• Anonym (Otålig)

Babylängtan & bröllopstider

Finns det någon annan där ute som både planerar bröllop och försöker bli gravid? Vi har försökt sedan början av juni och just nu väntar jag på ägglossning vilken dag som helst. Det är så spännande! Jag hoppas så att det lyckas denna månad. Men om inte så har jag ändå bröllopet att se fram emot och så fortsätter vi med babyprojektet.

• Svar på tråden Babylängtan & bröllopstider
  • Rosi
    raring skrev 2011-11-11 16:34:05 följande:
    hur går det för er??

Här är det ingen bebis på gång än minsann. nu har jag sagt till min käre sambo att han får sikta lite bättre
    ärligt talat så är jag inte  så bekymrad än för nu när jag inte är gravid ännu kan jag dricka alkonol på min vänninnas bröllop, plus att jag max kommer att vara i v12 på mitt eget bröllop och då kommer jag inte känna mig som en val

NU vill jag på riktigt att vi ska lyckas nästa gång. ÄL om en vecka  
    Jadu, för  oss går det inge vidare.. Väntar fortfarande på hans blodprover.
    Och mensen kom själv klart.. =(
  • raring

Neej vad trist Rosi, jag var nästan säker på att du var gravid när du var såpass sen :-/ när kommer provsvaren?

• Pebbles
    raring skrev 2011-11-11 16:34:05 följande:
    hur går det för er??

Här är det ingen bebis på gång än minsann. nu har jag sagt till min käre sambo att han får sikta lite bättre
    ärligt talat så är jag inte  så bekymrad än för nu när jag inte är gravid ännu kan jag dricka alkonol på min vänninnas bröllop, plus att jag max kommer att vara i v12 på mitt eget bröllop och då kommer jag inte känna mig som en val

NU vill jag på riktigt att vi ska lyckas nästa gång. ÄL om en vecka  
    Ingen bebis här heller, men ingen panik. Får se hur det går nästa ÄL. Glad
    Loves it!
  • Anonym

Hej!
    Skulle gärna vilja dela med mig av mina tankar avseende eventuell gravidiet och höra hur ni ser på det.

Vi gifter oss i juni 2012 och planerar bröllopsresa i november för att åka till Afrika i 15 dagar och delvis Malariainfekteratområde i 5 av dessa dagar.
    För bara 6 månader sedan var vi i ett helt annat läge när det gäller att skaffa barn. Då kände vi båda två att vi skulle börja försöka nu denna höst. Sedan så har jag bytt jobb hoppas att få fast till sommaren och så har vi nu bestämt oss för att gifta oss.

Kan väl tänka mig att vara gravid på bröllopet men är lite tveksam till en graviditet på bröllopsresan eftersom att vi tänkt dra iväg så långt och måste käka malariaprofylax. Så på sätt o vis kanske bättre att vänta till efter bröllopsresan men då dyker tankarna upp "tänk om det inte går" "kanske vore bra att försöka tidigare" Kan väl också tillägga att jag har problem med både vestibulit och vagnism så att bli gravid är inget som vi bara kan försöka på måfå och hoppas att det  tar sig. Ska vi testa så blir det tyvärr så att vi får göra självinsemination eller få hjälp med det via Gyn.

När ni läser detta hur resonerar ni då? Lämpligt/olämpligt att vara gravid vid resa till Afrika?

Tackam för era synpunkter

• raring
    Anonym skrev 2011-11-12 15:07:49 följande:
    Hej!
    Skulle gärna vilja dela med mig av mina tankar avseende eventuell gravidiet och höra hur ni ser på det.

Vi gifter oss i juni 2012 och planerar bröllopsresa i november för att åka till Afrika i 15 dagar och delvis Malariainfekteratområde i 5 av dessa dagar.
    För bara 6 månader sedan var vi i ett helt annat läge när det gäller att skaffa barn. Då kände vi båda två att vi skulle börja försöka nu denna höst. Sedan så har jag bytt jobb hoppas att få fast till sommaren och så har vi nu bestämt oss för att gifta oss.

Kan väl tänka mig att vara gravid på bröllopet men är lite tveksam till en graviditet på bröllopsresan eftersom att vi tänkt dra iväg så långt och måste käka malariaprofylax. Så på sätt o vis kanske bättre att vänta till efter bröllopsresan men då dyker tankarna upp "tänk om det inte går" "kanske vore bra att försöka tidigare" Kan väl också tillägga att jag har problem med både vestibulit och vagnism så att bli gravid är inget som vi bara kan försöka på måfå och hoppas att det  tar sig. Ska vi testa så blir det tyvärr så att vi får göra självinsemination eller få hjälp med det via Gyn.

När ni läser detta hur resonerar ni då? Lämpligt/olämpligt att vara gravid vid resa till Afrika?

Tackam för era synpunkter
    Hej,

Jag ska försöka mig på ett råd här...

Lite beroende på hur viktig själva bröllopsresan är så blir svaret därefter. Kan ni tänka er att ställa in resan om du blir gravid så skulle jag ha satsat och kört på. Det kan ju som sagt ta tid. Ni får  tänka på att du bara får flyga fram till ungefär v27-30 lite beroende på flygbolag och detta BARA om du har en helt problemfri och "normal" graviditet. Om du nu har andra problem eller om din graviditet kan bedömas som en riskgraviditet så är det inte troligt att du får flyga alls som gravid, åtminstone kommer din barnmorska troligen att avråda från det. Om ni sedan åker i alla fall så riskerar ni att inga försäkringar kommer att gälla om något skulle hända. Alltå skulle jag säga att om resan är väldigt viktig för er så vänta med att bli gravida!
  • Rosi
    raring skrev 2011-11-12 08:53:37 följande:
    Neej vad trist Rosi, jag var nästan säker på att du var gravid när du var såpass sen :-/ när kommer provsvaren?
    Jadu sambon ringde och kollade om de hade glömt och skicka svar men inga provsvar hade kommit, men hon som han pratade med sa att det tar väldigt lång tid för dessa prover. Så vi hoppas på att få svar på dem nu till veckan.. det är jobbigt att bara gå å vänta hela tiden.
  • chesa

Hej! nu är jag tillbaka efter att inte har varit här på ett tag för det blev lite jobbigt ett tag, men nu känns det bättre och jag har fått igång min mens efter att ha tagit ut hormonspiralen, det tog 6 v=) så nu är vi på banan och jag hoppas att det händer nåt den här månaden..=)

• Rosi

Åhhhh börjar bli tokig på att hela tiden gå och vänta på att gå komma in och prata med läkaren igen..
    Hon har skickat ut uttligare prover han ska ta nu.. men vi har inte fått ett ända svar på några av provena än.. men bli väldigt frustrerad över att det ska ta så lång tid hela tiden.

• MrsT2011

Jag plussade idag! =) Så himla glad!

Hur går det för er andra?

• Rosi
    MrsT2011 skrev 2011-12-07 21:10:52 följande:

Grattis!! =) vad kul....Glad

Går inge vidare för oss...
  • MrsT2011
    Rosi skrev 2011-12-08 07:56:35 följande:
    Grattis!! =) vad kul....Glad

Går inge vidare för oss...
    Tack! Usch vad tråkigt för er, fick ni svar på proverna till slut? Vad blir nästa steg? Tänker på er och hoppas att ni hittar en väg till slut!
  • Pebbles
    MrsT2011 skrev 2011-12-07 21:10:52 följande:

Men grattis! Vad super kul! Solig
    Loves it!
  • Rosi
    MrsT2011 skrev 2011-12-08 08:34:20 följande:
    Tack! Usch vad tråkigt för er, fick ni svar på proverna till slut? Vad blir nästa steg? Tänker på er och hoppas att ni hittar en väg till slut!
    Han pratade med läkaren och det är något fel på bukspottkötteln.. sky höga svar... inte bra alls.. men vi vet inte vad de kommer göra mot de... han skulle iaf ta ett prov till...
    Sen så blir det iväg till örebro för att kolla om det finns någon produktion... Men vi kommer nu att vänta tills efter vi har gift oss... För när det inte går på vanlig väg så tänker vi ta det efter.Med IVF försök.
  • Anonym

Kära nån, vi gifte oss i sep i somras och tänkte att vi börjar testa att tillverka barn i nov så får vi räkna med att det tar några månader eller kanske till och med ett halvår. Inte det, tog oss snarare 1 vecka...vi blev så klart jätteglada men nu hinner jag för sjutton inte tjäna ihop pengar till en bra mammapeng för måste göra klart min examen och det sker i februari. Mannen jobbar utomlands så inte föräldrapengar där heller, men pengar löser sig väl alltid.

Så bortsett från pengafrågan känns det underbart. Mensen är 2 veckor sen och 2 tester visar positivt, men är altså bara i 6:e veckan så kan ju aldrig veta om det stannar.

Å vi som skulle hinna med en massa innan vi blev gravida, så tokigt det kan bli Glad

Önskar er alla lycka till med barntillverkningen. Vi körde inga stickor å så, hade sex 2 ggr under de dagarna jag hade ÄL. Vet inte exakt när jag brukar ha ÄL men tror vi hade sex ett par dagar innan själva ägglossningsdagen. Om allt blir som det ska är vi föräldrar 6 aug 2012, 11 månader efter giftermålet, rätt klyschigt hehe....
    Mitt första gravidtecken var spända bröst och enorm hunger, som tur är har hungern redan minsakt men det var hemskt för 2 veckor sen, jag bara åt och åt. Måste iallafall gå och köpa större bh omgående, brösten verkar växa massa trots att det är så tidigt, brulkar det vara så? 

• Anonym

Vi har försökt i snart 2 år! Min blivade jobbar utomlands och är bara hemma varannan månad..SÅ egentligen har vi försökt i snart ett år..  Vi gick och kollade oss efter ett år ungefär. Då var hans spermier inte jättesnabba, men han blev medicinerad och nu är dom bra. Jag hade tydligen inte ägglossning varje månad, men det har vi med fått bukt med så nu är vi båda ''helt friska'' men det händet inget ändå.. Vår läkare säger att det inte är något fel på oss..

Vi vill ju bara att det ska bli en bebis.. Det är sååå frustrerande/besvikelse när det inte blir något... Det är ännu jobbigare att ''alla'' runt omkrig blir gravida just nu.. Så ska man bara hålla god min och vara glad. Man känner sig lite elak när man har svårt att glädjas åt dem för man tänker på sin egen situation bara..  

Vi har valt att hålla det hemlig med bebisplanerna.. Det är med jobbig. Men så en kväll så brast jag ut i tårar och berättade för min mamma och pappa... Å det är såååå skönt att dom vet nu! En riktig lättnad att ha några andra att prata med förutom sambon!

Vi planerar bröllop i juni så om det blir något snart så kan jag vara rätt så stor på bröllopet (hade ju tänkt att vara superslimmad :O) ha ha) Men blir det en bebis så struntar jag i hur jag ser ut..(hoppas att man inte mår för dåligt bara..)  För det skulle vara det bästa som kan hända!!!! Vi vill inte vänta med försöken iom att vi har så svårt att bli gravida.. I allt det här så är jag ändå väldigt lycklig. Vi ska ju gifta oss!! JAg längtar så mycket!! Lycka till alla!!

• raring

Hur går det här då? Jag misstänker att jag är gravid nu för jag är nästan 2dygn sen och jag brukar vara sjukt regelbunden, alltså minutprecision. Tyvärr har jag inte kunnat testa än för jag ligger däckad i hög feber och sambon har fullt upp med barnen och har inte haft tid att sticka iväg och köpa. Vill gärna testa idag för annars vågar jag nog inte dricka skumpa ikväll! Gott nytt år!

• Pebbles
    raring skrev 2011-12-31 04:01:12 följande:
    Hur går det här då? Jag misstänker att jag är gravid nu för jag är nästan 2dygn sen och jag brukar vara sjukt regelbunden, alltså minutprecision. Tyvärr har jag inte kunnat testa än för jag ligger däckad i hög feber och sambon har fullt upp med barnen och har inte haft tid att sticka iväg och köpa. Vill gärna testa idag för annars vågar jag nog inte dricka skumpa ikväll! Gott nytt år!
    Hoppas det blir ett nyårsplus! Glad Själv inväntar jag BIM om några dagar så det blir ingen skumpa för mig, men jag klarar mig bra utan. Inga symtom på varesig graviditet eller röda veckan så vi får ävl se. Drömmer

Gott nytt år! Skål
    Loves it!
Svar på tråden Babylängtan & bröllopstider