• Erika82

    Skelleftebrudar 2012

    Finns det fler tjejer och killar som tänkt gifta sig under 2012?


    Vi planerar att gifta oss i maj i Skellefteå och skulle gärna ha fler att prata cích dela idéer med!

  • Svar på tråden Skelleftebrudar 2012
  • Josi75

    Trist när det strular till sig. Jag kan tipsa om Den Tyske kocken ang Catering. Vi har beställt mat via honom på flera fester & det har alltid varit bra mat. för övrigt så går vi in mot slutspurten nu, nästa lördag är det dagen D för oss

  • repsara

    Josi75 - Tack för tipset! Ska kolla upp dem =)
    Ojoj, det är ju jättesnart! Har ni allt klart och väntar bara på att få fixa det sista nu eller hur ser det ut?

  • Josi75

    Jag har också hört gott om Din fest, dock inte provat anlita dom själv. Ja vädret verkar ju gå åt rätt håll. Det mesta är fixat men lite smågrejor att göra finns det alltid idag gjorde jag klart namnlapparna till bordsserveringen. Festprogrammet är färdigt för kopiering, måndag eller tisdag blir det. Jag ska klippa mig & göra naglarna i veckan. Strykning av kläder till kidsen & sambon. Men alla stora bitar är klara, så det känns rätt lugnt ändå

  • repsara
    Josi75 skrev 2012-07-01 21:48:24 följande:
    Jag har också hört gott om Din fest, dock inte provat anlita dom själv. Ja vädret verkar ju gå åt rätt håll. Det mesta är fixat men lite smågrejor att göra finns det alltid idag gjorde jag klart namnlapparna till bordsserveringen. Festprogrammet är färdigt för kopiering, måndag eller tisdag blir det. Jag ska klippa mig & göra naglarna i veckan. Strykning av kläder till kidsen & sambon. Men alla stora bitar är klara, så det känns rätt lugnt ändå
    Åhh vad spännande! =)
  • Mei Lin

    Vi gifter oss också nästa lördag och bröllopsstressen börjar krypa sig på...snar är man fru Rost! Skrattande Hade möhippa i onsdags och det var så otroligt kul!! (jag blev så chockad för jag hade väntat mig att det inte skulle bli något eftersom jag jobbar typ hela tiden i sommar).

  • Bmw

    Köpte min klänning i förrgår. Dock är det ju så väldigt länge kvar. Men jag kommer absolut inte att ens titta åt någon annan. Den är helt underbar :)

  • daniiel
    Mei Lin skrev 2012-07-06 22:27:21 följande:
    Vi gifter oss också nästa lördag och bröllopsstressen börjar krypa sig på...snar är man fru Rost! Skrattande Hade möhippa i onsdags och det var så otroligt kul!! (jag blev så chockad för jag hade väntat mig att det inte skulle bli något eftersom jag jobbar typ hela tiden i sommar).
    Hur hade ni det på er dag? :) Och vad roligt att du fick dig en hippa och ännu roligare att det var så kul! :)
  • daniiel
    Bmw skrev 2012-07-20 20:44:40 följande:
    Köpte min klänning i förrgår. Dock är det ju så väldigt länge kvar. Men jag kommer absolut inte att ens titta åt någon annan. Den är helt underbar :)
    Nej, men åh vad roligt, vad blev det för klänning? :)
  • repsara

    Men hejsan alla!

    Klickar lite liv i tråden igen =)
    Är uppe i Båtvik och semestrar och bröllopsplanerar och har idag varit i Piteå på Cinderella och provat klänningar och måste säga WOW vilken service och otroligt trevligt bemötande!
    Har hittat en drömklänning som jag nästan måste köpa, men håller mig liite för att verkligen känna efter..

    Har även vart och tittat i byagården och den blir toppen! Provat lite mat från gästgiveriet i Byske där de nya ägarna var väldigt trevliga, så nu väntar vi på offert därifrån.
    Imorgon ska vi kolla upp Tommys kök, hörde rykten om att dom ska ha en lunchservering någonstans, vet någon vart?
    Hörde även av en släkting här uppe att Nordanågården ska ha bra catering och dessutom ha personal som stannar 3 timmar och serverar - någon som vet något om dom?

    Ojoj, vad mycket frågor och intryck idag - men det är ju så skoj att börja komma någon vart! =)

  • Mei Lin

    ja nu är man gift...fru Rost Skrattande Dagen var perfekt..först for jag till min svägerskas mamma som gjorde en frisyr, sedan gjorde jag make-up på aqua spa och min brudtärna var med hela tiden och fotograferade (allt som allt tog hon 1000 bilder som jag snart ska få titta igenom Glad) vi åt lunch och klädde oss bröllopsfina. Under denna tid fixade min man iordning sig själv och barnen och hämtade upp sin bestman.

    När vi var klara min tärna och jag hoppade vi in i bilen och körde med spänning mot Åbacka paviljong där vigselförättaren väntade. Åh det var så pirrigt att vänta på sin blivande man och barnen Glad. När dom kom hoppade min 4 åriga dotter ut ur bilen och kom springande mot mig med min brudbukett som hon hade fått plocka ihop (eller välja blommorna i alla fall) hos floristen (och det var den vackraste buketten någonsin!). Själva vigseln var över på 5 minuter och det blev precis som jag ville ha det (inte så uppstyltat). Efteråt fotade vi i Burviks hamn Sandviken och så hade vi fest där i Burvik och på kvällen blev vi skjutsade till fyren på Bjuröklubb där vi spenderade bröllopsnatten Hjärta


Svar på tråden Skelleftebrudar 2012