• thean

    2 veckor kvar! Hjälp mig med mitt sommarbröllop!

    Nu är det bara 2 veckor kvar! *Lätt panik! Hur får jag till en mysig sommarkänsla i vår festlokal?

    Har tänkt: Ha björk utanför och även inne i lokalen... ska jag sätta ljus i? Ballonger? eller bara låta vara? Vaserna/urnorna/hinkarna kommer att gå i silver...

    Borden är dekorerade med flytande blommor (rosa) och blockljus samt mindre glasvaser med blommor i löpnade längs borden... blommorna i vaserna är "udda" blommor men i våra fäger rosa, vitt (ja inte silver i blommorna)

    Har köpt markväv som jag tänkte skjuta fast i taket samt fixat ett vitt back drop som kommer hänga bakom oss (istället för ful furu färg...)

    MEN nu känns det som lokalen blir ganska... tom? eller blank liksom? HJÄLP!

  • Svar på tråden 2 veckor kvar! Hjälp mig med mitt sommarbröllop!
  • thean
    Nudax skrev 2012-05-20 09:19:50 följande:
    Låter jättefint det du planerat ju! Tycker du ska låta björkriset vara som det är, det är fint.
    Nått som är fint är att hänga en massa "pappersbollar" ("Pom poms") i taket i olika längder, kanske i era färger? Lätt att göra själv och ska de hänga på lite höjd är det inte så noga hur de ser ut på nära håll. Personligen tycker jag det blir finast om det inte är för mycket och plotrigt, och att de bör hänga på lite olika hljder men nått sånt här:





    Åh jättefint! Men hur gör man dom??? Ser svårt ut =)
  • thean
    daniiel skrev 2012-05-20 10:08:39 följande:
    Det finns bra videos på Youtube om hur man gör såna :) Har ni kollat så det är okej att ni hänger upp väven i taket? Och jag tycker inte ni behöver något mer. När lokalen fylls av människor är det ju bara bra om det inte är förmycket dekorationer och då kommer det nog inte alls kännas tomt :)
    Det är (fult) furutak där vi tänkt hänga upp väven. den skjuter vi upp med häftpistol så det blir ju pyttepytte hål, tror inte att någon kommer märka nåt! =)
  • thean
    BlåAugustibröllop skrev 2012-05-20 10:55:30 följande:
    Vi hade tänkt ha fibervär eller markväv och då tänkte vi använde oss av självhäftande kardborreband för att sätta fast det - så slipper vi problem med hål efteråt. Skrattande
    Smart! =)
  • thean

    Häggen blommar här nu, så den är överspelad om två veckor... syren är fantastiskt fint, men den vissna ju så himla snabbt... den klarar ju inte av att sitta från fre kväll när vi dukar tills lörkväll likosm...

  • thean

    Björkris ska vi ha inne också som sagt =) Det är en ganska stor bygdegårds aktig lokal (men ägs av en bilklubb, går inte alls ihop!) men det är mkt furu ... Den vita back droppen på väggen bakom oss och det vita tyget i taket blir nog bra... Hade tänkt gjort ett lövat stort hjärta bakom oss... men den kommer väl vissna? Om man gör den kvällen innan liksom... I landsproblem jag vet!

  • thean
    Amor in aeternum skrev 2012-05-21 23:30:49 följande:
    Jag hoppas inte att någon av gästerna har pollenallergi, det kan bli vääldigt jobbigt om ni tar in björkris.
    Jag har kollat med en av gästerna som jag vet är allergisk och han säger att om björken väl har slagit ut så är det ok, den värsta pollenbombningen var för någon vecka sen, plus en del nu också såklart. Mannen är också pollenkänslig (men inte liak mkt som gästen jag kollade med) så det borde gå bra! =)
Svar på tråden 2 veckor kvar! Hjälp mig med mitt sommarbröllop!