• Humlan

Måste bara varna .. se hit

Måste bara varna för Jenny öhman som kommer från norrtälje.Vi blev tipsade om henne här via BT !
    Vad ni än gör så ta INTE henne som fotograf.Det är verkligen en chansning!
    Vet att en del är nöjda med henne så det är väldigt olika.vi blev det INTE !!

Hon är inte färdigutbildad fotograf och har enligt oss en bit kvar till dess.Så hon fotar som hobbyfotograf just nu. Hon va ofokuserad och vimsig på vårat bröllop och samtalet vi hade med henne före om vad som vad viktigt för oss vad helt bortkastat. INGET utav det blev. Hon va väldigt gullig tjej tyckte vi och testbilderna blev bra, men sen Obestämd
    Visst hon är bra på redigera bilder but thats about it. Vi är väldigt besvikna Rynkar på näsanVad ska vi nu göra utan bilder ? Bara ett fåtal som blev bra men vi kom överens om SÅ mycket mera!!

Lyssna på ett gott råd !!Betala hellre lite mera och ta ett proffs som fotat bröllop ett tag. Tänk på att när bröllopet är över återstår endast era minnen och bilderna

• Svar på tråden Måste bara varna .. se hit
  • Bollan

Nä det kanske låter så men så menade jag inte. Jag känner många amatörer däremot och ja även proffs och i dessa fall är amatörerna bättre. Ja ger inte mycket för bilder i dagstidningarna.

• Bubo
    Bollan skrev 2011-08-23 14:29:36 följande:
    Där tycker jag du har så fel, så fel. Det finns riktigt duktiga amatörer på hög nivå som verkligen är proffs och levererar mycket bra bilder och som jobbar med det varje dag/helg och kan sina grejer. Proffs kan ha jobbat med det i 20 år förvisso men till vilken utbildning då? Erfarenhet per år då eller? Jag vet många proffs som levererar "skit" med till hutlösa priser på marknaden.

Hur fan resonerar du egentligen ?

Du säger att det finns duktiga amatörer som är yrkesfotografer och jobbar med det varje dag. Antingen är väl man amatör eller yrkesfotograf ?

Du menar också att erfarenhet inget har med att göra om man kan leverera ett bra resultat ?? Så om en amatör fotat 5 bröllop och ett proffs 500-5000 så har detta ingen betydelse ?? Vad menar du med proffs som leverera skit ?? Är det bilder i det eget tycke inte är bra ?? Nu är det så att alla brudpar vill inte ha bilder i den stil du gillar. Proffs fotograferar alla olika stilar. Många vill ha det klassiska och betyder det då att vi inte kan fotografera ??

• Event killen
    Bubo skrev 2011-08-26 19:04:16 följande:

Du säger att det finns duktiga amatörer som är yrkesfotografer och jobbar med det varje dag. Antingen är väl man amatör eller yrkesfotograf ?

Du menar också att erfarenhet inget har med att göra om man kan leverera ett bra resultat ?? Så om en amatör fotat 5 bröllop och ett proffs 500-5000 så har detta ingen betydelse ?? Vad menar du med proffs som leverera skit ?? Är det bilder i det eget tycke inte är bra ?? Nu är det så att alla brudpar vill inte ha bilder i den stil du gillar. Proffs fotograferar alla olika stilar. Många vill ha det klassiska och betyder det då att vi inte kan fotografera ??

Prisis .... Bollan är mest här för hennes gubbe är så kallad hobby fotograf i småland 
    och har sådär  bra bild kvalete    
  • Vi2alltid

Nu är det så att alla brudpar vill inte ha bilder i den stil du gillar. Proffs fotograferar alla olika stilar. Många vill ha det klassiska och betyder det då att vi inte kan fotografera ??

återigen, hur definierar du ordet proffs? Proffs är för mig yrkesfotografer, som har fotandet som sin huvudsakliga inkomst, är anställda eller driver eget företag. Det kan i de flesta fall även innebära en utbildning.
    Och i så fall - nej alla proffs fotar inte alla stilar! Men det är ju alltid så att man måste titta på en fotografs stil - både proffs som amatör- och man väljer ju en fotograf vars bilder man gillar. Men diskussionen här har handlat om att även en amatör/hobbyfotograf kan ta minst lika bra bilder och att man är proffs är inte en garanti för bra bilder.
    Att "många vill ha det klassiska" kan stämma, men att de vill ha sådana poser och bilder som oftast tas på bröllop betyder ju inte att de inte vill ha personliga bilder och en fotograf som kan locka fram just deras personligheter på bilderna.
  • Callie

Vad tråkigt att du inte blev nöjd med bilderna. De som ligger på din hemsida var iaf jättefina {#emotions_dlg.flower}. Vad säger fotografen själv? Är hon nöjd med bilderna?

• Bollan

Jag vet inte hur du tänker nu, men tror du tolkade mig helt galet i varje fall och  jag syftar inte på någon särskild fotograf heller i det jag skriver här. Jag menar att det finns amatörer som kallar sig proffs trots de inte kan leverera bilder på ett bra sätt. Klart att erfarenheten spelar roll i sammanhanget.

Jag gillar många bilder men tycker även en hel del kan leverera dåligt trots sin långa vana. De kanske inte vill ha sådana bilder jag gillar men jag gillar varierad stil på bilder, gärna lifestyle men även klassiskt. Klart att alla kan fotografera både amatörer som proffs men fortfarande anser jag att det finns fotografer som har det ren hobby med företag och fotar på proffsnivå.
  • Bollan
    Event killen skrev 2011-08-26 19:12:43 följande:
    Prisis .... Bollan är mest här för hennes gubbe är så kallad hobby fotograf i småland 
    gubbe!! tack för den! Rättelse..hobbyfotograf med eget företag och fotoleg samt medlem i sff..räcker det? Ang. bildkvalité får du tycka som du vill helt klart, hur ser din kvalité ut?
  • Bollan
    Event killen skrev 2011-08-26 19:12:43 följande:
    och vi får väl vara medlemmar här precis som du får eller? Du är ju redan gift själv.
  • Event killen
    Bollan skrev 2011-09-12 20:48:49 följande:
    och vi får väl vara medlemmar här precis som du får eller? Du är ju redan gift själv.
    och vi skall göra om det efter 10 år som gifta för att bevara våran kärlek till varandra

som du se i min profil så länkar jag inte tillmin hemsida mm
    för jag är inte här för att ragga kunder som du gör .... 
  • Sara 120707

Jag vet att det här är erat gräl och ganska OT men det är ju inte som om bollan gör reklam i tråden.

Bollan: Gillade verkligen din mans bilder =)

• Bollan
    Event killen skrev 2011-09-12 21:39:14 följande:
    och vi skall göra om det efter 10 år som gifta för att bevara våran kärlek till varandra

som du se i min profil så länkar jag inte tillmin hemsida mm
    för jag är inte här för att ragga kunder som du gör .... 
    nope det gör jag INTE alls, vi har länkat till vår företagssida HÄR på bröllopstorget, OCH det får man göra faktiskt om man har det och pröjsar vilket vi gör, och sedan får man länka därifrån till sin hemsida.

Tack Sara
  • Bollan
    Bollan skrev 2011-09-13 19:25:20 följande:
    nope det gör jag INTE alls, vi har länkat till vår företagssida HÄR på bröllopstorget, OCH det får man göra faktiskt om man har det och pröjsar vilket vi gör, och sedan får man länka därifrån till sin hemsida.

Tack Sara
    PS ja grälar inte, vet det blev OT men gillar inte när folk skriver och kallar en så bara, därav mitt inlägg ovan.
  • Event killen

Brollan
    Läs 2.1

iomed att du länkar till eran företags sida och den i sin tur länkar till eran hemsida 
    så har du KOMMERSIELLA SYFTEN = du gör reklam för att ni skall kärna pengar och du är ganska aktiv här BT
    och det är så lätt att gå in och gå vidare tilll er och ni får in förfrågnimngar ditt medlemskap här på BT

och av typ alla medlemar så är du och några till som har länk till era sidor och det får man inte ha enligt reglerna ..

Medlemmens ansvar och skyldigheter

2 Många av Tjänsterna som medlemskapet ger tillgång till har ytterligare villkor eller regler som Medlemmen måste tillgodogöra sig innan Tjänsten nyttjas. När dessa Tjänster nyttjas godkänner Medlemmen ytterligare villkor eller regler som tillämpas för Tjänsten.

2.1 Medlemmen ansvarar för att inte utnyttja Tjänsterna i syfte att sprida data eller information, ej heller länkar till andra webbsidor som;
    - är olagliga i Sverige
    - är i strid med Tjänstens ytterligare villkor eller regler
    - kan anses stötande eller på annat sätt olämpligt
    - kan anses göra intrång i tredje parts rättigheter
    - har kommersiella intressen (gäller ej oberoende tips)

2.3 Vidare ansvarar Medlemmen för att inte bereda sig obehörig åtkomst i Tjänsterna eller att information obehörigen används, förstörs eller förvanskas. Medlemmen är skyldig att anmäla andra medlemmars missbruk eller överträdelser av tillämpliga villkor eller regler via varje Tjänsts anmälningsfunktion.

2.4 Inloggningsuppgifter för medlemskapet måste skyddas så att inte tredje part får tillgång till uppgifterna, Medlemmen förbinder sig därför att skydda dessa uppgifter och behandla uppgifterna som en personlig värdehandling.

Mer info
    www.brollopstorget.se/Medlemmar/medlemsvillkor.php

• Bollan

Jaha och vad säger du nu??

Detta mail har jag fått från Charlotte som är forumvärd på bröllopstorget...

Hejsan!

Annonserar ni via företagsregistret?
    För i så fall har ni möjlighet att länka till det.
    Däremot är det inte okej enligt BTs reklampolicy att länka direkt till det egna företaget.

Ha det gott
    Charlotte

Jag har INTE länk direkt till vår hemsida på profilsidan..ok? Jag har till företagsregistret på bröllopstorget ok?
    eller hur??

Jag länkar INTE till andra webbsidor, jag länkar till bröllopstorgets företagsregister..ok?

Vad är problemet??

• Humlan

Ja det här är verkligen OT som ni håller på.. Inte undra på att det är krig i världen om ni inte ens kan hålla sams i ett forum

Kunde jag stänga av tråden skulle jag göra det

• Bollan

ja förstår de blev ot men i alla fall så försvann hans medlemskap av nån anledning men för att återgå till din fråga så besökte ja hennes sida och tycker bilderna blev fina men ni kanske inte är med där?

• bruden i skogen

Du som blev besviken på dina bilder får vi se några av dem och på så sätt kanske hjälpa dej istället för att kasta skit på varandra. tråden handlar om att en tjej belv besviken.
    Vi är många här som håller på med foto och någon enda själ kunde ju istället hjälpa till på ett bra sätt.

Svar på tråden Måste bara varna .. se hit