• Anonym (Otålig)

Babylängtan & bröllopstider

Finns det någon annan där ute som både planerar bröllop och försöker bli gravid? Vi har försökt sedan början av juni och just nu väntar jag på ägglossning vilken dag som helst. Det är så spännande! Jag hoppas så att det lyckas denna månad. Men om inte så har jag ändå bröllopet att se fram emot och så fortsätter vi med babyprojektet.

• Svar på tråden Babylängtan & bröllopstider
  • MrsT2011
    Anonym skrev 2011-10-02 15:30:30 följande:
    Inte för att låta gnällig men   gravideter är inte som på film, jag skulle vägra vara  gravid på bröllop om jag vetat om det  jag vet om idag.

Yippie jag är gravid  MEN  jag har inte kunnat äta mig  mätt på 3 månaderna,  jag  är antingen hungrig eller spyfärdig, det finns inget mitt emellan.   Jag pissar redan stup i kvarten, det känns så iallafall  och jag får 3 timmars söm per natt.  Jag helt jäkla slut och det är  6 månader kvar. 
    Precis detta jag hade i åtanke, jag är bland de sista i min vänkrets att försöka få barn, och har blivit ganska avskräckt av vännernas hemska graviditeter.

Jag och min man är 31 och 37 år, men vi har bara varit ett par sedan 2008. Vi ville så gärna gifta oss först, så bröllopet var den 4 juni i år, och sedan slutade jag med p-piller. Det känns fortfarande som rätt beslut, men med tanke på hur lång tid det kan ta att bli gravid så blir man ju ändå lite fundersam ibland...

Till saken hör att jag gjorde en så kallad konisering förra året, en operation mot cellförändringar i livmoderhalsen där man skär bort en del av livmodertappen. Rent vetenskapligt ska det inte ha någon som helst påverkan vad gäller chanserna att få barn, men det känns såklart olustigt med en operation just i detta område.

Jag var på återbesök för några veckor sedan för att kontrollera att inga fler cellförändringar dykt upp.
    En väldigt stark tröst var att gynekologen tyckte att 31 år var en "perfekt ålder" för att börja försöka. Jag som nojat över att jag börjar bli för gammal kände mig oerhört lättad! 
  • Rosi
    MrsT2011 skrev 2011-10-08 12:01:22 följande:
    Beklagar verkligen... Det låter som ett ovanligt problem, går det att medicinera? Hoppas att ni hittar en lösning, skickar en varm styrkekram!
    Han ska länmna blod prov på måndag så får vi säker ett nytt möte och får vet hur vi ska gå till väga. Men han var jätte säker att det var han som var problemet..
  • Pebbles

Jag är visserligen nygift, men är också i början av att försöka bli gravid. Tråkigt att din mens kom denna månad, håller tummarna för att den inte kommer nästa månad! Glad

Köpte ett sådant ägglossnings-test som PimPim83 skrev om idag. Det finns en tabell i där man räknar ut ungefär när man ska testa (så det inte är helt på måfå). Jag har en lång cykel (30-37 dagar) så kände att det kunde underlätta lite. Räknade ut i tabellen och det visade sig vara testdag idag, och jag fick en glad gubbe!! *cencurerar vad som hände sedan* Flört M

en om du har en jämn cykel så finns det en del "kalendrar" där det finns med ungefär när ägglossningen är som underlättar lite, t.ex. www.beinggirl.nu/din-kropp/menskalendar.php (jag vet att den är för tonåringar, men den är väldigt basic) eller www.alltforforaldrar.se/kul/agglossningskalender/visa

Loves it!
  • raring
    Pebbles skrev 2011-10-16 20:16:58 följande:
    Jag är visserligen nygift, men är också i början av att försöka bli gravid. Tråkigt att din mens kom denna månad, håller tummarna för att den inte kommer nästa månad! Glad

Köpte ett sådant ägglossnings-test som PimPim83 skrev om idag. Det finns en tabell i där man räknar ut ungefär när man ska testa (så det inte är helt på måfå). Jag har en lång cykel (30-37 dagar) så kände att det kunde underlätta lite. Räknade ut i tabellen och det visade sig vara testdag idag, och jag fick en glad gubbe!! *cencurerar vad som hände sedan* Flört M

en om du har en jämn cykel så finns det en del "kalendrar" där det finns med ungefär när ägglossningen är som underlättar lite, t.ex. www.beinggirl.nu/din-kropp/menskalendar.php (jag vet att den är för tonåringar, men den är väldigt basic) eller www.alltforforaldrar.se/kul/agglossningskalen...
    Loves it!
    bra tips! imorgon börjar min fertila period, och jag som ligger hemma med halsfluss undrar om jag orkar denna månaden.
  • Pebbles
    raring skrev 2011-10-17 19:45:14 följande:
    bra tips! imorgon börjar min fertila period, och jag som ligger hemma med halsfluss undrar om jag orkar denna månaden.
    Ja, de kan vara bra när man inte har jätte koll (som jag själv). Jobbigt att vara sjuk när det bara är några få ynka dagar då det kan bli minisar. Krya på dig!
    Loves it!
  • Rosi

Har nu inte haft min mens på 8-9dagar. Mår illa när jag äter. Men jag har gjort 2 Gtest men båda är negativa....
    Vad kan det då vara?? någon som har något bra förslag?

• raring
    Rosi skrev 2011-10-18 07:24:24 följande:
    Har nu inte haft min mens på 8-9dagar. Mår illa när jag äter. Men jag har gjort 2 Gtest men båda är negativa....
    Vad kan det då vara?? någon som har något bra förslag?
    det låter ju väldigt konstigt! Brukar du ha väldigt oregelbunden mens eller går du på någon speciell diet eller liknande? 8-9 dagar sen är väl inte så vanligt... känns ju som att du borde vara gravid.
  • Rosi
    raring skrev 2011-10-19 10:37:07 följande:
    det låter ju väldigt konstigt! Brukar du ha väldigt oregelbunden mens eller går du på någon speciell diet eller liknande? 8-9 dagar sen är väl inte så vanligt... känns ju som att du borde vara gravid.
    Nepp har alltid haft regelbunden.. Och jag har fortfrande inte fått någon mens....Så har jag inte fått den på fredag kommer jag köpa ett nytt test och om inte visar då kommer jag att ringa min lärkare på måndag.
  • raring

hur går det för er??

Här är det ingen bebis på gång än minsann. nu har jag sagt till min käre sambo att han får sikta lite bättre
    ärligt talat så är jag inte  så bekymrad än för nu när jag inte är gravid ännu kan jag dricka alkonol på min vänninnas bröllop, plus att jag max kommer att vara i v12 på mitt eget bröllop och då kommer jag inte känna mig som en val

NU vill jag på riktigt att vi ska lyckas nästa gång. ÄL om en vecka  

Svar på tråden Babylängtan & bröllopstider