• RiNa

    Malmö brudar 2011/2012

    Hejsan!
    Någon mer i Malmö som gifter 2011/2012?  Kunde vara skoj att ha en tråd för oss så vi kan utbyta lite tips och ideér med varandra.
    Hoppas på många svar =)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 11:05
    Freakie, 28 år, inga barn än, gifter oss borgerligt 30:e Juli på Malmöhus slott, festen hålls på Wega Restaurang

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 11:06
    Theka, tjugotio år. Har en 20 månader gammal dotter. Gifter oss i St Pauli-kyrkan den 9 juli. Festen hålls på Holmåkra Loge.

    RiNa: 24 år. Inga barn än, får se vad som händer efter bröllopet ;). Gifter oss i St:Pauli 4 feb och har bröllopsfesten på Hamn&Peppar

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-23 08:18
    Ninen, 33 år, Son 2 år snart, gifter oss 28 maj i St Pauli, middag på Gränden restaurang.=)

    Mikaela86, 24 år gammal med en son på 1 år den 31 maj, gifter mig i S:t Pauli kyrka den 27 augusti och har festen på Söderbloms Lounge & Grill =)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-24 19:38
    1995 11 17, 32 år, dotter 14 år, dotter 10 år, son 8 år, gifter mig borgerligt 2012-11-17, var vet vi inte än.

    Syrinx, 24 år, inga barn, gifter mig med min prins 26 maj 2012 utanför Vadstena. Men jag bor ju i Malmö!

  • Svar på tråden Malmö brudar 2011/2012
  • Doris

    Hej tjejer!

    Har inte hört något på länge..... Hur går det för er? Ni som ska gifta er i sommar, hur långt har ni kommit?

    Jag letar make up artist som kan göra håret och sminket, rena djungeln...... Någon som har erfarenhet?

    Imorgon ska jag prova klänning!! Är lite nervös, hoppas hitta drömmen. Var på Lilly i DK förra veckan men de hade knappt någon i min storlek (36/38) inne och tillät inte att jag provade fel storlek..... Tycker att de borde ha mer hemma i så fall annars kan de ju inte boka in för provning.

  • zoolin

    Jag bor i Malmö men gifter mig i min barndomsort några mil utanför den 25 augusti.

    Kyrka och lokal är bokat. Egentligen inte mer än så. Vi ska fixa inbjudningarna närmsta två veckorna tror jag och skickar ut dom sen. Sen får vi ta en sak i taget :)

  • Nikkita

    Nu har vi kommit en bit till på vägen!
    Idag bokade jag vigselförrättare, det blir samma kvinna som vigt både min syster & min pappa under 2011 så det är extra kul Glad 
    på torsd nästa vecka ska jag göra en provuppsättning samt sminkning, får hoppas att det blir bra! 
    Dessutom har jag bokat provsmakning av tårtor på 2 olika konditori, får se om de lyckas hitta något som faller mig i smaken (tycker inte alls om vanliga tårtor & är allergiskt mot kakaofett). Men det ska nog gå, de är ju proffs Flört

  • zoolin

    Nu har det hänt lite på kort tid :)
    I söndags beställde vi min vigselring, förhoppningsvis kan jag hämta den på torsdag. Spännade.
    Sen bokade vi fotograf idag, är lite orolig men hoppas att det ska gå bra och smidigt.
    Plus att stämpeln som vi har beställt är färdig i butiken och ska hämtas imorgon så i helgen ska vi ordna med inbjudningskorten. Jag går runt och ler som solen idag :)

  • RebeckaRichard
    Här är en till Malmöbrud!
    Vi kommer att gifta oss 16 juni 2012 i Fosie kyrka och sedan ha festen på Heleneholms slott.
    28 år, inga barn.

    Men ska tillägga att vi planerar allt på distans från Australien där vi befinner oss fram tills 1 maj så det kräver lite extra kreativitet :)

    En hel del är ordnat, men självklart återstår mycket. Tar tacksamt emot tips på var man kan fixa hår och smink. Vad finns det för bra ställen förutom Nyanc och Wellness room?

    Någon som har fler tips på florist i Malmö? Har hört lite sisådär om Gouteva. Är EG blomman bra? Vill ha en ganska klassisk rund bukett med mest vita rosor!
    Hur gör ni andra förresten, beställer ni bara brudbukett och corsage eller blommor även till kyrka, bil, lokalen? Hur mycket? Ska ni t.ex ha blomsterarrangemang / vaser på borden vid middagen?
    16 juni 2012
  • Nikkita
    RebeckaRichard skrev 2012-01-31 15:12:05 följande:
    Här är en till Malmöbrud!
    Vi kommer att gifta oss 16 juni 2012 i Fosie kyrka och sedan ha festen på Heleneholms slott.
    28 år, inga barn.

    Men ska tillägga att vi planerar allt på distans från Australien där vi befinner oss fram tills 1 maj så det kräver lite extra kreativitet :)

    En hel del är ordnat, men självklart återstår mycket. Tar tacksamt emot tips på var man kan fixa hår och smink. Vad finns det för bra ställen förutom Nyanc och Wellness room?

    Någon som har fler tips på florist i Malmö? Har hört lite sisådär om Gouteva. Är EG blomman bra? Vill ha en ganska klassisk rund bukett med mest vita rosor!
    Hur gör ni andra förresten, beställer ni bara brudbukett och corsage eller blommor även till kyrka, bil, lokalen? Hur mycket? Ska ni t.ex ha blomsterarrangemang / vaser på borden vid middagen?
    16 juni 2012

    Först & främst: Välkommen hit :)


    Vi gifter oss borgerligt på Heleneholm slott den 30 juni :D Så då är ni där lite före oss!!!


    Jag har inte själv fixat floristen än, men vet hur jag vill ha buketten iaf. Vi tänker även beställa borddekoration i låga arrangemang så att gästerna kan se varandra över bordet i samma färgtema så det blir enhetligt.

  • RebeckaRichard
    Nikkita skrev 2012-01-31 15:37:06 följande:

    Först & främst: Välkommen hit :)


    Vi gifter oss borgerligt på Heleneholm slott den 30 juni :D Så då är ni där lite före oss!!!


    Jag har inte själv fixat floristen än, men vet hur jag vill ha buketten iaf. Vi tänker även beställa borddekoration i låga arrangemang så att gästerna kan se varandra över bordet i samma färgtema så det blir enhetligt.


    Nikkita: Tack! :)

    Vad kul!!
    Då kanske du kan bekräfta att Heleneholms slott är fint? Vi bokade ju festlokalen utan att ens ha sett den, haha. Men genom deras hemsida och vad jag kunnat läsa mig till här på BT så verkar det fint och bra. Hur går det med planeringen? Hur många gäster ska ni vara?

    Någon som vet vad man bör räkna med för kostnader när det kommer till florist? Iofs svårt att säga generellt, men ändå. Här på Bröllopstorgets exempelbudget står det 500 kr eller något liknanade. Är inte det lite lite? Fast då kanske de räknat med en väldigt enkel brudbukett och inget mer?
    16 juni 2012
  • Nikkita
    RebeckaRichard skrev 2012-02-01 05:47:16 följande:
    Nikkita: Tack! :)

    Vad kul!!
    Då kanske du kan bekräfta att Heleneholms slott är fint? Vi bokade ju festlokalen utan att ens ha sett den, haha. Men genom deras hemsida och vad jag kunnat läsa mig till här på BT så verkar det fint och bra. Hur går det med planeringen? Hur många gäster ska ni vara?

    Någon som vet vad man bör räkna med för kostnader när det kommer till florist? Iofs svårt att säga generellt, men ändå. Här på Bröllopstorgets exempelbudget står det 500 kr eller något liknanade. Är inte det lite lite? Fast då kanske de räknat med en väldigt enkel brudbukett och inget mer?
    16 juni 2012
    Ja jag & min blivande tycker att det är super fint där! Vi föll direkt & avbokade visning på 2 andra ställen som vi skulle till efter Glad Dessutom är ägaren kock så han lagar all mat & man slipper tänka på något som har med dukning att göra Flört har ni bestämt menyn än? Eller ni kanske bara ska festa där? 
    Vi blir runt 45 pers! Tycker att det är ganska lagom, har bara bjudit närmsta vänner & släkt. Så att vi hinner umgås med alla & så det blir mer personligt & intimt. Hur många blirni då? 

    Vi räknar väl med ca: 2000-3000kr med alla blommor (min bukett, mannens blomma, tärnornas/marskalkarnas blommor & bordsdekor). men har ingen aning egentligen!
  • zoolin

    Imorgon är det dags för att gå på bröllopsmässa på Slagthuset. Det ska bli kul att se vad som finns även om vi ska ha ett relativt litet och enkelt bröllop så ska det bli spännande att se om vi finner någon inspiration.

  • Doris

    Vi ska oxå gå på mässan! Men på söndag får det bli. Ska bli kul tycker jag.

    Hittade för övrigt min klänning förra fredagen och blir bara mer och mer nöjd varje dag. Det var inte alls en sådan som jag tänkt från början men det var den rätta helt enkelt :)

  • Nikkita

    Så hur går det för alla blivande brudar???


     


    Det vi har kvar:


    Blommor


    Göra klart festhäftet när alla tackat ja


    Skriva placeringskort


    Underkläder


    Valslektion (idag)


    Knyta lila satinband på såpbubbelflaskorna


    Mixa färdigt musiken


    Boka hotell till gästerna


     


    Har säkert glömmt något i all hast :)


     

  • zoolin

    Malmöbrudar!
     
    Är det någon som gifter sig på lördag? Jag ska göra det och är pirrig av förväntan :)

Svar på tråden Malmö brudar 2011/2012