• Sanna J
    Äldre 28 Dec 10:56
    10656 visningar
    41 svar
    41
    10656

    Varför gör han så? :(

    Hej på er!


    Jag har säkert skrivit ngt liknande i en tråd innan, så förlåt, men mår riktigt dåligt, så jag behöver lite mer råd..


    Är sambo med en underbar man, vi har ett härligt förhållande, dock har sexlivet blivit sämre. Eller hans lust är inte lika stor längre. Vart såhär ca 3 månader nu. Och jag mår sämre o sämre och mitt självförtroende är illa ute. Vi har pratat flera ggr om detta och han säger att han inte riktigt vet varför alltid men att han är stressad iaf, och väldigt trött (han sover, äter dåligt o stressar, det vet jag).sen lite annat omkring. Så jag förstår honom. Jag har provat med allt. Pratat, inte pratat, visat att jag vill ha honom, backat, provat sexiga underkläder, till att fråga honom vad han vill/känner osv. Vi är väldigt mkt för närhet, så den biten är helt toppen. Men just sex.

    Hade han alltid haft låg sexdrift, visst, men så är inte fallet. Jag försöker verkligen bara låta honom vara o inte pressa, men jag mår väldigt dåligt utav detta och känner mig arg och irriterad. Nu till det som sårar mig mest,
    han säger att hans lust inte är lika stor, men andå han kan tillfredställa sig själv. samt vet jag att han även tittar på porr då och då. Detta har aldrig vart ngtproblem, utan något utav det, men i denna situation, blir det ett problem, för mig. Jag vet inte hur jag skall tolka detta och inte ta det personligt? Han ger mig komplimanger om mitt utseende och allt anant är super, så jag blir förvirrad. Det kom även fram i ett samtal för några mån sen när vi prata om just sex, att han känt sig otillräcklig och osäker mer o mer, eftersom det inte går för mig
    bara genom samlag, behövs mer om man säger så. Men han tar det personligt, men jag har aldrig kommit med ngn enbart genom "in o ut". Det blev lite bättre sen, o han säger att han inte är osäker ang det längre, men jag vet inte..


    Hur hade ni tagit detta? :/


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-03 10:28
    Vill bara skriva nått lite extra: JÄTTESTORT TACK till alla er som svarat. Era ord har hjälpt mig mer än ni vet. Ni är underbara! :) Kram
  • Svar på tråden Varför gör han så? :(
  • Dazzle
    Äldre 3 Jan 10:38
    #31
    Sanna J skrev 2011-01-03 10:17:59 följande:
    Hej igen! hur har du tagit dig igenom detta? Känner igen mig i det du skriver! jag har mia törnbloms böcker hemma, fast inte läst igenom dom helt, skall nog ta tag i det.. någon annan boktips? :) Jodå, jag känner precis som du gör/gjort! "Det e väl bättre å duga som flickvän/sambo/barns mor än som ett ligg? Men som sagt, du måste duga till dig, då inser du oxå att du duger till andra. Och återigen, lust går upp å ner!!" OHJA! Verkligen, och jag vet att sambon vill leva sitt liv med mig, men min hjärna måste fatta det oxå. Där ligger det svåra. Känner igen mig i vartenda ord du skriver, precis så är det för mig! TACK för dina ord!
    Jag kämpar mig igenom, först bråkade men då blev det bara sämre, sen insåg jag som sagt att problemet i det hela sitter hos mig. Jag vill ju helst leva med min sambo och vill helst att alla hans dagar ska vara helt underbara å det e de inte om jag bråkar! Jag har skickat ett mail till dig med fler tankar!
  • Sanna J
    Äldre 3 Jan 11:04
    #32
    Hammerman skrev 2011-01-03 10:37:53 följande:
    Okej, det här hur den Hammermanska hjärnan hade reagerat på ovanstående situation. Parental advisory and all that.

    Nåväl, det som slår mig när jag läser trådstarten att din man känner sig osäker eftersom han inte vet hur han ska göra för att tillfredsställa dig. Kanske är det egentligen där skon klämmer? Förlåt om frågan verkar lite elak, men har du någonsin talat om för honom hur du vill ha det i sängen? Alltså, har du sagt det tydligt någon gång, eller har du hoppats på att diffusa hintar ska göra jobbet? 

    Det jag tänker är att det kanske inte är pressen att ha sex per se som är problemet här, utan att hans självförtroende helt enkelt gått och självdött efter att i åratal misslyckats med konststycket att få frugan att passera gå?
    Du har rätt, jag tror (även om han nekar att han forfarande är osäker) att självförtroendet fått sig en liten smäll där :/. Ohja, jag är absolute inte blyg i sängen och tar för mig och visar gärna hur jag vill ha det. Han har med fingrarna försökt tillfredställa mig, och det går ju inte lika snabbt som om jag gör det på honom, men när det väl går så är det grymt bra! Han är väl lite osäker där även kanske, att det tar tid och han tror han gör fel, vilket jag sagt att han absolute inte gör, jag berömmer honom varje gång, för att jag vill samt för att han skall bli mer säker. Men får väl försöka hitta på lite annat och berömma honom mer :).
  • Sanna J
    Äldre 3 Jan 11:06
    #33
    Dazzle skrev 2011-01-03 10:38:37 följande:
    Jag kämpar mig igenom, först bråkade men då blev det bara sämre, sen insåg jag som sagt att problemet i det hela sitter hos mig. Jag vill ju helst leva med min sambo och vill helst att alla hans dagar ska vara helt underbara å det e de inte om jag bråkar! Jag har skickat ett mail till dig med fler tankar!
    Ja, bråka har itne löst något alls! Vi har pratat lungt o sansat och det börjar ljusna tror jag.. jag försöker!
    Absolute, lika mycket som han är mån om att jag mår bra och verkligen bryr sig om mig, så känner jag detsamma. Hans lycka betyder allt för mig! TACK snälla du! jag väntar på ditt mail.. :)
  • Hammer­man
    Äldre 3 Jan 11:09
    #34
    Sanna J skrev 2011-01-03 11:04:29 följande:
    Du har rätt, jag tror (även om han nekar att han forfarande är osäker) att självförtroendet fått sig en liten smäll där :/. Ohja, jag är absolute inte blyg i sängen och tar för mig och visar gärna hur jag vill ha det. Han har med fingrarna försökt tillfredställa mig, och det går ju inte lika snabbt som om jag gör det på honom, men när det väl går så är det grymt bra! Han är väl lite osäker där även kanske, att det tar tid och han tror han gör fel, vilket jag sagt att han absolute inte gör, jag berömmer honom varje gång, för att jag vill samt för att han skall bli mer säker. Men får väl försöka hitta på lite annat och berömma honom mer :).
    Låter som du sköter den biten helt rätt!

    Men... du kanske skulle be honom använda något annat än bara fingrarna...?
  • Sanna J
    Äldre 3 Jan 12:02
    #35
    Hammerman skrev 2011-01-03 11:09:19 följande:
    Låter som du sköter den biten helt rätt!

    Men... du kanske skulle be honom använda något annat än bara fingrarna...?
    Ja, jag tycker det, haha :)

    jo, jag har faktiskt funderat på det, och tagit upp det tom, och han verkade vara med på det, har dock inte blivit av än. Antar att jag får släpa honom till en butik och leta upp lite leksaker. Kan absolute vara värt att testa iallafall och se om det blir bättre. Tack! Skrattande
  • Dazzle
    Äldre 3 Jan 12:24
    #36

    Hej..


    Har inte mitt mail kommit fram? Första gången jag skickar brev här på BT så jag e lite osäker om det kom fram.


     

  • Hammer­man
    Äldre 3 Jan 12:34
    #37
    Sanna J skrev 2011-01-03 12:02:04 följande:
    Ja, jag tycker det, haha :)

    jo, jag har faktiskt funderat på det, och tagit upp det tom, och han verkade vara med på det, har dock inte blivit av än. Antar att jag får släpa honom till en butik och leta upp lite leksaker. Kan absolute vara värt att testa iallafall och se om det blir bättre. Tack! Skrattande
    Leksaker? Bra idé! Själv var jag mer inne i det här tänket:

  • Sanna J
    Äldre 3 Jan 13:17
    #38
    Dazzle skrev 2011-01-03 12:24:07 följande:

    Hej..


    Har inte mitt mail kommit fram? Första gången jag skickar brev här på BT så jag e lite osäker om det kom fram.


     


    Jodå! Tack kära du! Sitter på jobbet och var tvungen att gå iväg innan ja hann svara dig här. :) inboxar dig nu!
  • Sanna J
    Äldre 3 Jan 13:19
    #39
    Hammerman skrev 2011-01-03 12:34:30 följande:
    Leksaker? Bra idé! Själv var jag mer inne i det här tänket:


    Haha! I see your point.. :)


    Jo, så kan man oxå göra ifs. Fast jag är inte så känslig down there, så det kommer ta väääldigt tid för stackars sambon om nått skall hända :(

  • Vi2all­tid
    Äldre 5 Jan 17:28
    #40
    Sanna J skrev 2011-01-03 10:22:26 följande:

     Jag tror att sambon har lust, eller den är inte borta helt om man säger så, dock är det tröttheten, stressen som gör att han inte prioriterar sex. Han har även gått upp några kilo, och har urkass kondition! Vi skall börja träna tillsammans igen, och det känns bra, får nog igång oss båda.. Skall tänka på dina ord, du har helt rätt, skall inte ta det personligt och inte pressa honom, utan ta det som det kommer helt enkelt.. :)


     


    Jag kan förstå hur du menar här, men för mig är det samma sak. Alltså: är du för trött för sex för att du är för stressad eller liknande, då är det ju detsamma som att man inte har lust? För skulle man ha lust så skulle man prioritera sex på ett annat sätt.
  • shakyn­ose
    Äldre 5 Jan 20:12
    #41
    Sanna J skrev 2011-01-03 09:40:23 följande:

    Tack för ditt svar! Nu kommer ett långt tillbaka.. :) jag förstår hur du tänker och jag kände precis likadant,
    fast nu ser jag det på ett annat sätt faktiskt.. Jag vet att han inte gör det
    för att jag inte duger, eller för att han inte bryr sig om hur jag mår.
    Han är oerhört mån om hur jag mår, frågar mig det varje dag, han ser hur jag mått och mår jättedåligt pga det. Men som vissa säger, man kan inte tvinga sig till sex. och det att mannen sexuella behov kommer främst, jag kan även förstå hur du menar där, fast samtidigt så händer detta både kvinnor och män, det är minst lika många män som lever i förhållanden där kvinnan inte har lika stor sexlust, men kanske tillfredställer sig själv. Men ja, någon slags skillnad är det ju mellan kvinnor och män. Vi funkar väl lite olika.


    jag hade nog ärligt varit ännu mer orolig om han inte runkat alls. Då skulle ja bli orolig för hans hälsa överhuvudtaget. jag har funderat mycket på det, om hur han kan runka istället för att vilja ha sex, och börjar mer förstå varför faktiskt. Om man inte har sån stor sexlust eller energi till det, så kan att tillfredställa sig själv vara mycket enklare den perioden. inga krav, ingen prestationsångest, inga om och men. Lust har man väl kanske lite då och då, men kanske inte orken och energin, man vill ju inte bara ligga där o vara passiv under sexakten. Men givetvis får man inte låta det ta över heller. Man måste ju prata om det. Och det gjorde vi för några dagar sedan faktiskt. Jag har alltid haft bra självförtroende, men självbilden har kunnat vara bättre. Så sex är stor bekräftelse för mig. Och det är inte heller bra. Det blir press på mig oxå och en ond cirkel till slut. Men ja frågade honom just om det, jag sa att du verkar ju ha lust eftersom du tillfredställer dig själv ibland. Och vi pratade ut lungt o sansat utan press och det kom fram att vi inte hittat den där rytmen, vi vill vid olika tidpunkter, han har tagit det som att jag vill mest på kvällen innan vi skall sova. För att göra en lång historia kort, vi har missförstått varandra lite, och han sa att han självklart vill ha sex och vill ha mig, men eftersom det var så otroligt mycket press och stress på honom (nytt jobb, högre position) och med andra saker omkring, så har det inte vart prio ett. Han har inte haft orken och energin. Han har dessutom gått upp några kilo i vikt (för annars en väldigt vältränad kille) så jag vet att den fysiska orken inte vart på topp heller. Men efter att vi pratade så hade vi faktiskt sex, och jag kände att mitt självförtroende på den biten inte var på topp (efter allt som hänt) men vi pratade om det och kom överens om att säga till om man inte vill, orkar eller om det är nått man tänker på. Och det känns bättre, känns som att jag släppt tanken på att JAG var problemet, och det var det som sårade mig mest..


    Jättebra att ni har tagit tag i det tillsammans, det är ändå det viktigaste.

    Jag vill bara poängtera att jag inte hade tolkat hans beteende som att han inte ville ha mig längre, däremot hade jag blivit väldigt arg för att han hänger sig åt en verklighetsflykt (det är ju vad både jag och min sambo anser porr vara) istället för att engagera sig i vårt förhållande. Vi har varit tillsammans i fem år snart och har gått igenom mycket, men vi har aldrig haft en "torka" och hur trötta vi än är så finns lusten alltid där. Jag skulle därför tycka att tre månader med bara sporadiskt sex var outhärdligt länge och jag tycker att du är oerhört stark som lyckats gå igenom det utan att ha pressat honom mer än du har. Tror som sagt inte att jag hade kunnat göra detsamma och han hade antagligen ledsnat på mitt dåliga tålamod efter bara nån vecka, haha.
Svar på tråden Varför gör han så? :(