Nova skrev 2012-12-28 12:13:25 följande:
Hej tjejer!
Välkommen Jossan! :)
Hoppas ni har haft det bra under julhelgen, vi var uppe i dalarna och firade med Es familj det var väldigt mysigt. Nu är vi tillbaka i stockholm hos mig och njuter av den sista veckan ihop innan E åker tillbaka till Tyskland :(
Vi hade en förlovningsfest i sommar och då tog mormor med sig en massa fat som min kusin hade haft på sitt sofrehaghd när hon gifte sig i England för några år sen. Så fat finns, jag vet att till min kusins bröllop tog mormor med sig allt typ även om det finns otroligt mer i London än vad det finns här ;) Får helt enkelt ta ett snack med mamma om detta, delegerar till henne...
Jag börjar få lite små ångest över att jag inte prövat klänningar än..hur sent är för sent? Jag vill ju gärna att min mor ksa va med(jag är enda barnet) och hon vill ju defintivt va med. Men jag vet att hon oxå är sugen på att vi åker till London och E ska köpa sin kostym i london. Men jag känner lixom ångesten komma krypandes med tidspress o så..så när absolut måste man ha köpt kläning för att få den i tid med tanke på ändringar o så?
Eftersom min släkt är engelsktalande, nästan alla bor i engeslkspråkiga länder och våra vänner är bekväma med engelska kommer våra toasts få ta en hel del på engelska(ska bara tala om det för dem oxå ;)) Jag tänkte att till sofreh aghd ska jag göra ett informationsblad som ligger på alla stolar, där det står beskrivet vad de olika sakerna symboliserar och vad som sägs i cermonin, för den ska vara på persiska.
Shit vad mycket jag skrivit! Hoppas jag inte tröttat ut er med mina utlägg..;)
låter ju jättemysigt. men tråkigt att han ska till tyskland sen.
vi har inte fått så mycket mys än på grund av att jag har jobbat heela julen. men igår så flyttade vi till nya lägenheten och i morgon så är jag ledig. då jävlar ska det inte göras mycket. haha
det låter ju som att du har massa saker klart. jättebra ju. jag har en plan för hur min sofreh aghd ska se ut. nu ska jag bara genomföra den planen. haha.
ja jag förstår att du börjar bli lite stressad. jag köpte ju min i början av oktober och fick redan då höra att det var hög tid att skaffa klännning. min har ju 5 månaders leveranstid.