Ni med långt hår, vlken uppsättning ska ni göra?
Nu märks det att det närmar sig, gud vad bivalent jag blir!! Jag funderar på halvt uppsatt och hade bestämt mig men det är ju tjusigt med helt uppsatt...
Hutr ska ni göra??
Nu märks det att det närmar sig, gud vad bivalent jag blir!! Jag funderar på halvt uppsatt och hade bestämt mig men det är ju tjusigt med helt uppsatt...
Hutr ska ni göra??
Tänk rak lugg och hängande lockar (iställer för rakt) Detta kommer vara min frisyr. Älskar tuperat och har en MASSA hår
Jag bestämde mig för att behålla längden i mitt hår och inte sätta upp det. Bilderna nedan visar hur det såg ut när det var nylockat, med brudkrona och efter vigseln (ville inte ha med brudkronan till festen) med rosor uppepå huvudet.
Jag har långt, tjockt och lockigt hår = tungt!
Så jag har köpt ett diadem jag blev kär i, ska bara ha det och fästa upp håret lite på sidorna...
Blir inget avancerat, det passar inte mig.
Det var visst bara halva mitt inlägg som kom med...
på sidorna kommer jag göra halvt inbakade flätor för att håret ska dela på sig och lockarna ska formas bra, ungefär som på bilden nedan:
Vad tror ni om det?
Jag hinner säkert ändra mig några gånger innan det är dags, men detta är vad jag tror just nu :)
Vad tror ni om det?
Jag hinner säkert ändra mig några gå! nger innan det är dags, men detta är vad jag tror just nu :)
Vad tror ni om det?
Jag hinner säkert ändra mig några gånger innan det är dags, men detta är vad jag tror just nu :)
Mitt hår har en mycket stark egen vilja, så jag vågar inte lita på att lockar skulle hålla hela dagen. Mitt hår skulle förmodligen ha andra planer! Så jag kommer att ha det helt uppsatt, och med blommor i, ingenting annat.
Meh! Det är alldeles för lätt att blanda ihop "posta inlägget" och "ladda upp en bild" Jag var inte färdig!
Jag tänker kanske något i den här stilen, fast med andra blommor.
Vad tror ni om det?
Mitt hår räcker nästan ner till svanken bak, men det är inte lika långt fram, lite uppklippt och så. Och så är mitt hår ganska så lockigt. Jag tycker uppsatt är urfint om man har mycket hår så man kan göra en maffig skapelse MEN jag själv avskyr att ha nålar i håret och ha det uppsatt. Stör mig massa på att det spänner i hårbottnen och så nojjar jag hela tiden över att det inte ska hålla eller att nåt spänne ska glida ur osv...
Jag kommer ha i princip helt utsläppt med ganska stora lockar, mer som böljande. Kommer ta bort nån hårslinga från ansiket och fästa baktill diskret. Sedan kommer jag ha detta hårband bakom min snedlugg. Själva smycket kommer vara lite på sidan av huvudet
Jag kommer att ha något i stil med iseikas uppsättning. Jag ska ha hela håret uppsatt, för det går inte att locka mitt hår och få det att hålla en hel dag. Sen tycker jag att det är snyggast med en låg uppsättning, att ha den i nacken. Det passar inte alls min huvudform (eller min stil) med en hög uppsättning.
Så här blev det. Jag visste att mitt egensinniga hår aldrig skulle behålla lockarna en hel dag, så jag ville ha det helt uppsatt så att det höll sig på plats. De lösa slingor som hängde framtill rätade mycket riktigt ut sig ungefär en halvtimme efter att vi kom från frisören...