• Anonym (Otålig)

Babylängtan & bröllopstider

Finns det någon annan där ute som både planerar bröllop och försöker bli gravid? Vi har försökt sedan början av juni och just nu väntar jag på ägglossning vilken dag som helst. Det är så spännande! Jag hoppas så att det lyckas denna månad. Men om inte så har jag ändå bröllopet att se fram emot och så fortsätter vi med babyprojektet.

• Svar på tråden Babylängtan & bröllopstider
  • Cakemaker
    raring skrev 2011-09-09 13:01:32 följande:
    gratulerar!!!! vad roligt!
    Tack! :) Känns fortfarande helt verkligt. Måste kolla på mitt plus ibland bara för att ;) Hoppas det tar sig för er också!
  • Anonym (Otålig)

Förlåt Rosi, jag missförstod! Men hoppas ni lyckas ännu!

Och grattis cakemaker! Härliga nyheter!

• Rosi
    Princess skrev 2011-09-09 11:42:44 följande:
    Ska oxå på den kontrollen...
    Vi har oxå försökt i 1år...men inget, Ännu!
    *peppar peppar*
    Har lidit av Anorexi i 17år...MEN...Är sedan 1år tillbaka "Nykter" Anorektiker!!
    Jag har gått upp 2okg(!!!!) sen i Julas Skrattande...ligger nu på Friska 52kg! Skrattande
    Självklart har detta satt sina spår...
    ...Hoppas nu för ALLT Jag är Värd att jag inte förstört Mig själv Totalt!!!?
    Har Vänner som lidit av samma sjukdom som nu har barn...
    ...men är så Galet Otursförföljd att det skulle inte förvåna mig om dom kan, Men INTE Jag!!! Gråter
    Missförstå mig rätt, Vi gör inget annat än Gläds nåt Oerhört åt Våra vänners Baby lycka...
    ...Vi hoppas bara att Vi oxå ska få Uppleva vår högsta Önskan Vi har...en Baby!!

Jaja...
    Den 1o/1o - Kl:o8.1o ska vi på Kontrollen
    Bara att Vänta tills dess...med Tummarna KRAMPAKTIGT Hållna!!
    ...ska bli så skönt  att få Svar på vad felet är! Hoppas jag!?Obestämd 
    *Peppar Peppar & Peppar Peppar & Peppar Peppar & Peppar Peppar*

STORT Lycka Till till Er "Rosi"
    Hoppas att Allt går Bra!!
    *Kram* 
    Det var otroligt skönt att komma dit och starta en utredning.. Men det tar ju en stund innan man får veta svaren.. Jag skulle nog få veta lite fortare om jag inte skulle ha fått min mens igår kväll för ena provet ska man göra en vecka innan mens... Men hon tog ett av proven på mig. får de svaren till veckan. Sen skulle killen på sperma prov. vi får hoppas de visar bra där. Men då skulle man försöka ett år till inna man får skriva in sig på provrör. (tråkigt nog).

Jag håller tummarna för er den 10/10!! =)
  • Anonym (Marie)

Vi har försökt skaffa barn LÄNGE, skickade in papper nyss så vi ska få komma på utredning senare i höst, för nåt måste ju va galet.! Hur som haver så har jag ju haft bröllopet att planera och tänka på + att vi är unga så barn hinner vi förhoppningsvis få, men vi vill gärna bli gravida nu...gifter oss i oktober har mens nu så den här ÄL blev det inget,som alla andra ÄL

Som sagt, vi vill gärna men är inte jätteledsna än. Men många vänner och familjemedlemmar undrar när vi ska skaffa barn egentligen och speciellt nu när bröllopet blev på tal så förväntar sig folk att vi kommer skaffa barn nu snart...känns mindre kul med sån press, de vet ju liksom inte att vi försökt i över ett år.!

Skönt o skriva av sig litegranna .

• Anonym

Tjejer ta en titt på  smärtstillande ni använder, vissa ska man inte ta om man försöker bli gravid, så som Ipren.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-09-11 13:24:16 följande:
    Tjejer ta en titt på  smärtstillande ni använder, vissa ska man inte ta om man försöker bli gravid, så som Ipren.
    Japp, Ipuprofen påverkar fertiliteten.
    Likaså påstås det att stora mängder koffein kan påverka, men det är lite mer osäkert. Fast om man brukar bälga i sig kaffe och te kan man ju minska dosen lite.  http://se.babycenter.com/preconception/activelytrying/caffeineandfertility/

Om eran man sitter med laptopen i knät ofta så kan det göra att spermierna blir för varma. (Luftigt och svalt ska de små rackarna ha det.)

Jag hoppas att ni lyckas allihop och det är jättebra att ni går på utredningar.
  • Anonym

Stress,  tajta  jeans och sojaböneprodukter har visat ge sig sämre  spermiekvalitet  hos mannen.

• Mahy

Här är en till! Vi har planerat bröllop i Feb, dock inget fast datum än, Och vi började försöka skaffa barn i Januari i år. Men jag har P-spruta så jag fick regelbunden mens först för 2 månader sedan. Men nu vill jag på ett sätt inte bli gravid förrens tidigast nov-dec! Man vill ju vara snygg! Men jag väntar med brudklänning tills december just av just det skälet :)

• Anonym

Vi önskar oss också ett barn väldigt hett men jag har drabbats av vestebulit (svåra smärtor vid samlag) vilket innebär att jag och min sambo inte kan älska med varandra. Så har det varit nu i snart tre år, och jag arbetar nu på att försöka få bukt med detta till vårta bröllop nästa år. Sedan blir jag ledsen för alla er som har problem! Vissa verkar få barn bara någon tittar på dem, vissa som inte ska ha barn får barn och de som väldigt gärna vill kan inte få barn! Världen är orättvis ibland... Jag hoppas innerligt att den dagen vi kan försöka på riktigt ska det inte bli några problem. Jag äter inget smärtlindrande och har aldrig använt preventivmedel. Det enda som talar emot mig är att jag är lite överviktig, men det jobar jag också på att få bort en del innan bröllopet... 

• lilly7

Vi jobbar också på att få barn. Ska gifta oss i maj. Blir det så blir det och då får jag väl köpa en ny klänning Har hittat drömklänningen och den passar inte när man är gravid!

Svar på tråden Babylängtan & bröllopstider