• pimory

smak på tårta?

denna djungel med tårta.

vet inte vad vi ska ha för smak på tårtan har inte ens några ideer.

vad ska ni ha för tårta?
    tacksam för all hjälp även bilder :D

• Svar på tråden smak på tårta?
  • ElinFalk85

Vår bröllopstårta beställs av stället vi ska vara på.
    det fanns en tårta med choklad i som jag har sagt att vi vill ha nam nam nam.
    men det kommer vi ta på mötet i februari 2012. vi i gifter oss på valborg 2012.

• Tessin

Vi har valt att ha browniebotten, hallonmousse & ricotta/lime mousse. Sen där emellan ska det va mandelmarängbotten. Utanpå ska vi ha vitchoklad :) riktigt gott:))

• Tinzi
    Pinkgrape skrev 2011-06-05 09:44:19 följande:
    Vi är jättetråkiga och har valt en "vanlig" vit prinsesstårta med rosa och svarta dekorationer :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    haha precis som oss, (ej rosa deko dock )
    tror inte vi kan välja smak ens då vi fått så billigt pris (som för de vanliga prinsesstårotrna de säljer)

Har du bild på er tårta får du gärna skicka förresten :)
  • Tinzi

Nån kanske kan tips på smaker som man kan ha istället för den klassiska prinsesstårtesmaken? Vi ska ha prinsesstårtor, men man kanske kan byta ut ngt? (vi ska ha m. vit marsipan)

• Pinkgrape
    Tinzi skrev 2011-07-09 18:50:24 följande:
    haha precis som oss, (ej rosa deko dock )
    tror inte vi kan välja smak ens då vi fått så billigt pris (som för de vanliga prinsesstårotrna de säljer)

Har du bild på er tårta får du gärna skicka förresten :)
    Vi har också fått riktigt bra pris, men då är det min kusin som äger bageriet.
    Har dock ingen bild förrän efter bröllopet, då jag inte vet hur tårtorna kommer bli.
    Det blir en överraskning, men jag litar på att det blir bra :D

Är själv väldigt förtjust i vanlig prinsesstårta, så kändes som ett bra val ur alla aspekter :(
  • Tinzi
    Pinkgrape skrev 2011-07-10 22:07:50 följande:
    Vi har också fått riktigt bra pris, men då är det min kusin som äger bageriet.
    Har dock ingen bild förrän efter bröllopet, då jag inte vet hur tårtorna kommer bli.
    Det blir en överraskning, men jag litar på att det blir bra :D

Är själv väldigt förtjust i vanlig prinsesstårta, så kändes som ett bra val ur alla aspekter :(
    Oki, jo samma här, antar att vi inte får välja smak om vi vill ens då vi fick så bra pris just därför att han tog vanligt tårtpris, men vem vet vi kanske ändrar om vi får :) När gifter ni er? skicka gärna bild sen :)
  • SaJo1981

vi kommer ha en fyrkantig trevåningstårta i vitt 50% sugarpaste 50% marsipan med grönt och brunt sidenband  och med vita kallor på.
    smaken blir chokladbottnar med ett lager citronmousse och ett lager choklad/apelsin mousse....ljuvligt god är den! 

• Pinkgrape
    Tinzi skrev 2011-07-10 23:45:04 följande:
    Oki, jo samma här, antar att vi inte får välja smak om vi vill ens då vi fick så bra pris just därför att han tog vanligt tårtpris, men vem vet vi kanske ändrar om vi får :) När gifter ni er? skicka gärna bild sen :)
    Fråga kan man ju alltid :) Vår tårta kostar egentligen 38kr/bit och vi kommer betala 30kr/bit, så priset känner jag mig otroligt nöjd över :) Vi gifter oss 13 augusti, kommer säkerligen slänga in bilder här efteråt :)
  • Å och D

Vi ska ha två olika tårtor, då sambon har barndomsminnen från Sachertårta. Så, en Sachertårta i botten, sen en tårta med hallonmousse och chokladmousse på sockerkaksbotten. Sen ska den vara överdragen med marsipan färgad med cacao för att gå ihop med sachern. Min bagare avrådde helt från sugarpaste då hennes erf var att folk pillar bort den, då de tycker den är äcklig helt enkelt. För mig är det viktigt att det är gott, inte bara snyggt :)

• Tinzi
    Pinkgrape skrev 2011-07-11 10:27:43 följande:
    Fråga kan man ju alltid :) Vår tårta kostar egentligen 38kr/bit och vi kommer betala 30kr/bit, så priset känner jag mig otroligt nöjd över :) Vi gifter oss 13 augusti, kommer säkerligen slänga in bilder här efteråt :)
    ah! Gör så :) vore jätte kul!
Svar på tråden smak på tårta?