smak på tårta?
denna djungel med tårta.
vet inte vad vi ska ha för smak på tårtan har inte ens några ideer.
vad ska ni ha för tårta?
tacksam för all hjälp även bilder :D
denna djungel med tårta.
vet inte vad vi ska ha för smak på tårtan har inte ens några ideer.
vad ska ni ha för tårta?
tacksam för all hjälp även bilder :D
Vi ska ha en liten 2-bitarstårta bara, respen blir cupcakes. Tårtan är för att jag och gubben ska kunna dela något.
Den ska ha chokladbotten, hallon emellan och täckas med vit frosting, samma som till cupcakesen nedan.
Cupcakesen blir vanliga chokladmuffins som gröps ur, fylls med färska hallon och sen spritsas högt och snyggt Vanliljfrosting på, av typ cream cheese.
Jag brukar göra godis av äggvita och florsocker som vispas kraftigt, som en blandning mellan maräng och kristyr. Sen färgar jag, smaksätter med essens och sritsar ut mönster på bakplåtspapper. På några timmar är det torrt och kan förpackas i tex cellofansturar.
Till detta ska jag färga massan limegrön, ha i lite vaniljessens och skridsa små fjärilar. Dessa kommer sen att sättas på tårtan och cupcakesen.
Så helheten blir enkel som sjutton, men kommer se mer avancerat ut. Sen dekoreras det lite runt om med blommor, samma som i brudbuketten. Några fina grässtrån som i buketten och några vita ätbara pärlor. Eller gröna, men det har jag inte hittat!
Mitt enda problem är våningsfat som passar! Ska utannonsera på förstasidan i forumet efter det!
haha inte gubben.. hehe
jag ska som tur är inte göra tårtan själv.. är ett bageri som ska göra den men jag måste bestämma hur den ska se ut och hur den ska smaka.. suck..
om jag skulle baka själv så blir jag bara besviken att det inte blir så perfekt som jag vill..
Vi hade rårörda hallon på ena lagret och vit chokladmousse på det andra, supergott!!
Vi ska ha rabarber/jordgubbsmousse och mörk chokladmousse tillsammans med kladdkakebotten och chokladbotten. Ingen av oss brukar gilla tårta så mycket över huvud taget men det var så otroligt gott när vi provsmakade! Se till att beställa från ett ställe där man får komma och provsmaka, så värt det!
hur lång tid innan borde man beställa tårtan?
Vi ska ha citronmousse och jordgubbsmousse på kladdkakebotten, tror det blir kanon! Tårtan kommer att täckas med 50/50 sugarpaste och marsipan, är inte helt såld på sugarpaste så det kändes som en rimlig kompromiss.
Jag vet inte, du kan kolla med dem :) tartmagi.se
Grejen med kladdkakebotten är att den väger ganska mycket. Så ska man ha en våningstårta så kan man bara ha det i botten av varje våning och ha fluffigare botten i resten av våningen :)
Jag gjorde precis en tårta med rabarber/jordgubbsmousse och stracciatellamousse med vanilj-sockerkaksbottnar...
TheD gifte sig i går och hon provsmakade den innan (hennes mamma bad mig fixa en födelsedagstårta med de smakerna förut)...
Hoppas bara att restaurangen klarade av att ta hand om tårtan över natten. Men det lär jag få höra annars *S*
TheD var med och dekorerade, så det är ett gemensamt arbete:
Chicita: Åh vad fint! Vad duktiga ni är! :)