Solarie eller brun utan sol?
Jag har funderat på om jag ska sola i solarie eller använda brun utan sol nu innan bröllopet. Vilket ska jag välja? vilket är bäst?
Jag har aldrig använt brun utan sol innan, hur gör man?
Tacksam för svar
Jag har funderat på om jag ska sola i solarie eller använda brun utan sol nu innan bröllopet. Vilket ska jag välja? vilket är bäst?
Jag har aldrig använt brun utan sol innan, hur gör man?
Tacksam för svar
Jag är inte så blek som jag det kanske lät som. Jag blir brun på sommaren, det tar bara lite längre tid.
Så jag kommer sola solarium en tre fyra gånger de närmasta veckorna innan bröllopet mestadels för att jag själv ska känna ,ig fräschare.
Kul att det blev en sådan livlig diskussion om detta
Jag solade i solarium inför min studentbal för ett antal år sedan och det var det värsta jag gjort. Personalen på stället hade gett mig "fel styrka" på solariet och inte den svagaste styrkan som jag hade beställt. De gav mig nivå 3 av 4 och resultatet blev självklart horribelt. Jag var tokröd på balen med stora vita fläckar på skulderbladen, jag var inte jätteglad om man säger så och jag kommer inte lita på såna ställen inför mitt bröllop. Det var förrästen 3 dagar innan balen som jag solade så visst kan man vara röd/rosa efter några dagar också (om man har otur).
Min åsikt är att man är finast i den färgen som man har naturligt, inte solarie orange eller fläckig utav olika produkter. Du kommer alldeles säkert vara den vackraste i din partners ögon även om du är lite blek!
Mitt problem är att jag inte bara är blek, utan blek med röda prickar och knottror, eksem, fläckar, och en massa hår överallt (det kan man förstås ta bort, men eftersom jag har så känslig hud brukar alla hårborttagningsmetoder resultera i ännu fler röda prickar och blemmor). Gärna lite mörka ringar under ögonen till det även om jag sovit bra. Jag skulle inte ha nåt emot att visa upp mig i en vit och skir porslinshy, men som det nu är solar jag (och kommer förmodligen att använda fejkbränna också) för att maskera alla fläckar och prickar.
Sebastiana, du är väl i Umeå? Mor min sitter ute när det är sol nu för att värma sina leder, hon börjar bli lätt brun redan nu och tanten har en tub topp på sig eftersom det hjälper axlarna.
Jag propagerar verkligen inte för att man ska lägga sig i grillen varje vecka om man har lätt för att bränna sig, men man ska inte vara rädd för att prova någon gång! Jag vet inte när ni tog studenten, men de senaste tio åren har man ju hunnit utveckla lysrören också, så det är inte alls säkert att det blir lika hemskt som då.
Jag brukar också ta 4-6 minuter åt gången i ett ståsolarium och tycker att det blir bra.
Även den bleka vårsolen innehåller de skadliga strålarna, så om man är rädd för cancer så ska man ju börja täcka sig redan nu. Faktum är dock att vår rädsla för solens strålar verkar ha gjort oss sjukare, då d-vitaminbrist har blivit vanligare. Vissa läkare rekommednerar ju till och med att man tillbringar lite tid i solen utan solskyddsfaktor, eftersom även solkrämer hindrar vitaminproduktionen.
Själv tror jag på att njuta av solen med måtta under sommarhalvåret, och om man sedan går några vändor till solariet under vintern så är det helt OK. Tror faktiskt att man löper större risk att drabbas av hudcancer om man pressar ute i solen varje dag från april till september, om jag skall vara helt ärlig.
För delen med solen är ju att man få Dvitamin, ser till att nyllet har solskydd medans armar och ben har det inte under våren. Mina Dvitamin nivåer är bra det vet jag.
Sebastiana, min syster som bor där uppe med, hon solar i bikin när solen kommer upp, även när det är snö... men hon har Dvitamin problem och det är detta eller mediciner och det funkar.
Sebastiana, jag pallar inte heller med kylan så jag flydde söder ut.