Anonym (Otålig) skrev 2011-09-17 13:46:24 följande:
Suck! Jag blir så trött på detta. Jag har för två månader sedan registrerat mig på
fertilityfriend.com för att få hjälp med att ta reda på när ägglossningen sker och när man ska försöka som mest intensivt. Det går ut på att man varje dag vid samma tidpunkt ska meta sin temperatur och sedan gör programmmet ett diagram. Om man dessutom registrerar flytningarnas karaktär så ska den kunna säga när ägglossningen sker. Nu har jag dock märkt att min temparatur hoppar hit och dit jämt så programmet värgrar att dra någr slutsater om man ägglossning. Eller det har gått så att den först skriver ut en möjlig tidpunkt men sen när temparaturen fortsätter och hoppar så tar den tillbaka uppskattningen och hjälper mig inte alls. Så nu känner jag mig lika osäker på när ägglossningen faktist sker för mig. Varför ska det vara så svårt att bli gravid? har någon av er testat såna där fertilitetstest? Hur fungerar de? Måste man veta ungefär vilken dag ägglossningen är för att man ska kunna ta testet, eller kan man testa flera dagar i rad (alltså utan att behöva köpa många förpackningar)?
Jag har också använt mig av Fertility Friend. För mig har det funkat bra, jag är numera gravid i v.5.

Vi gifter oss i nu i oktober och jag kommer att vara i v.9 vid bröllopet.
Har du mätt temperaturen vid ungefär samma tidpunkt varje morgon?
Du ska helst ha sovit ca 3-4 h sammanhängande innan du mäter din temperatur, för mig innebar det att jag fick ta tempen kl. 4 nästan varje morgon fast min klocka ringer vid 05.00, eftersom jag vaknade naturligt ca 4, och sedan bara hade 1h kvar att sova...
ägglossningstestet visar positivt om du har LH-stegring vilket ger en hint om att ägglossning förhoppningsvis kommer att ske inom 24h, men testet visar inte att det verkligen skett. Med FF bör du kunna se exakt när du haft ägglossning, och om du ens haft någon. (Man behöver ju inte ha ägglossning varje månad).
/Första anonym i tråden.