• Jenny80

    Erfarenhet av JJs House?

    Hej!

    Hittade en annons från JJs House på facebook. Undrar om någon har erfarenhet från dessa.

  • Svar på tråden Erfarenhet av JJs House?
  • Cajjo

    Hej

    Jag hoppar in här... Jag har också tittat på flera fina modeller de har. Är väldigt sugen att skaffa en redan nu men jag ska vänta ett par månader och spana vidare. Det verkar så smidigt att beställa från dem. Är det det ni som har testat?
    Man kan alltså måttbeställa helt? Så att det inte bara är bysten midjan och längden? Känns som fler mått kan vara viktiga och man vill ju att den ska sitta perfekt. :)

    De klänningar jag sett på hemsidor till "fina" butiker lockar mig inte heller lika mycket. De känns lite för lyxiga om man kan säga så... De som jag sett på JJs känns bättre i stil och dessutom tycker jag många av dem är finare då jag vill ha en gansk enkel klänning, men ändå släp och lite broderi.

    Ni kan väl lägg upp bilder vartefter ni får hem klänningar? Vore jättekul att se! 

  • MamaMia

    Jag kommer nog beställa därifrån när de närmar sig, är ju så billigt men osäker på hur lika i verkligheten de kommer bli :/

  • millemill
    Cajjo skrev 2012-08-28 11:47:26 följande:
    Hej

    Jag hoppar in här... Jag har också tittat på flera fina modeller de har. Är väldigt sugen att skaffa en redan nu men jag ska vänta ett par månader och spana vidare. Det verkar så smidigt att beställa från dem. Är det det ni som har testat?
    Man kan alltså måttbeställa helt? Så att det inte bara är bysten midjan och längden? Känns som fler mått kan vara viktiga och man vill ju att den ska sitta perfekt. :)

    De klänningar jag sett på hemsidor till "fina" butiker lockar mig inte heller lika mycket. De känns lite för lyxiga om man kan säga så... De som jag sett på JJs känns bättre i stil och dessutom tycker jag många av dem är finare då jag vill ha en gansk enkel klänning, men ändå släp och lite broderi.

    Ni kan väl lägg upp bilder vartefter ni får hem klänningar? Vore jättekul att se!

    Om du tittar på deras hemsida, klickar på den klännning du gillar och scrollar ner, finns det angivet hur du ska mäta.


    Jag tog hjälp av min mamma för att få rätt mått. Eftersom det är svårt att få rätt mått om man mäter själv.

  • Cajjo
    millemill skrev 2012-08-28 20:45:42 följande:

    Om du tittar på deras hemsida, klickar på den klännning du gillar och scrollar ner, finns det angivet hur du ska mäta.


    Jag tog hjälp av min mamma för att få rätt mått. Eftersom det är svårt att få rätt mått om man mäter själv.


    Bra tips. Mamma kan allt om sömnad dessutom. :) Jag ska kolla in det bättre! Tack!

    Men du är nöjd? På bilderna ser ni jättefina ut! :) Hur kändes kvaliteten? Behövde du sy om delar efter du fått den? (kanske redan finns svar på i tråden?)
     
  • Fremm

    WIIIIIIHOOOOOOOOOOOO!!!


    Snacka om snabb jobbat DHL och Kina! ;) Jag satte sista datum 5e september på att ordern skulle komma innan dess för att de skulle få lite mer tid på sig än vad som va minimumtid. I helgen kom mail att ordern va skickad. I måndags ringde jag och frågade DHL och hon sa att den beräknades komma till Sverige idag (onsdag) och vid elva ringer DHL på min mobil och säger att de står utanför med mitt paket, nu va ju jag på jobbet så jag frågade om de ändå skulle till mitt arbete eftersom vi ofta får paket från DHL och det skulle de så en halvtimme senare ringer de och är utanför mitt jobb och jag får paketet i min hand. Ska betala tull på 300 kr men det är ju inget i det stora hela!

    Kunde förstås inte vänta på att jag skulle komma hem utan öppnade paketet och där i låg ett par ljuvliga skor, superfina! En jättefin handväska, en pälssjal, en underkjol samt min underbara brudklänning!


    Skorna provade jag och de satt jätteskönt och fint på min fot (snacka om flyt) handväskan, pälsshalen och underkjolen såg fantastiskt fina ut.


    Klänningen öppnade jag lite bara för att se tyget, kvaliten och silverpaljettdetaljerna (som oroade mig lite) för att det skulle se fint ut och det gjorde det. Klänningen är helt fantastiskt ( har dock inte sett hela en eftersom jag inte ville veckla ut den här på jobbet och så har jag inte provat den)... jag hoppas och tror att det kommer bli så bra.


    Ikväll när barnen lagt sig ska jag äntligen få prova den! LÄngtar! Kommer bilder sen! ;)

  • millemill
    Cajjo skrev 2012-08-29 00:17:46 följande:
    Bra tips. Mamma kan allt om sömnad dessutom. :) Jag ska kolla in det bättre! Tack!

    Men du är nöjd? På bilderna ser ni jättefina ut! :) Hur kändes kvaliteten? Behövde du sy om delar efter du fått den? (kanske redan finns svar på i tråden?)

    Ja jag är jättenöjd med resultatet, tyget var fint och tungt, den passade kanon. Men man måste ha i åtanke att det är en kopia av klänningen man beställer, så vissa detaljer kan skilja sig från bilden.


    På min var det ett pärlbroderat bälte på bilden, när den kom såg jag att pärlorna var broderade direkt på klänningen istället för ett helt bälte. Men jag blev ändå nöjd med den.


    Innan du beställer kan du också chatta med dem om det är något du har frågor om. Man kan också läsa andras frågor när du scrollar ner.


    Dotterns klänning beställde jag inte måttbeställd utan valde hennes storlek, eftersom hon inte var hemma när jag beställde den. Det enda jag behövde ändra på den var att lägga upp den lite.

  • Fremm

    Här kommer en bildkavalkad på min klänning beställd från Jenjenhouse. Jag är supernöjd!! Päls"sjal", skor och väska är oxå därifrån. Det enda minuset va att klänningen är en aning förstor ändå beställde jag en mindre stl eftersom jag ämnar gå ner några kilo till innan dagen D. Nu har min m2b dragit åt snörningen så mkt som han har kunnat och ändå hade jag velat dra åt mer men det är väl inget en sömmerska inte kan fixa antar jag. Funderar oxå lite på kjolen, med högklackat och underkjol blir det täckande undre tyglagret kortare än det övre skira lagret, är det något som stör er? Vad tycker ni annars? :D











  • Cajjo
    millemill skrev 2012-08-29 14:23:09 följande:

    Ja jag är jättenöjd med resultatet, tyget var fint och tungt, den passade kanon. Men man måste ha i åtanke att det är en kopia av klänningen man beställer, så vissa detaljer kan skilja sig från bilden.


    På min var det ett pärlbroderat bälte på bilden, när den kom såg jag att pärlorna var broderade direkt på klänningen istället för ett helt bälte. Men jag blev ändå nöjd med den.


    Innan du beställer kan du också chatta med dem om det är något du har frågor om. Man kan också läsa andras frågor när du scrollar ner.


    Dotterns klänning beställde jag inte måttbeställd utan valde hennes storlek, eftersom hon inte var hemma när jag beställde den. Det enda jag behövde ändra på den var att lägga upp den lite.


    Det låter ju kanon! Det är ju annars svårt att veta vad man ska vänta sig kvalitetsmässigt. Jaha, den biten hade jag missat, jag trodde att bilderna var de klänningar de sytt upp fast de i sin tur var kopior. Går det att på något vis veta vilka märken de klänningarna är på bilderna? Olika antar jag... hmm..
  • millemill
    Cajjo skrev 2012-08-30 22:35:40 följande:
    Det låter ju kanon! Det är ju annars svårt att veta vad man ska vänta sig kvalitetsmässigt. Jaha, den biten hade jag missat, jag trodde att bilderna var de klänningar de sytt upp fast de i sin tur var kopior. Går det att på något vis veta vilka märken de klänningarna är på bilderna? Olika antar jag... hmm..

    Nej det står nog ingenstans om vilken designer som gjort klänningen tyvärr, men de vill nog inte skylta med att det är kopior.


    Såhär såg min ut på hemsidan, jag har ju lagt upp en bild på min egen klänning längre upp i tråden.


  • Milljor



    Här kommer en bild av min klänning, även tärnornas klänningar är från Jen jen! JAg är supernöjd!!!
Svar på tråden Erfarenhet av JJs House?