• thean

    2 veckor kvar! Hjälp mig med mitt sommarbröllop!

    Nu är det bara 2 veckor kvar! *Lätt panik! Hur får jag till en mysig sommarkänsla i vår festlokal?

    Har tänkt: Ha björk utanför och även inne i lokalen... ska jag sätta ljus i? Ballonger? eller bara låta vara? Vaserna/urnorna/hinkarna kommer att gå i silver...

    Borden är dekorerade med flytande blommor (rosa) och blockljus samt mindre glasvaser med blommor i löpnade längs borden... blommorna i vaserna är "udda" blommor men i våra fäger rosa, vitt (ja inte silver i blommorna)

    Har köpt markväv som jag tänkte skjuta fast i taket samt fixat ett vitt back drop som kommer hänga bakom oss (istället för ful furu färg...)

    MEN nu känns det som lokalen blir ganska... tom? eller blank liksom? HJÄLP!

  • Svar på tråden 2 veckor kvar! Hjälp mig med mitt sommarbröllop!
  • BlåAugustibröllop

    Vi hade tänkt ha fibervär eller markväv och då tänkte vi använde oss av självhäftande kardborreband för att sätta fast det - så slipper vi problem med hål efteråt. Skrattande

  • thean
    BlåAugustibröllop skrev 2012-05-20 10:55:30 följande:
    Vi hade tänkt ha fibervär eller markväv och då tänkte vi använde oss av självhäftande kardborreband för att sätta fast det - så slipper vi problem med hål efteråt. Skrattande
    Smart! =)
  • Nudax
    BlåAugustibröllop skrev 2012-05-20 10:55:30 följande:
    Vi hade tänkt ha fibervär eller markväv och då tänkte vi använde oss av självhäftande kardborreband för att sätta fast det - så slipper vi problem med hål efteråt. Skrattande
    Fast hur ska ni fästa den ena delen av kardborrebandet mot taket då? :D
  • Lommila1

    jag skulle satsa på att ta in en massa grönt! Häägen borde ju börj ablomma snart så även syren. Om inte kan ni ju ta in kvistar och hjälpa lite på traven...

  • thean

    Häggen blommar här nu, så den är överspelad om två veckor... syren är fantastiskt fint, men den vissna ju så himla snabbt... den klarar ju inte av att sitta från fre kväll när vi dukar tills lörkväll likosm...

  • BrudenEmelie

    Vi ska ha syren om den inte hunnit blomma ut. Fick tips ifrån floristen att sätta den i varmt vatten direkt när man plockat den!

  • Darling Daisy

    Jag tycker att det är fint med björkris även inne i lokalen, det tar lite lagom plats och ger lite liv. Kan läggas i fönster, ställas i hinkar på golvet, bindas till bågar osv

    Rislampor är skitsnygga, har funnits snygga och ganska billiga såna som drivs m solceller (på ikea).

    Brandrisken är ju inte att förringa, vi skippade alla levande ljus pga denna. (fast vi var ju också i en lantbruksbyggnad, där försäkringsbolaget skulle ha skrattat sig fördärvade om vi försökte få ut försäkringspengarna om det börjat brinna)  

  • BlåAugustibröllop
    Nudax skrev 2012-05-20 11:15:22 följande:
    Fast hur ska ni fästa den ena delen av kardborrebandet mot taket då? :D
    Den är självhäftande, men klistret är inte så där jobbig att få bort som på etiketter och sånt. Vi har testat på lite olika ytor här hemma - dörrar, bord, stolar, hatthyllan - går bort utan märken, även när den fått sitta.
  • BlåAugustibröllop

    Glömde skriva - taket har vi också testat här hemma såklart!

  • Nudax
    BlåAugustibröllop skrev 2012-05-21 15:22:14 följande:
    Den är självhäftande, men klistret är inte så där jobbig att få bort som på etiketter och sånt. Vi har testat på lite olika ytor här hemma - dörrar, bord, stolar, hatthyllan - går bort utan märken, även när den fått sitta.
    Aha, kanonsmart lösning då ju! =)
  • thean

    Björkris ska vi ha inne också som sagt =) Det är en ganska stor bygdegårds aktig lokal (men ägs av en bilklubb, går inte alls ihop!) men det är mkt furu ... Den vita back droppen på väggen bakom oss och det vita tyget i taket blir nog bra... Hade tänkt gjort ett lövat stort hjärta bakom oss... men den kommer väl vissna? Om man gör den kvällen innan liksom... I landsproblem jag vet!

  • Amor in aeternum

    Jag hoppas inte att någon av gästerna har pollenallergi, det kan bli vääldigt jobbigt om ni tar in björkris.

  • thean
    Amor in aeternum skrev 2012-05-21 23:30:49 följande:
    Jag hoppas inte att någon av gästerna har pollenallergi, det kan bli vääldigt jobbigt om ni tar in björkris.
    Jag har kollat med en av gästerna som jag vet är allergisk och han säger att om björken väl har slagit ut så är det ok, den värsta pollenbombningen var för någon vecka sen, plus en del nu också såklart. Mannen är också pollenkänslig (men inte liak mkt som gästen jag kollade med) så det borde gå bra! =)
  • BlomAnna
    Nudax skrev 2012-05-20 09:19:50 följande:
    Låter jättefint det du planerat ju! Tycker du ska låta björkriset vara som det är, det är fint.
    Nått som är fint är att hänga en massa "pappersbollar" ("Pom poms") i taket i olika längder, kanske i era färger? Lätt att göra själv och ska de hänga på lite höjd är det inte så noga hur de ser ut på nära håll. Personligen tycker jag det blir finast om det inte är för mycket och plotrigt, och att de bör hänga på lite olika hljder men nått sånt här:


     


     


     


    Det går att köpa sånna här pompoms på etsy.com för en ganska billig penning men det kanske är för lång leverenstid? Tänkte att du inte vill/hinner göra själv.
Svar på tråden 2 veckor kvar! Hjälp mig med mitt sommarbröllop!