• emzerus83

    Brudar Västmanland 2013

    Jag tyckte det kunde vara roligt att starta en tråd för alla brudar i Västmanland som ska gifta sig 2013! Så vi kan ge varandra tips, råd o idéer angående allt som händer fram till dagen D...:)

    Vi ska gifta oss 29 juni 2013, borglig vigsel i Skerike Bygdegård...

    Hoppas att fler vill ansluta sig här så att jag inte blir själv! :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-24 12:21
    västerås13- maj?
    Solborga- 1 juni 2013
    Lisus- 1 juni 2013
    Sornelid- 1 juni 2013- Kolbäcks kyrka
    JOOL09- 8 juni 2013- Badelunda kyrka
    emzerus83- 29 juni 2013- borgerligt Skerike bygdegård
    lillasofie- 3 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Sophiebus- 3 augusti 2013-
    88kaktus85- 17 augusti 2013- Badelunda kyrka
    Kotthare
    Maria Emilia

  • Svar på tråden Brudar Västmanland 2013
  • MrsDavidsson

    Ja jag är här jag med även om jag inte syns... för mig så känns allt kaos trots att jag har ganska mycket fixat. Det finns ändå en hel del kvar att göra och nu känns det som att arbetet med att knyta ihop alla trådar man har skickat ut till höger och vänster kommer att ta sin lilla tid. Här är det ju bara 1 månad kvar till bröllopet, och jag dessutom och är nervös över att jag vilken helg som helst ska ryckas iväg på hippa också :S (jag har inte tiiiiid) Tungan ute

    Emzerus83, jag vill bara säga att jag är jätteledsen över att höra vad du råkat ut för. Kan inte ens föreställa mig situationen. Jag tänker på dig och håller mina tummar för dig att allt går bra! Hjärta 

  • emzerus83
    JOOL 09 skrev 2013-04-15 11:15:50 följande:
    Skickar styrkekramar till dig!
    MrsDavidsson skrev 2013-04-16 13:27:24 följande:
    Emzerus83, jag vill bara säga att jag är jätteledsen över att höra vad du råkat ut för. Kan inte ens föreställa mig situationen. Jag tänker på dig och håller mina tummar för dig att allt går bra! Hjärta 
    Tack så mycket tjejer!! Hoppas på det bästa nu!!
  • Solborga

    Hur går det för er allihop? Själv känner jag hur det kryper allt närmare...

    emzerus83, sänder en tanke åt ditt håll lite då och då. Hoppas allt går som det ska {#emotions_dlg.flower}

  • emzerus83
    Solborga skrev 2013-04-22 13:10:21 följande:
    Hur går det för er allihop? Själv känner jag hur det kryper allt närmare...

    emzerus83, sänder en tanke åt ditt håll lite då och då. Hoppas allt går som det ska {#emotions_dlg.flower}
    TACK :) Jag börjar må bättre fast min röst är fortfarande dålig (ena stämbandet skadades vid OP men ska förhoppningsvis börja fungera som vanligt om ett par månader). Sen är ju såklart väntan på provsvar jobbigt men nu försöker jag ändå tänka positivt o fokusera på bröllopet som jag hoppas kommer bli av :)

    I lördags var jag till floristen så nu har vi bestämt brudbukett, corsage, blommor till borddekoration o till tårtan o det vart ett mkt bättre pris än jag trott så det är ju toppen :)
    Känns som om tjejen jag pratade med och som kommer göra buketten mm verkligen förstod mig vad jag vill ha så hoppas att det blir som jag ser i mitt huvud :)

    Har även skickat in hindersprövning o för namnändring till Skatteverket men inet fått hem nåt därifrån än.
    Har börjat göra festhäftet, i stort sett klart förutom att jag ska skriva lite kort om varje gäst. Det har jag spart till sist för det känns lite drygt men är ändå något jag vill göra :)

    Tror jag har koll på det mesta o har bokat/beställt men ändå känns det som kaos i huvet på mig!!! Lite närmare bröllopet sen kommer vi ha en träff med serveringspersonal (som är bekanta till oss) och toastmaster-paret o värdinnor o fotograf (min bror) för att gå igenpm dagen o kvällen o se till så att alal vet vad de ska göra o när... och den träffen bävar jag lite inför då jag lär ha koll på vad alla ska göra tills dess. Men hoppas få hjälp att syra upp det hela så att det ändå går bra på nå sätt :)

    Har ni gjort nå slags tidsplan över dagen med allt från uppgång på morgon, frissan, osv osv osv??
    Har försökt göra en sån plan men tycker det är så svårt att veta hur lång tid allt tar...

    Så, hur ligger ni andra till??
  • emzerus83

    Vad kommer ni köpa för vin om ni ska ha vin vill säga?
    Tycker det är så svårt för de viner jag tycker om är oftast lite mer åt det söta hållet o folk i allmänhet ( i min bekantsskapskrets) gillar mer torar viner. Tänker på vitt vin nu alltså... så då tycker jagd et är så svårt!

    Rött vin dricker jag inet alls men har fått höra av många att de tycker Chill out är bra o prisvärt så vi kör nog på det tror jag...

  • MrsDavidsson
    emzerus83 skrev 2013-04-22 20:08:31 följande:
    Vad kommer ni köpa för vin om ni ska ha vin vill säga?
    Tycker det är så svårt för de viner jag tycker om är oftast lite mer åt det söta hållet o folk i allmänhet ( i min bekantsskapskrets) gillar mer torar viner. Tänker på vitt vin nu alltså... så då tycker jagd et är så svårt!

    Rött vin dricker jag inet alls men har fått höra av många att de tycker Chill out är bra o prisvärt så vi kör nog på det tror jag...
    Prata med systembolaget, som kan rekommendera något bra vin. Eller gå in på deras hemsida. Där kan du välja ett vin som passar maten ni ska äta.

    Gällande söta vita viner så är dom kanske mer lämpade för att sitta å "mysdricka" som det är, medan torra viner lämpar sig bättre till mat :)
    Naturligtvis KAN man dricka söta viner till mat också om man absolut inte tycker om torra viner. Det är ju trots allt "din" dag så placera en liten flaska med ett sött vin alldeles vid dig bara ;)

    Angående tidsplanen så har jag gjort en, bara för att se vilka luckor som kommer att finnas under dagen åt att typ äta å sånt :) Och så att man kan se när man behöver starta från olika ställen för att vara i tid vid nästa. Men det är såklart omöjligt att ha exakta tider på minuten en sån här dag. Känns som att vad som helst kan hända.

    Just nu går jag bara å nojjar mig för min hippa som antagligen kommer att ske snart... jag har ju bara 24 dagar kvar till bröllopet Förvånad...
  • MrsDavidsson
    emzerus83 skrev 2013-04-22 19:49:37 följande:
    I lördags var jag till floristen så nu har vi bestämt brudbukett, corsage, blommor till borddekoration o till tårtan o det vart ett mkt bättre pris än jag trott så det är ju toppen :)
    Känns som om tjejen jag pratade med och som kommer göra buketten mm verkligen förstod mig vad jag vill ha så hoppas att det blir som jag ser i mitt huvud :)
    Blommor till tårtan?? Oj va nyfiken jag blir!! Hur menar du då?
    Och hur blev bordsdekorationerna då? Utseende/pris.
    Jag tar ju mina blommor från samma ställe så det är lite kul att höra hur ni ska göra :)
  • emzerus83

    Ska nog ta o fråga på systembolaget om ett gott vitt vin som passar till vår buffé...sen kanske vi köper lite mer halvtorra viner till festen sen :)


    MrsDavidsson skrev 2013-04-23 10:48:19 följande:
    Just nu går jag bara å nojjar mig för min hippa som antagligen kommer att ske snart... jag har ju bara 24 dagar kvar till bröllopet Förvånad...
    hihi, spännande! Förstår att du är nervös :)
    Själv har jag fått veta att min hippa inte blir först efter bröllopet nångång just pga min operation o att jag inet är så pigg än. Och det känns faktikst skönt att veta för jag har varit lite fundersam över hur jag ska orka osv...
    Åh va roligt att det är så nära nu för er...bara 24 dagar :)
    MrsDavidsson skrev 2013-04-23 10:50:23 följande:
    Blommor till tårtan?? Oj va nyfiken jag blir!! Hur menar du då?
    Och hur blev bordsdekorationerna då? Utseende/pris.
    Jag tar ju mina blommor från samma ställe så det är lite kul att höra hur ni ska göra :)
    Blommorna till tårtan är bara rosor som ska sättas ner i små "rör" o ner i mitten av varje tårta...typ så här som bilden nedan. fast våra tårtor kommer vara täckta av vit marsipan o små silverkulor o vita sockerkulor. Sen  3 st rosa rosor på varje tårta förutom på den översta där vår caketopper ska sitta som är silverhjärtan :)


    Bordsdekorationerna är väldigt enkla....kommer ha en Sweet avalanche ros (den är ganska stor ros) ligga i en liten glasskål m vatten. Så här fast med en ros istället, också rosa :)


    Med 20 rosor till borden, 18 lite mindre rosor till tårtan min brudbukett o corsage till mannen så skulel det hamna på ca 1600 kr o då räknade hon ändå lite högt på rospriserna. Tyckte iaf jag var ett bra pris :)
  • MrsDavidsson
    emzerus83 skrev 2013-04-23 11:32:22 följande:
    Ska nog ta o fråga på systembolaget om ett gott vitt vin som passar till vår buffé...sen kanske vi köper lite mer halvtorra viner till festen sen :)

    Ja det blir säkert jättebra!!hihi, spännande! Förstår att du är nervös :)
    Själv har jag fått veta att min hippa inte blir först efter bröllopet nångång just pga min operation o att jag inet är så pigg än. Och det känns faktikst skönt att veta för jag har varit lite fundersam över hur jag ska orka osv...
    Åh va roligt att det är så nära nu för er...bara 24 dagar :)

    Det var ju väldigt bra tänkt av dina vänner, och skönt att du inte behöver gå å fundera mer på det nu mitt i all annan oro.
    Jag har själv varit dålig och var också orolig för hur jag skulle orka en eventuell hippa, men som tur är så har jag hunnit bli bättre och känner nu mig så pass pigg att jag skulle orka en hippa. Min tärna frågade till och med häromdagen hur jag vill göra om jag orkar gå ut på kvällen. Det tyckte jag var fint av henne att fråga. Då känner man att hippan verkligen är för mig! :)


    Blommorna till tårtan är bara rosor som ska sättas ner i små "rör" o ner i mitten av varje tårta...typ så här som bilden nedan. fast våra tårtor kommer vara täckta av vit marsipan o små silverkulor o vita sockerkulor. Sen  3 st rosa rosor på varje tårta förutom på den översta där vår caketopper ska sitta som är silverhjärtan :)


    Oj va fint! Mycket finare än marsipanrosor... tårtan blir liksom levande :) Har aldrig tänkt på att man kan stoppa in blommor i rör :)

    Med 20 rosor till borden, 18 lite mindre rosor till tårtan min brudbukett o corsage till mannen så skulel det hamna på ca 1600 kr o då räknade hon ändå lite högt på rospriserna. Tyckte iaf jag var ett bra pris :)

    Ja, jag tyckte också att priset där var bra! Jag har beställt en brudbukett, två corsage (varav det ena lite "finare", min mans) och två tärnbuketter. Det skulle kosta någonstans mellan 1300:- och 1400:-! Det tycker jag är jättebra pris. Vi ska även ha vita tulpaner i vaser på borden så jag funderar på att be dom ta hem det, så man vet att det finns :)
  • emzerus83
    MrsDavidsson skrev 2013-04-23 12:48:58 följande:
    Ja det kan kanske vara bra att beställa in vita tulpaner så att ni vet att det finns så många som ni vill ha också :)
    va fint med tulpaner på bordet!!

    Jättebra pris för er också ju! Känns som om de ligger lite lägre där faktikst än på en del andra ställen. jag hoppas att man blir nöjd bara med buketten för jag hade liksom ingen färdig bild att "så här vill jag att den ska se ut" utan jag mer beskrev hur jag ville ha det o vi tittade på bilder av blommor o bestämde så.

    Jag tänker mig en rund bukett men inte som en boll utan lite mer "spretig". Rosa Sweet avalanche rosor och en annan något mörkare rosa ros, sen rosa nejlikor och nån enstaka vit prärieklocka. Sen under buketten ska det vara nå slags gröna blad som man bara ser underifrån, inte som sticker upp. I rosorna vill jag ha små kristaller nedstuckna. Sen runt stjälkarna vitt band o vita små pärlor i en rad längst med stjälkarna.
    Hoppas att det blir så fint som jag ser i mitt huvud :)
Svar på tråden Brudar Västmanland 2013