• emzerus83

    Brudar Västmanland 2013

    Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

    Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

    Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

  • Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • MsChevy
    emzerus83 skrev 2013-06-24 18:59:54 följande:
    Nu är det nära!!!! På lördag är den stora dagen...åh va pirrigt det är :)
    Spännande!!!! Ser fram emot o få se bilder!!! Glad
  • ullis

    Nu är jag också gift! 8 juni i Barkarö kyrka, det kunde inte bli mer perfekt! Blev mycket bättre än vad vi kunde förställa oss!



  • emzerus83
    ullis skrev 2013-06-24 22:06:52 följande:
    Nu är jag också gift! 8 juni i Barkarö kyrka, det kunde inte bli mer perfekt! Blev mycket bättre än vad vi kunde förställa oss!



     


    GRATTIS!!! Åh va ni var fina!!! :)
  • sophiebus
    ullis skrev 2013-06-24 22:06:52 följande:
    Nu är jag också gift! 8 juni i Barkarö kyrka, det kunde inte bli mer perfekt! Blev mycket bättre än vad vi kunde förställa oss!



     


    grattis =)
    va fina ni var =)
  • JOOL 09

    Lycka till på lördag! Kom ihåg att njuta för dagen och kvällen går så jäkla fort!! ;)

  • JOOL 09

    Hmm det gick visst inte att citera från paddan :( Emeruz83 det var till dig :)

  • sophiebus
    emzerus83 skrev 2013-06-24 18:59:54 följande:
    Nu är det nära!!!! På lördag är den stora dagen...åh va pirrigt det är :)
    grattis å hoppas ni har en underbar dag =)
  • emzerus83

    Nu är vi gifta! Vår dag i lördags blev allt som vi önskade o lite till...helt underbar!!! Hjärta
    Vädret var kanon hela dagen (kom en liten regnskur på kvällen men det gjorde ju absolut ingenting).... så härlig stämning, massa fina, roliga o rörande tal... god mat, dryck o tårta o massa KÄRLEK!!! En magisk dag/kväll!!!!

    Delar med mig av några bilder som vi hittills fått tag i :)







  • lillasofie

    Ullis och Emzerus: Grattis till er! Vad härligt det såg ut och vilka snygga brudpar ni var! Jag längtar också!Här börjar det närma sig och nu får jag panik med min klänning! Den är inlämnad på Ruths, men efter att hon sytt in den ser man skenorna som "håller upp" bysten liksom. Och det kan jag nog inte leva med, det kommer ju synas på alla kort. Hon skulle släppa ut den lite, eftersom hon gjort den alldelas för tajt, så vi får se hur det blir då. Annars blir det till att bort skenorna, vilket hon INTE rekommenderade, eller fixa en ny klänning fort som fan! Då blir det att köpa en där, och då blir det 6-7000 kr mer än vad vi räknat med...Men igår blev jag i alla fall hippad! Barnen sov till 9 och ingen hade kommit kvart över så jag tänkte att det blev väl inget denna helgen heller. Satt och åt frukost i lugnan ro när mina vänner stormade in i huset! Barnen blev lite lätt chockade   Jag fick 10 minuter på mig att packa väska och klä på mig utstyrseln för dagen. Den bestod av jeansshorts, t-shirt som syrran målat brösthår på , skinnväst, vita tubsockor och träskor! Allt för att matcha raggarna under power meet! Själva var tjejerna värsta rockabilly-brudarna Fick en engångskamera och en lista på saker jag skulle fota under dagen. Blev lite panik med det på slutet, så mitt drömhus fick bli stadhotellet innan jag hoppade in i taxin hem Vi åkte till Anundshög för brunch i gräset och sen hade vi 3-kamp med pistolskytte x2 och sen race med "permo-bil" Väldigt roligt! Sen lite frågelekar om mig innan vi åkte till Irsta för att spela in en skiva. De hade såklart valt Raggar-rock med Björn Rosenström   Själv valde jag två favoritlåtar från skoltiden. Efter det åkte vi hem till min syster där jag fick duscha och sminka mig och hon fixade håret. Och sen fick även jag en prickig klänning på mig   Vi åkte sen ner till Tabazco och åt mat. Men sen blev jag helt slut av all champagne i solen så det blev tyvärr ingen utgång. Jag, gammal som jag börjar bli , åkte hem och la mig bredvid min käraste i stället!Tänk vad härligt att så många vänner samlats för att fira en Trots att det är semestertider och allt så var det så många som kunde komma. Hade en underbar dag, och längtar ännu mer till bröllopsdagen då jag får se allihop igen!    

  • Solborga

    Ja, jag är ju gift sedan 1 juni.. vad tiden går fort! Är det nån mer än jag som blivit lite matt på allt som har med bröllop att göra nu efteråt? Därför jag knappt varit här sen vi gifte oss...

    Hur som helst, bröllopsdagen va jättehärlig! Solig



    Här ser man nog klänningen bäst, på väg till lilla fotograferingen innan vigseln.


    Första kyssen som äkta makar Hjärta


    Fotograferingen efteråt Glad
  • elsieoco

    Hej på er! Jag ska gifta mig och skulle behöva råd gällande vigselförättare i Västerås. Har sett att de finns en handfull politiker som viger. Finns det andra? Har någon av er haft dessa politiker? Vi ska gifta oss utomhus och vill ha en längre vigsel men utan kyrkan inblandad så jag vill att de ska vara någon som verkligen brinner för att viga och ha lite egna idéer.. Hjäääälp mig! Har jag hamnat i fel tråd så ber jag om ursäkt, hänvisa mig gärna till den som gäller isf 

    Tack! Mvh Anna  

  • emzerus83
    elsieoco skrev 2013-07-29 22:13:42 följande:
    Hej på er! Jag ska gifta mig och skulle behöva råd gällande vigselförättare i Västerås. Har sett att de finns en handfull politiker som viger. Finns det andra? Har någon av er haft dessa politiker? Vi ska gifta oss utomhus och vill ha en längre vigsel men utan kyrkan inblandad så jag vill att de ska vara någon som verkligen brinner för att viga och ha lite egna idéer.. Hjäääälp mig! Har jag hamnat i fel tråd så ber jag om ursäkt, hänvisa mig gärna till den som gäller isf 

    Tack! Mvh Anna  
    Vi hade en borgerlig vigselförrättare och jag ringde ner till stadshuset o sa att vi skulle vigas o då vart vi tilldelad en vigselförrättare. jag rinde honom o pratade igenom lite hur vi ville ha det...för vi ville ha en längre version än den "vanliga" som tar ca 2 minuter. Och det gick bra för honom... vi mailade honom ett "kör-schema" där vi skrev hur vi ville lägga upp vigseln med musik o lite dikter osv o sen träffade vi honom ca 3 veckor innan bröllopsdagen o prated igenom allt igen. Och det blev jättebra för oss iaf :)

    Han hette Sten Linder.

    Hoppas att jag kunde vara till nån hjälp iaf :)
  • elsieoco
    emzerus83 skrev 2013-07-30 13:24:00 följande:
    Vi hade en borgerlig vigselförrättare och jag ringde ner till stadshuset o sa att vi skulle vigas o då vart vi tilldelad en vigselförrättare. jag rinde honom o pratade igenom lite hur vi ville ha det...för vi ville ha en längre version än den "vanliga" som tar ca 2 minuter. Och det gick bra för honom... vi mailade honom ett "kör-schema" där vi skrev hur vi ville lägga upp vigseln med musik o lite dikter osv o sen träffade vi honom ca 3 veckor innan bröllopsdagen o prated igenom allt igen. Och det blev jättebra för oss iaf :)

    Han hette Sten Linder.

    Hoppas att jag kunde vara till nån hjälp iaf :)
    Tack! Hur såg erat körschema ut? Lust att dela med dig av tips? :)

    Någon annan som har erfarenhet av borgerligt?
  • emzerus83

    Så här såg det ut det som vi först mailade till vigselförrättaren...och det var även så det blev :)




    Vigseln börjar 15.30.


    Våra värdinnor börjar med att hälsa alla välkomna och informerar lite om vad som sker efter vigseln.


    Vår vän kommer att spela på gitarr och sjunga en låt i början. Låten heter ”Marry me” av Train. Min systerson som är 9 år kommer gå in först som ringbärare. När han kommit fram så går jag och R in hand i hand och ställer oss framför dig.


    Vår vän spelar klart låten.


    Sen har vi en dikt vi gärna skulle vilja att du läser. Det är den här:


    Måhända är han den ende i världen som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.

    Måhända är hon den ende som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör och i varje liten tanke.

    De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det.

    Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen.

    Han har förstått, hon har förstått - därför är vi här idag.


     


    Sen spelar vår vän ”Kärleken förde oss samman” av Ulf Lundell.


    Sen om du vill presentera min syster Sara som ska läsa en dikt av Helena Ferry.


    Det handlar om att vara ett och två på samma gång
    Att vara sig själva, men delar av något större
    Det handlar om att se kärlek i varandras ögon
    Och att höra hemma var som helst tillsammans


    Det handlar om att kramas
    Att vardagen blir skimrande med den man älskar
    Det handlar om händer som vill hålla varandra
    Och om kroppar som vill somna och vakna tillsammans


    Det handlar om ett val som egentligen är självklart
    Att inte kunna tänka sig ett liv utan den andre
    Det handlar om att behöva varandra
    Och att alltid vilja vara tillsammans


     


    Sen önskar vi den långa versionen av det borgerliga vigselformuläret:


    Den långa versionen i Stockholms Stadshus:


    "Ni vill ingå äktenskap med varandra. Äktenskapet bygger på kärlek och tillit. Genom att ingå äktenskap lovar ni att respektera och stötta varandra. Som makar är ni två självständiga individer som kan hämta styrka ur er gemenskap. Eftersom ni har förklarat att ni vill ingå äktenskap med varandra, frågar jag: Vill du N.N. ta denna/denne N.N. till din hustru/man att älska henne/honom i nöd och lust?
    (Svar: Ja.)
    Vill du N.N. ta denna/denne N.N. till din hustru/man att älska henne/honom i nöd och lust?
    (Svar: Ja.)
    (Paret kan växla ringar.)
    Jag förklarar er nu för äkta makar.
    När ni nu går ut i livet och åter till vardagen så minns den vilja till gemenskap, den kärlek till varandra och den aktning för varandra som ni känt i denna stund och som lett er hit. (Texten författad av Per Anders Fogelström.) Låt mig önska er lycka och välgång i ert äktenskap."


     


     


    Vi vill växla ringar som vår ringbärare Daniel håller.


    Sen när vigseln är klar spelar vår vän ”Simply the best” av Tina Turner.


    När refrängen kommer börjar vi att gå ut.

  • Solborga
    Lesthi skrev 2013-07-25 10:54:53 följande:
    Solborga vad fina ni är! Så roligt att se en brud klädd i svart för omväxlings skull här inne! :D
    Jag ska också gifta mig i svart. 
    Tack!

    Ja, lite annorlunda är man allt hehe. Men om man aldrig har vitt annars, varför då ha det på en av de viktigaste dagarna i ens liv? Solig

    Toknöjd med klänningen och allt, vill tillbaka till den dagen.. Har nog aldrig känt mig så fin förut Drömmer
  • sophiebus

    ååå va spännande nu är det inte långt tid kvar för mig & sofie att äntligen få bli fruar, dock inte med varandra =)

    dom senaste veckorna har det varit fullt upp, hur man nu kan ha de när man pysslat å fixat som en idiot de senaste året :P
    idag blev det fix i lokalen som blev helt magiskt fin.

    fint väder har dom lovat oss i morgon oxå, tror inte att det kan bli så mycket bättre =)

    natti natt några timmars skönhets sömn kan nog behövas.

    lycka till i morgon sofie!

     

Svar på tråden Brudar Västmanland 2013