• pimory

smak på tårta?

denna djungel med tårta.

vet inte vad vi ska ha för smak på tårtan har inte ens några ideer.

vad ska ni ha för tårta?
    tacksam för all hjälp även bilder :D

• Svar på tråden smak på tårta?
  • mikaela86

Vi kommer att ha brownie botten gjord på 60% choklad till det en jordgubbsmousse och en rabarbermousse och pricken över i:et är vit choklad pannacotta spetsad med chili!! Suveränt...

• durrasflikka
    Invincible skrev 2011-06-04 09:16:25 följande:
    Vi har mjölkchokladmousse med lime och kokosmarängbotten. Mums!
    Kommer att se ut såhär ungefär, fast med sugarpaste-rosor på, rosa
    eller gröna band, samt dubbelt så stor. (Är bara ca 30 bakelser på bilden.)

And tonight we can truly say - Together we are invincible
    Lät jättegott. Är det verkligen minitårtor? Har läst någonstans att man oftare gör cupcakes till gästerna och då är där ju bara "muffins" och ingen mousse.
  • durrasflikka

Lät jättegott. Är det verkligen minitårtor? Har läst någonstans att man oftare gör cupcakes till gästerna och då är där ju bara "muffins" och ingen mousse.
  • S2011

Vi har ljusa (vanliga) bottnar och fyller med vanilj och stracciatella.

• Joanna86a

Det är inte från chokladfabriken ni ska beställa?? Är så nyfiken på priset där! Lät smarrigt iaf!
  • Jag han

åh, vilken rolig tråd!

Snart är det dags för oss att bege oss till bageriet och kolla tårta.. Vit chokladmousse låter ju underbart!! Har aldrig tänkt tanken.. Det tillsammans med hallon borde väl bli bra??

Kan Ica Maxis konditori fixa sånt tro?

• pimory

jag är oxå sugen på vitchokladmousse med hallon!!! låter så himla gott...

jag har ingen aning om ica kan , men det borde dom väl kunna? ring och fråga..

• Invincible
    Joanna86a skrev 2011-06-23 21:02:05 följande:
    Det är inte från chokladfabriken ni ska beställa?? Är så nyfiken på priset där! Lät smarrigt iaf!
    Det är chokladfabriken! Hur gott som helst, längtar verkligen! Bakelserna kostar 59:- st istället för 55:- st för tårta, så jag tycker inte det var så jäkla farligt. Dyrt för tårta, men inte så värst mycket dyrare för det utförandet vi valde!

Och ja, det är verkligen småtårtor! :) Min sambo ville verkligen inte ha cupcakes (jag älskar sånt) så vi kompromissade lite. Eftersom folk ska mingla så blir det ju väldigt enkelt också, ingen behöver skära eller ta "rättvisa bitar" man får äta så mkt som man orkar helt enkelt!
  • Lisa201109

Hjälp vad gott alltid låter! Vi smakade tårtor igår och bestämde oss för en kombination av två. Det blir chokladsockerkaksbotten, chokladtryffel, grädde med färska hallon och chockladmousse! Mums (om mna gillar choklad)

• hjgs
    zvartaliljan skrev 2011-06-04 07:02:13 följande:
    Vi ska ju ha alfajores, så där kommer dulce de lechen in. Funderade ett tag på att ha det på browniebotten, innan mjölkchokladmoussen, men det blir lite för sött för svenskarna tror jag.
    Annars har jag gjort en chokladtårta med dulce de lechefluff en gång, och den älskade alla. Blandade bara dulce de leche med vispad grädde och bredde ett tunt lager dulce de leche under fluffet också. I andra lagret hade jag bananmousse.

Recept har jag egna, för browniebotten tar jag bara ett brownierecept o har i riktig choklad o gör sen i tårtformar o gräddar lite längre än man gör med vanliga brownies.
    "Min" kräm jag gör är på 200g smält vit choklad som blandas med 200g philadelpia och vispas sen ihop med 150g rumsvarmt smör och ca.1½dl florsocker (beroende på hur söt fyllningen är).
    En annan smörkräm som jag använder ibland som täckning är smör och dulce de leche ihopvispat, funkar fint till de flesta tårtor. Även dulce de leche och philadelphia är supergott ihop faktiskt.
    kommer en korkad fråga kanske men ska man "koka burken" innan man blandar innehållet med grädden för att göra fluff eller blandar man bara? och samma fråga innan man blandar med smöret? och hur mycket smör? lät super spännande måste ju pröva, helt nytt för mig
Svar på tråden smak på tårta?