• Tittsk­i
    Äldre 20 Jan 13:48
    32186 visningar
    116 svar
    116
    32186

    Här skrattar vi åt allt som kan el gått fel den stora dagen =0)

    Hej, då det är rätt mycket stress här inne om att planera våran allas stora dag, och ibland behöver man lite perspektiv på det, att allt går inte alltid som man vill, och vad ska man annars göra än skratta åt de? Så tänkte jag att vi kan nog behöva skratta lite. Och för oss som inte är gifta än vad vi kan väntas oss på dagen....

    Så jag undrar, vad gick fel på eran dag? Hände de nått som inte fick hända som du kan skratta åt idag??

    Kan själv berätta när mina föräldrar gifte sig tappa min pappa ringen i kyrkan, och då golvet va lite små spruken i en gammal kyrka och svårt se..så fick han snällt ställa sig ner på alla fyra och leta ring just när dom skulle säga ja *S*

    Själv är jag rädd för att jag kommer börja hicka mitt i vigsel, då jag brukar göra de ofta och gärna när jag är nervös..och börjar jag hicka vet jag att jag kommer börja skratta ihop med tre tärnor..*S*

    Så vad gick fel? Vad kan du skratta åt idag? Va de någon som höll ett kul tal? Fick ni några roliga presenter? Gjorde ni nått roligt extra för gästerna? hände det som verkligen inte fick hända? mm

     

  • Svar på tråden Här skrattar vi åt allt som kan el gått fel den stora dagen =0)
  • MeaJ
    Äldre 1 Feb 23:16
    Chicita skrev 2013-02-01 23:11:17 följande:
    Nej.
    Hon kom inte ens på bröllopet efter många om och men.
    Fick veta via sms kvällen innan att hon och hennes familj inte skulle komma. 
    Vad tråkigt, lite fult kan jag tycka att skicka ett sms kvällen innan.
    Får hoppas dom hade en bra anledning.
    Det viktigaste var ju att ni fick en bra dag Glad
    Sommarbrud 2013
  • Äldre 1 Feb 23:34
    MeaJ skrev 2013-02-01 23:16:51 följande:
    Vad tråkigt, lite fult kan jag tycka att skicka ett sms kvällen innan.
    Får hoppas dom hade en bra anledning.
    Det viktigaste var ju att ni fick en bra dag Glad
    Sommarbrud 2013
    Ja dagen blev jättebra (förutom en incident, men det var utom vår kontroll, det hade egentligen inte ens med vårt bröllop att göra, utan de som gifte sig efter oss...och något man i efterhand kan skratta åt).

    Det var nog det bästa som hände, efter att först försökt få mig ändra tema för att hon inte gillade det. Och att ca 1,5-2 år innan bröllopet tala om att hon kanske inte kan komma för hon kan vara gravid då... och massa andra saker som hände så var det rätt skönt.
    Just  blev jag ju rätt förbannad. Du vet, bordsplaceringstavlan var ju gjord osv osv, inget vi kunde ändra heller utan det blev ett par stora överstrykningar på den Tungan ute 
     
  • MeaJ
    Äldre 1 Feb 23:41
    Chicita skrev 2013-02-01 23:34:28 följande:
    Ja dagen blev jättebra (förutom en incident, men det var utom vår kontroll, det hade egentligen inte ens med vårt bröllop att göra, utan de som gifte sig efter oss...och något man i efterhand kan skratta åt).

    Det var nog det bästa som hände, efter att först försökt få mig ändra tema för att hon inte gillade det. Och att ca 1,5-2 år innan bröllopet tala om att hon kanske inte kan komma för hon kan vara gravid då... och massa andra saker som hände så var det rätt skönt.
    Just då blev jag ju rätt förbannad. Du vet, bordsplaceringstavlan var ju gjord osv osv, inget vi kunde ändra heller utan det blev ett par stora överstrykningar på den Tungan ute 
    Ja energitjuvar klarar man lika bra utan Flört
    Sommarbrud 2013
  • Äldre 1 Feb 23:50
    MeaJ skrev 2013-02-01 23:41:59 följande:
    Ja energitjuvar klarar man lika bra utan Flört
    Sommarbrud 2013
    Jepp Solig
  • CoG
    Äldre 2 Feb 09:15

    Jag har varit gift en gång tidigare.
    På den stora dagen skulle vi fotograferas kl 12 och före det var jag hos frisören (mellan 10-11)
    Floristen skulle öppna kl 11 men lovade att öppna redan kvart i (då hon hur som helst skulle befinna sig i lokalen den tiden) så att vi skulle kunna hämta ut alla blommor vi beställt utan att det skulle bli för tight om tid att åka hem, byta om och sedan åka till fotografen.
    Vi hade gjort det upplägget eftersom att fotografen fanns i samma del av staden som vi bodde i.

    Hos frisören drog det ut på tiden trots att jag inte skulle ha någon direkt uppsättning,
    så först kvart över 11 stannade vi bilen utanför gallerian där floristen höll till.
    En vän till mig som var med och fotograferade hela dagen gick in med min blivande för att hämta blommorna.
    Det dröjde ungefär 10 minuter innan dom kom ut...utan blommorna.

    Floristen hade ännu inte öppnat, nu en halvtimme efter ordinarie öppningstid, trots att hon sagt att hon skulle öppna redan kvart i 11.
    Klockan var nu halv 12 och jag kände stressen komma närmare.

    Jag följde med in och vi pratade med butiken mittemot och dom sa att det inte var helt ovanligt att dom inte öppnade i tid.
    Om vi vetat det innan hade vi valt någon annan mer pålitlig florist en sån här dag.
    Vi försökte få tag i någon annan i gallerian som kanske skulle kunna öppna åt oss.
    Men utan resultat.

    Det kändes trist att behöva vara utan blommorna på bröllopsbilderna, efter allt planerande så är det ju tänkt att dom ska finnas med.
    Och det känns inte så kul att köpa en enkel blomkvast i en matvarubutik som b-plan.

  • Victor­iaE
    Äldre 2 Feb 10:14
    CoG skrev 2013-02-02 09:15:57 följande:
    Jag har varit gift en gång tidigare.
    På den stora dagen skulle vi fotograferas kl 12 och före det var jag hos frisören (mellan 10-11)
    Floristen skulle öppna kl 11 men lovade att öppna redan kvart i (då hon hur som helst skulle befinna sig i lokalen den tiden) så att vi skulle kunna hämta ut alla blommor vi beställt utan att det skulle bli för tight om tid att åka hem, byta om och sedan åka till fotografen.
    Vi hade gjort det upplägget eftersom att fotografen fanns i samma del av staden som vi bodde i.

    Hos frisören drog det ut på tiden trots att jag inte skulle ha någon direkt uppsättning,
    så först kvart över 11 stannade vi bilen utanför gallerian där floristen höll till.
    En vän till mig som var med och fotograferade hela dagen gick in med min blivande för att hämta blommorna.
    Det dröjde ungefär 10 minuter innan dom kom ut...utan blommorna.

    Floristen hade ännu inte öppnat, nu en halvtimme efter ordinarie öppningstid, trots att hon sagt att hon skulle öppna redan kvart i 11.
    Klockan var nu halv 12 och jag kände stressen komma närmare.

    Jag följde med in och vi pratade med butiken mittemot och dom sa att det inte var helt ovanligt att dom inte öppnade i tid.
    Om vi vetat det innan hade vi valt någon annan mer pålitlig florist en sån här dag.
    Vi försökte få tag i någon annan i gallerian som kanske skulle kunna öppna åt oss.
    Men utan resultat.

    Det kändes trist att behöva vara utan blommorna på bröllopsbilderna, efter allt planerande så är det ju tänkt att dom ska finnas med.
    Och det känns inte så kul att köpa en enkel blomkvast i en matvarubutik som b-plan.
    Nej, men fy sa trakigt... Jobbigt nar folk inte gor sitt jobb ordentligt, och inte haller var de lovat/sagt!!
  • CoG
    Äldre 2 Feb 12:22
    VictoriaE skrev 2013-02-02 10:14:00 följande:
    Nej, men fy sa trakigt... Jobbigt nar folk inte gor sitt jobb ordentligt, och inte haller var de lovat/sagt!!
    Ja...
    Det blev lite extra nervöst och stressigt.

    Men sen gjorde jag något jag fått många hårda kommentarar för.
    Det var bara ett nerhissat galler som vägg ut mot gallerian och ungefär 2 dm mellan golvet och slutet på gallret.
    Jag kollade vart våra blommor fanns, ålade mig in under gallret och hämtade helt sonika våra blommor.

    Tyvärr hade jag inte kontanter till betalning och kort gick ju inte då det inte var ngn där.
    Jag skrev en lapp om att jag hämtat blommorna och bad dom att höra av sig.

    Stöld?....kanske?
    Bidezilla? Nä...egentligen inte.
    Men hur kul är det att ha några andra blommor på bröllopskorten?
    Jag slog inte sönder ngn ruta och jag tog inget som inte var gjort för att jag skulle anv det.
    Jag tänkte betala i efterhand.

    Men butiksägaren bjöd på blommorna som plåster på såren i efterhand då hon fått veta att tjejen som skulle öppna inte öppnat förrän över en timme efter ordinarie öppningstid.
    Hon tyckte att det var hemskt att det blev som det blev, speciellt en så speciell dag.

    Men jag har fick mycket skit för det jag gjorde i efterhand och blev även anklagad för att jag mobbat den stackars butikstjejen trots att jag aldrig varken nämnt hennes eller butikens namn.
    Jag sa inget illa om henne ens, men jag kan gissa att hennes chef inte gillade att hon inte skötte sitt jobb.

    (Händelsen kom i tidningen och på hemsidan och det var många som ville säga sitt om mitt hemska sätt att lösa situationen.
    Att ta en blomkvast från närmaste matbutik hade varit bättre lämpat enligt de flesta)
  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 2 Feb 15:03
    CoG skrev 2013-02-02 12:22:54 följande:
    Ja...
    Det blev lite extra nervöst och stressigt.

    Men sen gjorde jag något jag fått många hårda kommentarar för.
    Det var bara ett nerhissat galler som vägg ut mot gallerian och ungefär 2 dm mellan golvet och slutet på gallret.
    Jag kollade vart våra blommor fanns, ålade mig in under gallret och hämtade helt sonika våra blommor.

    Tyvärr hade jag inte kontanter till betalning och kort gick ju inte då det inte var ngn där.
    Jag skrev en lapp om att jag hämtat blommorna och bad dom att höra av sig.

    Stöld?....kanske?
    Bidezilla? Nä...egentligen inte.
    Men hur kul är det att ha några andra blommor på bröllopskorten?
    Jag slog inte sönder ngn ruta och jag tog inget som inte var gjort för att jag skulle anv det.
    Jag tänkte betala i efterhand.

    Men butiksägaren bjöd på blommorna som plåster på såren i efterhand då hon fått veta att tjejen som skulle öppna inte öppnat förrän över en timme efter ordinarie öppningstid.
    Hon tyckte att det var hemskt att det blev som det blev, speciellt en så speciell dag.

    Men jag har fick mycket skit för det jag gjorde i efterhand och blev även anklagad för att jag mobbat den stackars butikstjejen trots att jag aldrig varken nämnt hennes eller butikens namn.
    Jag sa inget illa om henne ens, men jag kan gissa att hennes chef inte gillade att hon inte skötte sitt jobb.

    (Händelsen kom i tidningen och på hemsidan och det var många som ville säga sitt om mitt hemska sätt att lösa situationen.
    Att ta en blomkvast från närmaste matbutik hade varit bättre lämpat enligt de flesta)
    Jag hade gjort precis som du! Tycker att butiksbeträdets försening var värre. Vi snackar inte en liten bukett till mamma på mors dag; vi pratar om din förbeställda brudbukett! U Go Girl!
  • CoG
    Äldre 2 Feb 15:36
    SandraElisabet skrev 2013-02-02 15:03:56 följande:
    Jag hade gjort precis som du! Tycker att butiksbeträdets försening var värre. Vi snackar inte en liten bukett till mamma på mors dag; vi pratar om din förbeställda brudbukett! U Go Girl!
    :)

    Nä, det är ju en dag som ofta blir väldigt genomtänkt och där man vill att både kläder och blommor ska bli rätt.
    Nu hoppas jag att det inte blir några såna missöden i sommar :)
  • kärlek­ensbru­dpar
    Äldre 4 Feb 08:00

    Haha rolig tråd Skrattande

  • kärlek­ensbru­dpar
    Äldre 4 Feb 08:05

    och jag har min mens på bröllopsdatumet känns inte kul..man får nog testa så sånna där tabletter...

  • Tooie
    Äldre 4 Feb 08:37

    vad är det för tabletter???? är lite orolig att jag också kommer ha det prblemet på stora dagen eller bröllopsresan.....:(
     

  • kärlek­ensbru­dpar
    Äldre 4 Feb 08:47

    Det står tidigare i tråden..men jag ska höra mig för på ungdoms om mer info :)

  • Äldre 4 Feb 10:26
    Tooie skrev 2013-02-04 08:37:49 följande:
    vad är det för tabletter???? är lite orolig att jag också kommer ha det prblemet på stora dagen eller bröllopsresan.....:(
    www.1177.se/Dalarna/Fakta-och-rad/Lakemedel-A-O/Primolut-Nor/

    Jag tog dom på vår "bröllposresa två pukt ett" som vi kallar den (maken är programmerare/systemvetare/konsult mm och när vår första bröllopsresa blev katastrof så valde vi att lägga en del av mitt arv på en till resa med all inclusive. Bara för att slippa alla problem vi fick på första resan)

    Om man är känslig mot p-piller så ska man inte ta dom dock och man kan få en bieffekt i form av depression. Så om man vet med sig att man är lite lätt deppad innan eller brukar ha depressioner så kanske det också är en anledning att skippa dom 
  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 5 Feb 20:55

    Ja, angående skjuta-upp-mensen-piller så ska man nog prova en gång eller 2 innan den stora dagen. Jag har försökt ta sådanna när jag hike-ade i Amazonas, men de funkade inte och jag fick ont istället! Skrikandes Mindre ball. Så prova er fram innan!

  • Äldre 16 Jun 09:51
Svar på tråden Här skrattar vi åt allt som kan el gått fel den stora dagen =0)