• Anonym
    Äldre 9 Aug 11:06
    24412 visningar
    29 svar
    29
    24412

    Han vill inte hångla

    Är jag ensam om detta fenomen? Jag lider väl inte direkt av det, men det är ju mysigt... Pussar och annat är det inga problem med, så det stör verkligen inte vår relation, men i sexsammanhang så är hångel halva förspelet i mina ögon...

    Har ni varit med om liknande?

  • Svar på tråden Han vill inte hångla
  • Anonym (E)
    Äldre 9 Aug 15:35
    #11

    Min man vill bara pussas till vardags så att säga ;) han sparar alltid kyssandet till vad ska man kalla det Älskandet.


    Anledningen: jag frågade för jag saknade det han blir så attans pilsk av det så han föredrar att inte kyssas lite här och där liksom och eftersom han är kille och inte alltid kan dölja när han blir pilsk så respekterar jag det.


    Men jag saknar det, vi har varit tillsammans i tio år

  • Anonym (hmmm.­...)
    Äldre 9 Aug 22:06
    #12

    Min kille tycker att han blir alldeles ifrån sig när vi hånglar och då vill han komma till älskandet.... inte bara hångla för sakens skull.... vi älskar att hångla men då ska man forsätta till älskandet.. Jag stör mig fruktansvärt mkt på det jag älskar att hångla.. kan göra det hela tiden.... men förstår inte vrf de vill inte det med..utan bara förväntar sig nåt efteråt.... :(

    bra att veta att vi e inte de enda.... fast jag tror att alla har långa förhållande bakom sig... ve är 5 år ihop....

  • Anonym (E)
    Äldre 9 Aug 22:21
    #13
    Anonym (hmmm....) skrev 2011-08-09 22:06:18 följande:
    Min kille tycker att han blir alldeles ifrån sig när vi hånglar och då vill han komma till älskandet.... inte bara hångla för sakens skull.... vi älskar att hångla men då ska man forsätta till älskandet.. Jag stör mig fruktansvärt mkt på det jag älskar att hångla.. kan göra det hela tiden.... men förstår inte vrf de vill inte det med..utan bara förväntar sig nåt efteråt.... :(

    bra att veta att vi e inte de enda.... fast jag tror att alla har långa förhållande bakom sig... ve är 5 år ihop....

    Det är precis så det blir här också ju,


    så då får man avstå från hånglet och kyssandet om man inte vill ha mer.


     


    Lite trist är det ibland, men men.


    Han avstår bombis från saker som jag inte har en tanke på för min skull. Och med tanke på hur dumsnäll min man är så fick jag mig en tankeställare just nu faktiskt. För eftersom jag är sjuklig är han jättenoga med att inte sätta press och ställa några krav på mig. Är jag lika snäll tillbaka alla gånger tro. Vad säger ni tjejer är vi vi lika snälla tillbaka alla gånger?

  • Anonym
    Äldre 10 Aug 22:20
    #14

    Nu har jag inte läst alla svar men kan det inte vara så att... Jag ska förklara bättre vad jag menar. Jag älskar att kyssas och hångla men när jag var tillsammans med mitt ex så dregglade han så fruktansvärt mycket! Jag fick massor av saliv i min mun och det var verkligen äckligt! Jag fick påminna honom att svälja. Som ni kanske förstår var det Inge kul att kyssa denna kille.

  • Anonym
    Äldre 11 Aug 15:03
    #15

    Haha, slafsig är jag verkligen inte (då jag själv äcklas av sådant!). Att jag skulle kyssa dåligt i min sambos ögon... Tja, det är ju inget jag kan fråga direkt för att få ett ärligt svar, men med tanke på att vi nästan åt upp varandra förr i tiden under en lång period så tror jag inte riktigt att det är så.

  • lurpan
    Äldre 11 Aug 15:11
    #16

    Haha, min kille vill inget annat än å hånglas!! :)
    Det är mer jag som "seriously, nu igen!?". :D

    Vi har varit ihop i 7 år och hånglas jämt, barnen tycker vi är PINSAMMA!! 

  • Anonym (Undra­r också.­..)
    Äldre 11 Aug 15:19
    #17

    Skulle du skriva till en sexrådgivare, så skulle du säkerligen märka att den funderingen finns bland MÅNGA av oss flickvänner och fruar.


     


    Jag tycker själv att det alltid är så att mannen älskar att hångla och tungkyssas hur mycket som helst i början.


    Sen varför det avtar, kan man ju verkligen fråga sig. Om det bara skulle betyda att vi vore så dåliga kyssare, så borde de väl inte vilja alls i början heller.


     


    Själv så tycker jag det är jättesorgligt och saknar intimiteten i hångel och kyssar, från vårt första år tillsammans.


    Och det även om jag faktiskt måste säga att min make inte är något vidare på att kyssas. Jag har dock varit med om en som var värre... Honom fick jag skador av, eftersom han trodde kyssar gick ut på att trycka tänderna mot varann. Inga läppar, ingen ömhet, inga tungor. Hemskt! Och obehagligt såklart!


    Men jag älskar min make ändå, för en massa andra underbara saker med honom. Och det där med att han inte hånglar annat än under sex, det har jag liksom lärt mig att stå ut med. För så har alla killar gjort så småningom hittills, och jag har hört detsamma om väldigt många andra män också.


    Dock blir jag absolut pussad på varje dag, så jag klarar mig nog ändå...


    Men jag undrar verkligen också varför killar inte verkar tycka kyssar är viktigt, när de väl kommit in en bit i ett förhållande. Tycker de innerst inte om det alls, och gör det bara för att vara snälla, eller för att lyckas lägra kvinnan?


     


     


     

  • Anonym (Orätt­vist!)
    Äldre 11 Aug 15:21
    #18
    lurpan skrev 2011-08-11 15:11:03 följande:
    Haha, min kille vill inget annat än å hånglas!! :)
    Det är mer jag som "seriously, nu igen!?". :D

    Vi har varit ihop i 7 år och hånglas jämt, barnen tycker vi är PINSAMMA!!
    Lyllos dig!
  • Anonym (E)
    Äldre 11 Aug 22:38
    #19
    Anonym (Undrar också...) skrev 2011-08-11 15:19:40 följande:

    Skulle du skriva till en sexrådgivare, så skulle du säkerligen märka att den funderingen finns bland MÅNGA av oss flickvänner och fruar.


     


    Jag tycker själv att det alltid är så att mannen älskar att hångla och tungkyssas hur mycket som helst i början.


    Sen varför det avtar, kan man ju verkligen fråga sig. Om det bara skulle betyda att vi vore så dåliga kyssare, så borde de väl inte vilja alls i början heller.


     


    Själv så tycker jag det är jättesorgligt och saknar intimiteten i hångel och kyssar, från vårt första år tillsammans.


    Och det även om jag faktiskt måste säga att min make inte är något vidare på att kyssas. Jag har dock varit med om en som var värre... Honom fick jag skador av, eftersom han trodde kyssar gick ut på att trycka tänderna mot varann. Inga läppar, ingen ömhet, inga tungor. Hemskt! Och obehagligt såklart!


    Men jag älskar min make ändå, för en massa andra underbara saker med honom. Och det där med att han inte hånglar annat än under sex, det har jag liksom lärt mig att stå ut med. För så har alla killar gjort så småningom hittills, och jag har hört detsamma om väldigt många andra män också.


    Dock blir jag absolut pussad på varje dag, så jag klarar mig nog ändå...


    Men jag undrar verkligen också varför killar inte verkar tycka kyssar är viktigt, när de väl kommit in en bit i ett förhållande. Tycker de innerst inte om det alls, och gör det bara för att vara snälla, eller för att lyckas lägra kvinnan?


     


     


     


    Fast min man har varit likadan hela tiden ;) kyssandet och hånglet hör till sexet sas. Så jag har åtminstånde vetat om det hela tiden, till skillnad från er andra. För mig är det inget som försvunnit med tiden, det finns ju kvar i sängkammaren ;)
  • Madreh­73
    Äldre 11 Aug 22:49
    #20
    Anonym (*skrattar*) skrev 2011-08-09 11:12:47 följande:
    Måste vara anonym av respektskäl för min man ;)

    Men jo, efter 10+ år tillsammans så är det bara att inse att jag inte är tillsammans med någon kyssare. Pussas kan han - snabba hej och hejdåpussar, men långa kyssar eller hångel är det en kamp att få till. 

    Har aldrig riktigt förstått varför, han är bara sån Tungan ute 
    Hahahaha...det där kunde varit jag som skrev detta!

    Men varför är dom på detta viset...?
    Jag gillar hångel och vill ju gärna och som sagt tycker som TS att det är halva förspelet, det är ju det som gör att lusten ökar, andningen blir lite....ja ni vet. Ohc jag tänder på sånt och på ljud, att höra den andra njuta....
  • Anonym (Frust­rerad)
    Äldre 12 Aug 18:22
    #21

    Men alltså, ni vars män bara vill hånga vid sex... ni har det ändå snäppet bättre än jag! För han vill inte hångla i samband med sex heller. Han vill bara kyssas en stund, och sen... köra in den. Inget tafs alls. Vad gör man åt en sån? Ja, jag har försökt tala om för honom att det inte funkar så för mig, men då tror han att jag inte tänder på honom. Och till slut gör han det som ett nödvändigt ont. Som att han tycker det är jättetråkigt och bara väntar på att få komma till det "riktiga" sexet. Men jag tycker hångel ÄR  riktigt sex.

  • Äldre 12 Aug 18:52
    #22
    Anonym (Frustrerad) skrev 2011-08-12 18:22:53 följande:
    Men alltså, ni vars män bara vill hånga vid sex... ni har det ändå snäppet bättre än jag! För han vill inte hångla i samband med sex heller. Han vill bara kyssas en stund, och sen... köra in den. Inget tafs alls. Vad gör man åt en sån? Ja, jag har försökt tala om för honom att det inte funkar så för mig, men då tror han att jag inte tänder på honom. Och till slut gör han det som ett nödvändigt ont. Som att han tycker det är jättetråkigt och bara väntar på att få komma till det "riktiga" sexet. Men jag tycker hångel ÄR riktigt sex.
    Hmm jag vet inte riktigt vad jag ska svara för min man är liksom motsatsen till din man, han struntar helt i sig själv och sin egen njutning även efter tio år. Jag är viktigast.
  • Äldre 9 May 17:25
    #23

    Min sambo har varit med sin kompis tjej o hånglat inför alla våra vänner,,,hur ska jag gå vidare ?

  • Äldre 9 May 17:29
    #24

    hångla med andra går bra

  • Anonym (Anony­m blivan­de fru)
    Äldre 9 May 20:27
    #25

    Hos oss är det precis tvärtom. Han vill alltid tungkyssas och jag tycker att är såå jobbigt. Ont i käkarna, kladdig run munnen osv.

    Jag tyckte inte heller så här i början, men då njöt man ju å andra sidan så fort man nuddade varandra. Efter ett antal år tillsammans så krävs det lite mer.

  • Anonym (Samma­)
    Äldre 9 May 21:55
    #26

    Haha! Min man är likadan! I början var det mycket hångel men redan efter en-två månader så började han undvika att hångla. Det vart jobbigt i början och jag kände mig som jag försökte våldföra mig på honom när jag försökte hångla upp honom. Men vi pratande om det och jag sa att jag skulle sakna det för jag tycker om det väldigt mycket!

    Men vill han få mitt hjärta att hoppa över ett slag ibland så kommer det lite spontan hångel, eller om han vill görs mig tänd! ;)

    Så för oss är det ett givande och tagande! Och nu förtiden saknar jag det inte lika mycket för jag vet att det inte är borta!

  • Äldre 2 Jul 22:58
    #27

    Även om han inte "finner nöje i det" borde han väl kunna göra det för din skull...ich han borde njuta av att göra sånt som får dig att njuta och bli tänd...tycker jag. Tycker du ska kräva lite mer av honom!


    Anonym (Frustrerad) skrev 2011-08-09 11:35:47 följande:

    Hehe. Jag värnar också främst om min mans integritet.

    Det här är det enda klagomål jag har på en annars underbar man som är perfekt på alla sätt. Han kan visserligen kyssas, men bara som förspel. Och som enda förspel. Vet inte hur många gånger jag har påpekat att han måste TA på mig! Då gör han det, rakt på sak, och som ett nödvändigt ont.

    Jag skulle verkligen önska att han tog sig tid att smeka, överallt och länge och bara gradvis och retsamt närmande sig. Men han verkar inte finna något nöje alls i det. Jag förstår inte det riktigt, jag tycker ju om att smeka och pussa och utforska, och att se hans reaktion på det jag gör. Men han verkar inte uppskatta det heller.

    Förmodligen behöver vi båda inse att det inte alltid funkar att behandla andra som man själv vill bli behandlad i det här sammanhanget. Men det är så svårt att prata om. Särskilt eftersom han är lite känslig för kritik...


  • Anonym (närhe­t är viktig­t)
    Äldre 3 Jul 09:38
    #28

    Många anonyma i denna tråd :)

    Vill bara först läga till denna video för att den e skoj och är lite inne på ämnena..

    ">



    Sedan måste jag hålla med om att börjar man hångla så blir man lätt sugen på att få mer.


    Men jag tycker det finns mys hångel och sex hångel sedan bara puss och kram.


    MEN jag tycker det verkar som om många tjejer är mästare på att vilja sexa när man själv inte vill. Speciellt när man skall lägga sig och är så trött så man knappt orkar andas, då skall det komma och mysas och vilja sexa. Men på eftermiddagen när man själv vill, då får man acceptera att de inte är sugna. Man kan vilja sexa fem gånger på en dag och va tvungen att acceptera att tjejer inte vill. Sedan när man själv vill sova och de vill, då tar det hus i helvete om man skulle säga nej. Och detta har jag vart med om i fler flera olika förhållanden. Blir man själv nobbat så kanske man inte blir så jävla sugen på att det skall ske på den andres villkor hela tiden.


     


    Nu har jag inte det problemet med min blivande utan vi hånglar, kysser och pussar på varandra både i tid och otid. Vi är väldigt fysiska båda två, på såväl ute bland folk och hemma privat nivå. Tycker personligen att funkar inte den fysiska delen, såväl som från pussar, beröring till sex så är förhållandet dömt att misslyckas eller leder till otrohet. För älskar man kyssas och inte får det så behöver man det. Älskar man en viss sorts sex och inte får det så kommer man behöva det till slut på annat sätt eller håll. De fysiska delarna är en så oerhört stor del att man inte kan va lycklig utan att de matchar på ett ungefär åtminstonde.


     


     


     


     

  • Äldre 3 Jul 10:32
    #29

    Oj, här är det jag som inte gillar att hångla så mycket. Min man tyckte nog att det var tråkigt när vi träffades (för snart 9 år sedan) men nu har han fostrats till en pussare istället, höhö! Ibland blir det hångel men det är ingen vardagsgrej för oss. Däremot håller vi hand typ hela tiden, även hemma. ;)


    7 juni 2014
Svar på tråden Han vill inte hångla