Anonym skrev 2011-10-02 15:30:30 följande:
Inte för att låta gnällig men gravideter är inte som på film, jag skulle vägra vara gravid på bröllop om jag vetat om det jag vet om idag.
Yippie jag är gravid MEN jag har inte kunnat äta mig mätt på 3 månaderna, jag är antingen hungrig eller spyfärdig, det finns inget mitt emellan. Jag pissar redan stup i kvarten, det känns så iallafall och jag får 3 timmars söm per natt. Jag helt jäkla slut och det är 6 månader kvar.
Precis detta jag hade i åtanke, jag är bland de sista i min vänkrets att försöka få barn, och har blivit ganska avskräckt av vännernas hemska graviditeter.
Jag och min man är 31 och 37 år, men vi har bara varit ett par sedan 2008. Vi ville så gärna gifta oss först, så bröllopet var den 4 juni i år, och sedan slutade jag med p-piller. Det känns fortfarande som rätt beslut, men med tanke på hur lång tid det kan ta att bli gravid så blir man ju ändå lite fundersam ibland...
Till saken hör att jag gjorde en så kallad konisering förra året, en operation mot cellförändringar i livmoderhalsen där man skär bort en del av livmodertappen. Rent vetenskapligt ska det inte ha någon som helst påverkan vad gäller chanserna att få barn, men det känns såklart olustigt med en operation just i detta område.
Jag var på återbesök för några veckor sedan för att kontrollera att inga fler cellförändringar dykt upp.
En väldigt stark tröst var att gynekologen tyckte att 31 år var en "perfekt ålder" för att börja försöka. Jag som nojat över att jag börjar bli för gammal kände mig oerhört lättad!