När jag har kontaktat dem skriver jag på engelska. Dom svarar snabbt, men engelskan är lite crappy. Var VÄLDIGT tydlig med vad du menar, skriv inte långa utförligt förklarande mail, skriv det du verkligen vill få fram :)

  • jennyal
    Hmcj skrev 2014-07-18 21:15:02 följande:

    Hej Jennyal

    När du skrev till dem skrev du på svenska eller engelska, hittar ingen info om vilket språk man ska skriva på?


    Hej Hmcj. Jag skrev på engelska och fick svar på engelska. Deras engelska var dessutom mkt bra och jag fick svar väldigt snabbt. Lycka till!
  • NellTyra

    Hmm undra om jag åker på tullen. :p

    Har beställt klänning, skor och hårblomma med totalsumma på 2510:- med frakt.

    Kan bli dyrt,.. Paketet kommer på måndag.

  • Eajlin
    Hej,

    Ni som har beställt därifrån , hur lång tid tog det om man beställde en mått beställd klänning?

    Och Vad blev tullavgiften?

  • Nightrod
    Eajlin skrev 2014-09-23 16:03:18 följande:
    Hej,

    Ni som har beställt därifrån , hur lång tid tog det om man beställde en mått beställd klänning?

    Och Vad blev tullavgiften?
    Tullavgiften/skatt är ju procentuellt på priset.
    Och hur lång tid det tar att få klänningen är olika från klänning till klänning.

    Enklaste är om du mailar dem om just din klänning, de brukar svara innom en dag
    Live free, ride free
  • Noraline

    dressfirst är lite billigare än jjhouse och ha dessutom fraktfri på alla klänningar. Köper du en klänning blir allt fraktfri.

  • linsan87
    Hannaskarlsson skrev 2013-06-18 13:51:12 följande:

    jag beställde min klänning därifrån för ca 3 veckor sen och igår kom den, jag är verkligen supernöjd och den satt perfekt. Jag var skeptisk i början men tog beslutet att beställa den ändå och jag ångrar mig verkligen inte en enda sekund! Rekomenderar dom varmt! Klänningen känns rejäl, och tror den kommer vara perfekt till våran vigsel i höst då det börjar bli lite kallare. (känns varmt med den på)
    väntade också på tullavgiften men den slapp jag :D


     


     


     
    Superfin!!

    Vad kostade klänningen eftersom du slapp tullavg?
  • Mmyran

    Har hittat denna klänningen på JJsHouse som jag verkligen har fastnat för, men jag vet inte om jag vågar beställa denna efter allt negativt jag har läst om dem. Är det någon som har erfarenhet av den här klänningen från JJsHouse? Skulle va snällt om vi svarade om klänningen eller om själva sidan om den är trovärdig eller inte. Tack på förhand!
  • Tant Grön

    Klänningen vi beställde var mått sydd och super fin men tullavgiften gick på nästan 1000 kr så ta det i beaktning när ni köper.

  • mariah
    Uselt
    Beställde mina bröllopsskor därifrån och när jag fick som såg dom inte alls ut som på bilden. Färgen var gul/grönare plus att kanten på skon skiftar i grönt och rosa glitter.

    Fick också betala tull och moms på 425kr innan UPC levererade skorna. Innan dess hade jag redan betalt en frakt på 152kr och det stod inget om några extra tillägg på hemsidan. Jag handlade alltså varor för 769kr (skor och hårnålar) och betalat 577kr i frakt tull och moms. Känner mig totalt lurad. 
    Nu har jag skickat tillbaka skorna och fick förstås stå för frakten själv som var på 285kr. När jag ringde till upc för att få tillbaka pengarna så hänvisar dom till tullverket... I slutändan blev det väldigt dyra skor.
    Handla inte där.
    /Maria
  • mariah
    Uselt
    Beställde mina bröllopsskor därifrån och när jag fick som såg dom inte alls ut som på bilden. Färgen var gul/grönare plus att kanten på skon skiftar i grönt och rosa glitter.

    Fick också betala tull och moms på 425kr innan UPC levererade skorna. Innan dess hade jag redan betalt en frakt på 152kr och det stod inget om några extra tillägg på hemsidan. Jag handlade alltså varor för 769kr (skor och hårnålar) och betalat 577kr i frakt tull och moms. Känner mig totalt lurad. 
    Nu har jag skickat tillbaka skorna och fick förstås stå för frakten själv som var på 285kr. När jag ringde till upc för att få tillbaka pengarna så hänvisar dom till tullverket... I slutändan blev det väldigt dyra skor.
    Handla inte där.
    /Maria
  • Nightrod
    mariah skrev 2015-06-18 16:16:28 följande:
    Uselt
    Beställde mina bröllopsskor därifrån och när jag fick som såg dom inte alls ut som på bilden. Färgen var gul/grönare plus att kanten på skon skiftar i grönt och rosa glitter.

    Fick också betala tull och moms på 425kr innan UPC levererade skorna. Innan dess hade jag redan betalt en frakt på 152kr och det stod inget om några extra tillägg på hemsidan. Jag handlade alltså varor för 769kr (skor och hårnålar) och betalat 577kr i frakt tull och moms. Känner mig totalt lurad. 
    Nu har jag skickat tillbaka skorna och fick förstås stå för frakten själv som var på 285kr. När jag ringde till upc för att få tillbaka pengarna så hänvisar dom till tullverket... I slutändan blev det väldigt dyra skor.
    Handla inte där.
    /Maria
    Man kan ALDRIG belasta företaget för att Sverige tar ut tull och moms
    Live free, ride free
  • Nightrod

    Jag beställde mina kläder idag från usa 6500:- och jag räknar tyvärr kallt med att tullverket kommer gladeligen ge mig en räkning, men det har företaget inget med att göra som jag beställer ifrån. Det är en självklarhet att handlar man utanför EU så får man betala moms och skatt. Jag betalar ändå 150$ för frakten (express) men UPS kommer troligen ta ut kostnaden ändå ...


    Live free, ride free
  • Jennyc

    Verkar vara blandade meningar om JJ´shouse. Men å andra sidan är det väl ofta så när man handlar på nätet?

    Jag måttbeställde en aftonklänning därifrån i samband med vår 30-årsfest med redcarpet tema. Jag blev jätte nöjd. Leveransen låg på runt 14 dagar och klänningen såg ut som förväntat. 


    Jag fick betala tull till UPS vid leveransen, tror det var runt 600:- inget att diskutera. Man vet ju vad man ger sig in på när man beställer från utlandet... 

    Något jag däremot aldrig skulle beställa från Jj`s eller liknande sidor, är min brudklänning. Det är den viktigaste klänningen jag kommer bära, då vill jag allt både prova, klämma och känna innan ett eventuellt köp.
    Men det är min privata åsikt. Jag har läst om personer som varit helnöjda med sina klänningar från Jj`s Lightinthebox osv också Glad


     

  • lurad

    VARNING! !

    Beställde balklänning och det kom en tullfaktura på nästan 600 kr. Tänk på det,har hört flera som beställt där nu och fått tullfaktura.

Svar på tråden Erfarenhet av JJs House?