Mandis skrev 2012-03-01 22:19:54 följande:
Det är aldrig för tidigt att börja planera =). Vad fint med fjärilar som tema, våra inbjudningskort som vi beställde hade guldfjärilar på framsidan. Vårt bröllop kommer att gå i färgerna guld, grönt (mest lime) och vitt!
Vad smart att åka till Iran för bröllopsshopping, det finns ju mycket fint där och till bättre priser. Vi kommer att ha en sofre aghd innan den riktiga vigseln, men det kommer mest vara symboliskt....alltså utan persisk vigselförrättare. Min blivandes morbror kommer att läsa en fin kärleksdikt osv. Mamma har fått uppgiften att ordna med detta och det finns tydligen något ställe som hyr ut allt till sofre aghd.
Angående restaurang vs catering så är det tyvärr dyrare med restaurang men kanske även bekvämare?! För oss ingår mat i ställets bröllopspaket. Vi kommer oxå att ha knivdans innan tårtan och det är mina 4 brudtärnor som ska dansa...ingen av dom är iranier så det blir spännande ;).
Min blivande har största delen av sin släkt här. Men från min sida kommer kanske 5-10 pers från Iran...har jättestor släkt där och om alla skulle komma så skulle det bli kaos =).
Du är ute i god tid, vissa saker kan man inte fixa för tidigt så jag tror nog oxå du kommer att komma i gång ordentligt till hösten!!!
Är ni båda från Iran eller bara din blivande?
Åh det låter fint. Jag har däremot inte riktigt kommit på om jag ska göra inbjudningskorten eller köpa. I och med att jag är ute i så god tid så kan jag ju göra det. Men jag är rent generellt inte så bra på att pyssla. Men kommer man på något lätt och bra så skulle ju det vara det bästa. Och roligast skulle det ju också vara. Har märkt att det är många som kör grönt på bröllop. Min syster hade det i somras också. Det ser väldigt vackert och framförallt frächt ut.
Ja det är ganska smart. Däremot så ser inte svärfar det som någon bra idé. Han säger att det är för oroligt där nu så vi får väl se vad som händer. Jag ska faktiskt börja kolla lite på klänning nästa helg (väldigt tidigt) men man vill ju hitta den rätta. Och min vikt rör sig väldigt sällan så. Men hittar man den rätta i sverige är det ju bara att köra. Men annars är ju iran ett bra alternativ.
Jo vi har kommit på det där med restaurang vs catering. Vi har ett möte med ett ställe på måndag. Dom har en lokal men dom har även egen catering och det verkar faktiskt väldigt bra. För då fixar dom allt runt om och så. Sen tror jag att en tom lokal är lättare att få som man vill med dekorationer och så. Jag har ju såååå mycket ideer. Men som sagt även mycket tid på mig att genomföra dom. Börjar man i tid blir det ju billigare. Tänkte köra på royalblå på dukarna. Vad tror du om det? Går det att ha så? är lite kluven där nämligen.
Det där med knivdansen däremot är rolig. får se vem som får äran att göra det.
4 tärnor har du alltså? Det är också ett sådant där dilemma. jag vet inte om jag ska köra 2 eller 3. M2B vill bara ha 2 men jag vet inte. Sjukt svårt är det i alla fall.
Ja svärmor har redan skrivit gästlistan men då är inte folk från iran inräknade än så vi vet inte hur många det blir därifrån. Skulle ju vara roligt med många men det är ju kanske lite svårt att ta sig hit.
Nej det är bara han som är från Iran men frågar du mig så är jag nästan mer iranier än vad han är (hobbyiranier det vill säga), ;)
Ja jag ska nog komma igång riktigt till sommaren hade jag tänkt.