• Linda1983

    December brudar :)

    I vackra december sker de jag drömt om som liten flicka :) Jag ska äntligen få gifta mig med en helt underbar man :) Lycklig ända in i själen för detta! Den 31/12 2012 kl:15.00 säger vi ja till varandra och blir man och hustru :) herr och fru Saarinen :) Är vi fler lyckliga människor som säger ja till varandra i vackra december?

  • Svar på tråden December brudar :)
  • Sofiiiz
    Linda1983 skrev 2012-10-21 22:49:39 följande:
    Sofiiiz@ ja de får nog allt bli så! Nu har vi bestämt ingångsordning in i kyrkan och jag är super nöjd över hur det blir :) men vill gärna höra vad ni tycker så klart ;) Min blivande man tar barnen i varsin hand och går in tillsammans med min syster (tärna/toastmadame) och hennes sambo (marchalk/toas master) sen min blivandes bror (best man) och hans fru (hederstärna) när kyrk klockorna ringer in :) sen spelas melodin river flows in you eller bröllopsmarchen och jag och min pappa går in tillsammans och han överlämnar mig till min blivande man vid altaret! Nu e jag nyfiken på vad ni tycker om detta :) bu eller bä ;)
    Kolla bara så att prästen är okej med den ordningen också. För det är inte så vanligt längre att ens föräldrar lämnar bort en vid altaret. Alla kyrkor är inte okej med det.

    Annars tycker jag att de låter fint att låta din Man gå in med barnen :)

    Vi har bara 1 tärna och 1 bestman. (Och vår dotter är så liten så hon får nog vara med mormor eller moster under tiden.) Vi har bestämt att de får vänta framme vid altaret när vi kommer in, så går vi in med prästen bakom oss.
  • Pekkiisch4

    Jag möter min älskade vid halva kyrkan :) och går själv halva då jag och min far inte går bra kontakt :)

  • Linda1983

    Vill att min far lämnar mig så han får vara delaktig då min mor inte längre finns i livet. Hon dog för 6 år sedan i sjukdomen ALS.. Vet att hon hade velat varit ned å greja med bröllopet å planera och dona och fixa så hon hade nog velat att jag gör på detta vis. På nått vis känns det som att hon är delaktig då.. Vet inte varför de känns så men de gör det verkligen.. Ska prata med prästen få se vad han säger! Hoppas det är okej!

  • Sofiiiz
    Linda1983 skrev 2012-10-23 23:03:08 följande:
    Vill att min far lämnar mig så han får vara delaktig då min mor inte längre finns i livet. Hon dog för 6 år sedan i sjukdomen ALS.. Vet att hon hade velat varit ned å greja med bröllopet å planera och dona och fixa så hon hade nog velat att jag gör på detta vis. På nått vis känns det som att hon är delaktig då.. Vet inte varför de känns så men de gör det verkligen.. Ska prata med prästen få se vad han säger! Hoppas det är okej!
    Ja jag har inte min Pappa kvar i livet så han ska inte lämna bort mig. Men jag vet att vår präst sa att de var vanligt i amerikanska filmer att bli bortlämnad. Men inte alls lika vanligt i sverige.
    Många jag känner tänder ett ljus för de som inte är med oss, som del av cermonin.
  • Sofiiiz

    Nu har jag pysslat färdigt en ringkudde till ringarna. Och har knåpat ihop en thumbprint guestbook istället för en vanlig gästbok.




     

  • Sofiiiz

    Här var det dött? Ingen som vill dela med sig av nått spännande, de är ju snart december :)

  • Fremm

    Ja det var det, tror flera av oss hänger i den andra decembertråden... "alla december brudar var är ni?" Eller något sådant heter den ;)...

    Här är väl läget någotlunda under kontroll tror jag, mkt kvar men mkt som inte kan göras än - mkt som är gjort oxå! :)

    Gillar verkligen ringkudden och trädet med de fina stämplefärgerna! Superfint pysslas Sofiliz!!


  • Sofiiiz
    Fremm skrev 2012-11-14 10:50:40 följande:
    Ja det var det, tror flera av oss hänger i den andra decembertråden... "alla december brudar var är ni?" Eller något sådant heter den ;)...

    Här är väl läget någotlunda under kontroll tror jag, mkt kvar men mkt som inte kan göras än - mkt som är gjort oxå! :)

    Gillar verkligen ringkudden och trädet med de fina stämplefärgerna! Superfint pysslas Sofiliz!!
    Okej så de är där alla hänger ;)
    Tackar!
  • Teza
    Linda1983 skrev 2012-12-30 11:26:36 följande:
    Imorgon blir jag fru Saarinen! Lycklig!!
    Spännande, och i morgon blir jag fru Ahonen, oxå sååå lycklig ;)
Svar på tråden December brudar :)