• Å och D

Ni med långt hår, vlken uppsättning ska ni göra?

Nu märks det att det närmar sig, gud vad bivalent jag blir!! Jag funderar på halvt uppsatt och hade bestämt mig men det är ju tjusigt med helt uppsatt...

Hutr ska ni göra??

• Svar på tråden Ni med långt hår, vlken uppsättning ska ni göra?
  • Kicka

Tänk rak lugg och hängande lockar (iställer för rakt) Detta kommer vara min frisyr. Älskar tuperat och har en MASSA hår

• Rickina

Oj, råkade skicka iväg den första bilden. Men såhär såg mitt hår ut :)
  • GeneralElectric

Jag bestämde mig för att behålla längden i mitt hår och inte sätta upp det. Bilderna nedan visar hur det såg ut när det var nylockat, med brudkrona och efter vigseln (ville inte ha med brudkronan till festen) med rosor uppepå huvudet.

• Hallonkräm

Jag har långt, tjockt och lockigt hår = tungt!
    Så jag har köpt ett diadem jag blev kär i, ska bara ha det och fästa upp håret lite på sidorna...
    Blir inget avancerat, det passar inte mig.

• Hallonkräm

Det var visst bara halva mitt inlägg som kom med...

på sidorna kommer jag göra halvt inbakade flätor för att håret ska dela på sig och lockarna ska formas bra, ungefär som på bilden nedan:

Vad tror ni om det?

Jag hinner säkert ändra mig några gånger innan det är dags, men detta är vad jag tror just nu :)

• ewaulrica
    Hallonkräm skrev 2011-08-07 11:29:37 följande:

på sidorna kommer jag göra halvt inbakade flätor för att håret ska dela på sig och lockarna ska formas bra, ungefär som på bilden nedan:

Vad tror ni om det?

Jag hinner säkert ändra mig några gå! nger innan det är dags, men detta är vad jag tror just nu :)

sjukt fint! :) först tänkte jag mig något som i inlägg #11... men eftersom jag ska gifta mig borgeligt i stadshuset så tror jag det lutar mer åt detta hållet... verkligen JÄTTEFINT!!!! :) sen tyckte jag mycket om din bild ovan, så hade jag faktiskt också tänkt ha, ett litet diadem bara mitt på huvudet, sedan utsläppt lockigt med några tvinnade slingor :) naturligt och fräscht!

inser dock att jag behöver bleka/färga slingor rätt så ordentligt innan, mitt hår har blivit så otroligt mörkt efter att jag har fött barn... (!) finast om det ser såhär blont ut.
  • ewaulrica

Vad tror ni om det?

Jag hinner säkert ändra mig några gånger innan det är dags, men detta är vad jag tror just nu :)

hur hade du tänkt göra lockarna? med tång eller spolar? tycker nästan att det ser ut som håret är lagt på bilden? :)
  • Aniara4

Mitt hår har en mycket stark egen vilja, så jag vågar inte lita på att lockar skulle hålla hela dagen. Mitt hår skulle förmodligen ha andra planer! Så jag kommer att ha det helt uppsatt, och med blommor i, ingenting annat.

• Aniara4

Meh! Det är alldeles för lätt att blanda ihop "posta inlägget" och "ladda upp en bild" Jag var inte färdig!
    Jag tänker kanske något i den här stilen, fast med andra blommor.

• ewaulrica
    Aniara4 skrev 2011-08-09 09:51:00 följande:
    Meh! Det är alldeles för lätt att blanda ihop "posta inlägget" och "ladda upp en bild" Jag var inte färdig!
    Jag tänker kanske något i den här stilen, fast med andra blommor.

jättefint! :) jag hade uppsatt när jag gifte mig första gången, men trots att jag gjorde det hos frisör så rasade det rätt så ordentligt, lite tråkigt faktiskt. Jag känner att denna gången vill jag göra det lite enklare, dels för att jag tycker utsläppt hår är väldigt vackert och romantiskt (man får hoppas att det inte spöregnar den dagen bara ;)) dels för att jag redan "gjort" uppsatt, slöja och diadem. Nu gifter jag mig borgeligt så det är skönt att få det lite enklare :)

Men skulle jag gifta mig för första gången igen skulle jag ABSOLUT välja uppsatt igen! (men då välja en bättre frisör som vet hur man gör frisyren hållbar, haha)
  • Cicci90

Vad tror ni om det?

Tycker den frisyren var jättefin!
  • Hallonkräm
    ewaulrica skrev 2011-08-09 09:41:02 följande:
    hur hade du tänkt göra lockarna? med tång eller spolar? tycker nästan att det ser ut som håret är lagt på bilden? :)
    Vet inte om det är lagt eller lockat på bilden, då den är hittad på google... men jag har så lockigt hår så det kommer bli som på bilden, om inte värre ;)
  • scochjt
    marimekko86 skrev 2011-08-02 00:27:56 följande:

Mitt hår räcker nästan ner till svanken bak, men det är inte lika långt fram, lite uppklippt och så. Och så är mitt hår ganska så lockigt. Jag tycker uppsatt är urfint om man har mycket hår så man kan göra en maffig skapelse MEN jag själv avskyr att ha nålar i håret och ha det uppsatt. Stör mig massa på att det spänner i hårbottnen och så nojjar jag hela tiden över att det inte ska hålla eller att nåt spänne ska glida ur osv...

Jag kommer ha i princip helt utsläppt med ganska stora lockar, mer som böljande. Kommer ta bort nån hårslinga från ansiket och fästa baktill diskret. Sedan kommer jag ha detta hårband bakom min snedlugg. Själva smycket kommer vara lite på sidan av huvudet

Tycker detta är superfint! Vart kan man köpa det?
  • vinterbrud120106
    Lili skrev 2011-08-04 08:44:55 följande:
    Såhär såg min uppsättning ut. Har långt, tjockt hår och såhär hölls det fint hela dagen (natten) Skrattande

SÅÅÅÅÅÅÅ vackert!
  • Fröken Emma

Nått i stil med detta, Men jag har tur som har frisören å plats som kan fixa till det när det rasar.
    Vilket det har tendes till när det blåser under fotograferingen och under dansen på kvällen ;)
  • aniara

Jag kommer att ha något i stil med iseikas uppsättning. Jag ska ha hela håret uppsatt, för det går inte att locka mitt hår och få det att hålla en hel dag. Sen tycker jag att det är snyggast med en låg uppsättning, att ha den i nacken. Det passar inte alls min huvudform (eller min stil) med en hög uppsättning.

• Aniara4

Så här blev det. Jag visste att mitt egensinniga hår aldrig skulle behålla lockarna en hel dag, så jag ville ha det helt uppsatt så att det höll sig på plats. De lösa slingor som hängde framtill rätade mycket riktigt ut sig ungefär en halvtimme efter att vi kom från frisören...

Svar på tråden Ni med långt hår, vlken uppsättning ska ni göra?