• Anonym (Otålig)

Babylängtan & bröllopstider

Finns det någon annan där ute som både planerar bröllop och försöker bli gravid? Vi har försökt sedan början av juni och just nu väntar jag på ägglossning vilken dag som helst. Det är så spännande! Jag hoppas så att det lyckas denna månad. Men om inte så har jag ändå bröllopet att se fram emot och så fortsätter vi med babyprojektet.

• Svar på tråden Babylängtan & bröllopstider
  • Anonym (Otålig)

Suck! Jag blir så trött på detta. Jag har för två månader sedan registrerat mig på fertilityfriend.com för att få hjälp med att ta reda på när ägglossningen sker och när man ska försöka som mest intensivt. Det går ut på att man varje dag vid samma tidpunkt ska meta sin temperatur och sedan gör programmmet ett diagram. Om man dessutom registrerar flytningarnas karaktär så ska den kunna säga när ägglossningen sker. Nu har jag dock märkt att min temparatur hoppar hit och dit jämt så programmet värgrar att dra någr slutsater om man ägglossning. Eller det har gått så att den först skriver ut en möjlig tidpunkt men sen när temparaturen fortsätter och hoppar så tar den tillbaka uppskattningen och hjälper mig inte alls. Så nu känner jag mig lika osäker på när ägglossningen faktist sker för mig. Varför ska det vara så svårt att bli gravid? har någon av er testat såna där fertilitetstest? Hur fungerar de? Måste man veta ungefär vilken dag ägglossningen är för att man ska kunna ta testet, eller kan man testa flera dagar i rad (alltså utan att behöva köpa många förpackningar)?

• PimPim83

Jag vet inte riktigt vad du menar med feritlitetstest, men jag använde Clearblue digital ägglossningstest innan jag blev gravid med min son för att få koll på ungefär när jag hade ägglossning. Det var 7 st stickor med i det paketet och man testade en om dagen. När man hade ägglossning kom det upp en glad gubbe på displayen. Jag tyckte att dom funkade bra för att få lite koll, vår son blev till på andra försöket. Jag brukar ha ägglossning ungefär 14 dagar innan jag får mens och har en cykel på 28 dagar, och jag tror att det räknas som "normalt".

Dessa använde jag: www.clearblueshop.se/clearblue-digitalt-agglossningstest.php

• Anonym (Otålig)

Oj, jag menade  nog ägglossningstest, och du svarade precis på det jag ville veta! Tack!

• Anonym (Otålig)

Suck!!! Mensen kom även denna månad... =(

• Anonym
    Anonym (Otålig) skrev 2011-09-17 13:46:24 följande:
    Suck! Jag blir så trött på detta. Jag har för två månader sedan registrerat mig på fertilityfriend.com för att få hjälp med att ta reda på när ägglossningen sker och när man ska försöka som mest intensivt. Det går ut på att man varje dag vid samma tidpunkt ska meta sin temperatur och sedan gör programmmet ett diagram. Om man dessutom registrerar flytningarnas karaktär så ska den kunna säga när ägglossningen sker. Nu har jag dock märkt att min temparatur hoppar hit och dit jämt så programmet värgrar att dra någr slutsater om man ägglossning. Eller det har gått så att den först skriver ut en möjlig tidpunkt men sen när temparaturen fortsätter och hoppar så tar den tillbaka uppskattningen och hjälper mig inte alls. Så nu känner jag mig lika osäker på när ägglossningen faktist sker för mig. Varför ska det vara så svårt att bli gravid? har någon av er testat såna där fertilitetstest? Hur fungerar de? Måste man veta ungefär vilken dag ägglossningen är för att man ska kunna ta testet, eller kan man testa flera dagar i rad (alltså utan att behöva köpa många förpackningar)?
    Jag har också använt mig av Fertility Friend. För mig har det funkat bra, jag är numera gravid i v.5. Vi gifter oss i nu i oktober och jag kommer att vara i v.9 vid bröllopet.

Har du mätt temperaturen vid ungefär samma tidpunkt varje morgon?
    Du ska helst ha sovit ca 3-4 h sammanhängande innan du mäter din temperatur, för mig innebar det att jag fick ta tempen kl. 4 nästan varje morgon fast min klocka ringer vid 05.00, eftersom jag vaknade naturligt ca 4, och sedan bara hade 1h kvar att sova...

ägglossningstestet visar positivt om du har LH-stegring vilket ger en hint om att ägglossning förhoppningsvis kommer att ske inom 24h, men testet visar inte att det verkligen skett. Med FF bör du kunna se exakt när du haft ägglossning, och om du ens haft någon. (Man behöver ju inte ha ägglossning varje månad).

/Första anonym i tråden.
  • Anonym

Inte för att låta gnällig men   gravideter är inte som på film, jag skulle vägra vara  gravid på bröllop om jag vetat om det  jag vet om idag.

Yippie jag är gravid  MEN  jag har inte kunnat äta mig  mätt på 3 månaderna,  jag  är antingen hungrig eller spyfärdig, det finns inget mitt emellan.   Jag pissar redan stup i kvarten, det känns så iallafall  och jag får 3 timmars söm per natt.  Jag helt jäkla slut och det är  6 månader kvar. 

• Rosi

Nu har vi fått svar på våra prover. 
    Min mans prov var inte så lovande. Det avsaknade sperma i sädesutlöningen.. Så nu ska han göra ett blod prov som de kommer ta ett kromosonanalys i från...  Efter det ska vi tillbaka till läkare för mer information..

• Anonym

Nu har vi äntligen fått en tid för att starta utredning! Har försökt i över ett år nu utan den minsta antydan till graviditet.. Jag har inbillat mig men antingen är det viljan och/eller hormonerna innan mens som spökar men på dagen D har mensen alltid kommit!

Såå skönt att vi äntligen fått tid!
    Önskan att få barn överväger att inte känna sig smärt och fin på bröllopsdagen. Med en bebis i magen kommer jag vara den lyckligaste kvinnan på jorden tror jag! ;) Så förhoppningsvishar jag iaf en antydan till bebismage i maj när jag står brud! :)

Lycka till allihopa!

• chesa

Här är en till som försöker bli gravid men jag försöker att inte tänka på det så mkt, utan planerar bröllop istället men jag vill bli gravid och få barn innan vi gifter oss och vi ska inte gifta oss förrän 2013 men jag vill inte ha en bebis då utan det får gärna vara lite äldre så det blir lättare att lämna bort över natten när man ska gifta sig..vi har inte försökt så länge att bli gravid för jag tog ut min hormonspiral för typ 2 veckor sen men väntar på ägglossning eller mens..det är en jobbig väntan.. jag vet inte om det är psykiskt men jag känner mig alltid illamående  dagen efter vi har haft sex och då tänker jag direkt: tänk om jag blir gravid nu! men så fort går det ju inte men man kan ju alltid hoppas! Lycka till allihopa!

• MrsT2011
    Rosi skrev 2011-10-06 20:17:54 följande:
    Nu har vi fått svar på våra prover. 
    Min mans prov var inte så lovande. Det avsaknade sperma i sädesutlöningen.. Så nu ska han göra ett blod prov som de kommer ta ett kromosonanalys i från...  Efter det ska vi tillbaka till läkare för mer information..
    Beklagar verkligen... Det låter som ett ovanligt problem, går det att medicinera? Hoppas att ni hittar en lösning, skickar en varm styrkekram!
Svar på tråden Babylängtan & bröllopstider