• Mallorca13

    Mallorca 2013

    Jag och min sambo har precis börjat planera för bröllop på Mallorca 2013. Någon annan som ska gifta sig där i år eller nästa? Vore kul att utbyta lite info:)

  • Svar på tråden Mallorca 2013
  • Tootikki

    Hejsan, hoppar också in i tråden. Jag, sambon och våra två barn har bokat resa för ett tag sen eftersom jag fyller 40 år då. Sen kom vi på att vi ska passa på att gifta oss också så det är ett "hemligt" bröllop, bara dottern som vet om våra planer. Glad

  • Arwen77

    Hejsan alla!
    Vi funderar oxå på att gifta oss på Mallorca, men jag har ingen aning omm hur man gör med allt, är det någon som kan tipsa mig? researrangör? eller bokar ni själva? Jag har redan köpt klänning iaf

  • palma2013

    Hej Aewen 77. Börja med att gå in på svenska kyrkan i Palmas hemsida. Där finns all information ang vigsel etc. Sedan kan ni boka valfri resa genom en researrangör. Det mesta går att ordna på egen hand men det finns även bröllopsarrangörer om ni vill kosta på er det. Massor med länkar till bra kontakter via svenska kyrkan i Palma. Lycka till! berätta gärna hur det går.

  • Arwen77

    Tack för tipset blir jättesugen nu och tänker boka så fort som möjligt!

  • Arwen77

    jag håller på att kolla på hotell och blir alldeles snurrig. Vi vill ha ett riktigt bra hotell gärna inte för långt från Palma, men det är super svårt tycker jag....har kollat och letat, läst i flera dagar nu. Är det någon som varit på Mallorca innan och kan rekommendera något? vart ska ni själva bo?

  • annika03
    Arwen77 skrev 2013-02-06 11:14:54 följande:
    jag håller på att kolla på hotell och blir alldeles snurrig. Vi vill ha ett riktigt bra hotell gärna inte för långt från Palma, men det är super svårt tycker jag....har kollat och letat, läst i flera dagar nu. Är det någon som varit på Mallorca innan och kan rekommendera något? vart ska ni själva bo?
    Nixe hotel i Cala Major är jättefint! Riktigt flådigt och ligger ca 10 min utanför Palma med bil. Det ligger precis vid stranden. 
  • palma2013

    Hur går det för er alla med er bröllopsplanering på Mallorca? Är det någon som redan har gift sig från denna tråd.?

  • annika03

    Vad har ni för resegarderob till era klänningar?
    Letar efter en att ha så jag kan ha klännigen som handbagage. 

  • palma2013

    Jag ska ha en vanlig mellanstor resväska att checka in och sedan en liten handbagageresväska "flygvärdinneväska" att ha klänningen i .Lägger den nog i silkespapper och i den väskan kan den ligga ganska slätt. Tar även skor och de viktiga detaljerna i handbagaget.

  • Palma201302

    Jag och min man är precis hemkomna från vårt bröllop i Palma. Helt fantastiskt var det och vi är så nöjda. Vi vigdes nere vid marinan vid Svenska kyrkan. Vi bodde i Palma stad på ett litet hotel som hette Convent de la Missio, som var jättemysigt med väldigt bra och personlig service. Hår och smink fixade Linda på Mallorca Makeup- superduktig och proffsig och fick mig att slappna av lite trots att jag var så nervös. Fotograf var Karolina på Kuinella Photography- även hon jätteduktig och bilderna blev superfina och personliga trots att varken jag eller min man gillar att bli fotade :)

  • palma2013
    Palma201302 skrev 2013-03-01 22:49:02 följande:
    Jag och min man är precis hemkomna från vårt bröllop i Palma. Helt fantastiskt var det och vi är så nöjda. Vi vigdes nere vid marinan vid Svenska kyrkan. Vi bodde i Palma stad på ett litet hotel som hette Convent de la Missio, som var jättemysigt med väldigt bra och personlig service. Hår och smink fixade Linda på Mallorca Makeup- superduktig och proffsig och fick mig att slappna av lite trots att jag var så nervös. Fotograf var Karolina på Kuinella Photography- även hon jätteduktig och bilderna blev superfina och personliga trots att varken jag eller min man gillar att bli fotade :)
    Åh vad roligt att höra snart är det vår tur! Känns bra att både fotograf och make -up föll till belåtenhet då vi har valt samma. Ser ännu mer fram emot resan nu. Vart åt ni er bröllopsmiddag? Rekomendationer på någon fantastisk restaurang? Har du några bilder att lägga upp?? Vad jag lääängtar!!!! Ett stort GRATTIS till er båda!
  • Palma201302

    tack, det känns himla kul att vara gift, men lite avis på er som har det framför er :). Åh vad roligt att du valt samma, du kommer bli så nöjd!! Vi åt middag på Simply Fosh, det var väldigt lyxigt och gott och personalen var så gulliga och frågade om vi gift oss för vi såg så fina ut, när vi svarade ja bjöd de på champagne :)

  • palma2013

    Tack för tipset. Vi har faktiskt tänkt att äta på Simple Fosh men vet inte om det blir själva bröllopsmiddagen. En del restauranger har stängt och öppnar nu under mars månad. Uppfattade att ni också vigde er på tu man hand utan gäster med. Vi reser själva och kyrkan ska hjälpa till med vittnen. Det är så spännande och "att göra listan" har minskat drastiskt = att snart är det dags. Vi ska också bo inne i Palma. Vi har beställt en liten brudbukett från kyrkan och hoppas att det ska fungera.


    Kommer du på mer tips så får du mer än gärna berätta om er fantastiska dag. Det är så inspirerande att höra från dig som varit där NU och gift er. All lycka till i äktenskapet och njut av att vara nygift.

  • Mallis juni 13

    Jag beställde ju två par klänningar från Kina och bestämde mig för en. Tänkte höra om någon här är intresserad av en knälång vit brudklänning utan axelband? Passar någon som är 34-36 eventuellt 38. Ca 160-168 cm lång beroende på hur lång man vill ha den. Kontakta mig så skickar jag bilder :) Priside: 900kr Kan ev. Stå för frakten med.

  • vitvå2011

    Hej!
    Jag och min man gifte oss i somras i Palma. Allt gick jättebra. Bokade tid med prästen över telefon. Fixade även smink och hår i kyrkans lokaler.
    När vi gjorde oss i ordning så tog de hand om våra två barn, det var guld..

    Vigifte oss nere vid marinan utanför kyrkan, enkelt och smidigt. Bokade en fotograf som hette Johanna och var svensk som fotade oss under vigseln och även efter vid kyrkan och vid en strand.

    Vi bodde i Alcudia och tog lokalbussen in til Palma. sen taxi hem från palma.
    Vi åt bröllopsmiddagen i Alcanada. En jättefin restaurnag på höjden vid vattnet.

    Lycka till alla blivande brudar!

  • Tootikki

    Tyst här på tråden tycker jag..... vi ska ju inte gifta oss förrän i september. Är lite orolig för detta med vittnen, vi kommer ju inte att ha några vittnen utan får försöka ordna detta på plats eftersom vi valt att gifta oss i Alcanada.Har kontaktat resebyrån och de säger att de ev. kan ordna med vittnen men att vi får höra av oss igen när det närmar sig..... känns inte helt säkert.... funderar på om vi ska ändra o istället gifta oss i kyrkan på Palma för att lösa frågan. Någon som vet hur man enklast tar sig till Palma i så fall... buss..taxi... hyra bil...Någon annan här i tråden som inte heller ska ha vittnen med er.. hur har ni tänkt lösa det????    

  • Sofia370

    Många som vill gifta sig på Mallorca. Går själv och funderar på vigsel i Palma nästa sensommar. Vi vill ha en mycket enkel vigsel utomhus, men bjuda över alla våra vänner till bröllopet. Först tänkte vi ha bröllopsfesten senare hemma, men då måste vi fixa lokal och förlita oss på vädret.
    Våran tanke är alltså: enkel vigsel utanför kyrkan eller på annan plats på Mallorca, sen en stor bröllopsfest på någon restaurang. Vi vill bjuda alla våra vänner och vet inte riktigt hur vi ska gå till väga med middagen/festen. Bäst vore en buffe med tapas av olika slag och kanske grillat. Inget uppstyrt med toastmaster och krimskrams.

  • alcanada14

    Hej!
    Vore tacksam om någon ville dela med sig om tips på restauranger att ha sin bröllopsmiddag på.
    Vi ska gifta oss i Alcanada i september och mitt största bekymmer just nu är att vi inte vet var vi ska ha vår bröllopsmiddag.... Vi kommer bo i Alcudia men eftersom Mallorca inte är så stort så kan man ju ta sig lätt överallt. Det är bara vi, våra tre barn samt fyra släktingar så vi är inte så stort sällskap.
    Vi kommer gifta oss kl 14, är det någon annan som gift sig den tiden eller tidigare och gjort något mellan vigsel och middag? Det kan ju vara några timmar att slå ihjäl där.....
    Någon som fixade blommor på plats men inte tog hjälp av kyrkan? Tips på florist?
    Tacksam för svar  

Svar på tråden Mallorca 2013