• Sanna J

    Varför gör han så? :(

    Hej på er!


    Jag har säkert skrivit ngt liknande i en tråd innan, så förlåt, men mår riktigt dåligt, så jag behöver lite mer råd..


    Är sambo med en underbar man, vi har ett härligt förhållande, dock har sexlivet blivit sämre. Eller hans lust är inte lika stor längre. Vart såhär ca 3 månader nu. Och jag mår sämre o sämre och mitt självförtroende är illa ute. Vi har pratat flera ggr om detta och han säger att han inte riktigt vet varför alltid men att han är stressad iaf, och väldigt trött (han sover, äter dåligt o stressar, det vet jag).sen lite annat omkring. Så jag förstår honom. Jag har provat med allt. Pratat, inte pratat, visat att jag vill ha honom, backat, provat sexiga underkläder, till att fråga honom vad han vill/känner osv. Vi är väldigt mkt för närhet, så den biten är helt toppen. Men just sex.

    Hade han alltid haft låg sexdrift, visst, men så är inte fallet. Jag försöker verkligen bara låta honom vara o inte pressa, men jag mår väldigt dåligt utav detta och känner mig arg och irriterad. Nu till det som sårar mig mest,
    han säger att hans lust inte är lika stor, men andå han kan tillfredställa sig själv. samt vet jag att han även tittar på porr då och då. Detta har aldrig vart ngtproblem, utan något utav det, men i denna situation, blir det ett problem, för mig. Jag vet inte hur jag skall tolka detta och inte ta det personligt? Han ger mig komplimanger om mitt utseende och allt anant är super, så jag blir förvirrad. Det kom även fram i ett samtal för några mån sen när vi prata om just sex, att han känt sig otillräcklig och osäker mer o mer, eftersom det inte går för mig
    bara genom samlag, behövs mer om man säger så. Men han tar det personligt, men jag har aldrig kommit med ngn enbart genom "in o ut". Det blev lite bättre sen, o han säger att han inte är osäker ang det längre, men jag vet inte..


    Hur hade ni tagit detta? :/


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-03 10:28
    Vill bara skriva nått lite extra: JÄTTESTORT TACK till alla er som svarat. Era ord har hjälpt mig mer än ni vet. Ni är underbara! :) Kram
  • Svar på tråden Varför gör han så? :(
  • Sanna J
    Kattpoet skrev 2010-12-28 12:29:27 följande:
    Lägg ner sexet ett tag,  det funkar.  Lek med dig själv på egen hand för att hålla ner din frustration.
    Det är väldigt få kvinnor som kan komma av in och ut sex,  för att komma av det så måste man ha en nervknuta i muffen och alla har inte den, däremot har alla kvinnor som inte utsattts för könsstympning en klitoris, den måste  bli vidrörd för att man ska komma. 

    Alla har peroider då lusten går ner och stressar man blir det värre, så lär din man att slappna av, gör saker och ting så han mår bättre, se till att han äter bättre och  känner sig tillfreds.

    När man sedan har fått alla bitar att funka brukar sexet komma tillbaka och då kan ni göra det under lekfulla former där ner med händer och läppar undersöker varandras kroppar.

    Och när det gäller sexiga underkläder, väldigt få män tänder på det som i massmedia anses sexigt, vi har alla olika smak, jag vet folk som finner regnrockar mer sexigt än ett rafsset. 
    Jag har försökt. Eller okej, inte en längre period, blev bara frustrerad och besviken när inte mycket hände, även om jag kände att han kanske var lite på mer, även om det inte ledde till sex. Jag får nog försöka med det lite mer, så att han verkligen inte känner ngn press.. men oj, det är svårt..

    Vet dock inte hur jag skall hantera att han tillfredställer sig själv trots det. Vet lixom inte hur jag skall tänka där? inte ta det personligt? :(
  • Sanna J
    Chiara skrev 2010-12-28 11:43:35 följande:
    Jag hade fortsatt att försöka prata prata och prata och kankse försökt berätta hur han kan göra för att tillfredställa dig (men på hans eget sätt).

    Vi har inte det problemet nu dock har vi haft en del "problem" eller hur man ska säga jag är delvis som du att in och ut funkar inte på mig heller och det fick honom att känna sig dålig... men när vi hade pratat om det 7000 ggr och han förstod att det faktiskt inte var så illa att jag inte tyckte att sexet var mindre värt för att jag inte gick varje gång så insåg han att hans otillräklighets känsla försörde mer än att han inte lyckas få mig att gå vid varje tillfälle.

    men samtidigt så har jag haft en sån otillräklighets känsla och har fortfarande och jag har gud förbjude till och med övervägt att ställa in bröllopet (fast det inte alls är något jag skulle vilja) för att jag känner mig så värdelös och dålig som inte kan ge honom det han vill ha, dock har vi även där pratat och pratat och även om jag måste påminna mig att han hellre har mig kvar än att få det han verkligen vill ha ibland så är det otroligt jobbigt och jag känner mig så himla elak som kanske kommer att förhindra hans möjlighet att få egna barn pga en del händelser i mitt liv...

    så jag kan förstå er båda på nått sätt, det enda rådet jag kan ge är att försök och prata ännu fler gånger fast det känns som att det är att pressa honom men ni måste båda två få rätsida på era känslor och få dela era känslor med varandra..
    Tack för dina svar!!

    Precis som i ert fall, kände han sig otillräcklig men även jag då jag inte kunde få honom att känna sig tillräckligt. Så det blev "en smäll" för oss båda. Men vi pratat o pratat och försökt göra varandra tryggare.

    "jag känner mig så himla elak som kanske kommer att förhindra hans möjlighet att få egna barn pga en del händelser i mitt liv..." 

    Det skall du inte göra, lättare sagt än gjort, och jag hade nog känt detsamma, men han har oxå ett val, du har itne tvingat honom till något antar jag, så sålänge han är kvar, har han gjort det valet, och det bevisar ju bara hur mycket han älskar dig. :)

    Just nu känner jag att jag verkligen itne har orken till att prata mer, jag tror inte det blir bättre vare sig för honom eller mig. inte just nu iallafall. Så jag tänker fokusera på annat och inte försöka tänka på det dygnet runt, så att vi BÅDA slappnar av. För detta blir ju en press för mig oxå nu. Får se hur det går.. stort tack för svar!! :) KRAM 
  • Sanna J
    Zia 20090618 skrev 2010-12-28 12:07:14 följande:
    Jag var i liknande situation för ett tag sen, ja i liknande sits som din sambo.. Min lust försvann, sakta men säkert och helt plötsligt var den inte där.. Dock har jag en väldigt omtänksam och underbar blivande make som gjorde allt för att hjälpa mig ur det. Jag är sån att jag blir väldigt nere om det går länge mellan gångerna man har sex. Så blev det även fast jag saknade lusten..konstigt nog.. Men han lyssnade, jag köpte ett par böcker, vi gjorde "övningar" tillsammans (inte i sänghalmen..) För min del var det nog kommunikationen och att han var så villig att hjälpa och stötta mig som löste det hela..men då är jag ju inte en sån som går runt och inte vill prata om något är fel. Tycker man alltid hör att man liksom måste "komma igång igen", att lusten kommer om man bara sätter igång.. Och lite så kan det väl vara, det kanske blir tillgjort eller jobbigt i början men sen kommer det av sig självt igen, och så även lusten.. 
    Vilken underbar man du har! :) Och härligt att det blev bättre för er. Jag har verkligen försökt, som din sambo att hjälpa till, inte tvinga eller pressa, utan hjälpa till och fråga hur han känner, önskar/vill osv. Men sen är min sambo inte jättemycket för att prata känslor, inte sådana känsliga ämnen, vilket detta ämne just är för oss båda. Men jag känner att jag själv blir mer frustrerad och arg när jag pratar pratar o ältar ältar. Så jag skall försöka bara vara och slappna av jag med, så kanske vi båda för en bättre ställning till det hela och kanske smått då o då kan prata om det.. vi får se!  jag försökte detta för några veckor sedan, bara vara o inte prata om det så mkt, för han blir mer stressad av det har han sagt och jag kände att vi båda slappnade av mer, han blev mer glad o öppen.. o avslappnad.. men jag hade inte så mkt tålamod där.. skall försöka bättre denna gång, se hur det går.

    TACK! och KRAM!
  • Sanna J
    Kattpoet skrev 2010-12-28 12:29:27 följande:
    Lägg ner sexet ett tag,  det funkar.  Lek med dig själv på egen hand för att hålla ner din frustration.
    Det är väldigt få kvinnor som kan komma av in och ut sex,  för att komma av det så måste man ha en nervknuta i muffen och alla har inte den, däremot har alla kvinnor som inte utsattts för könsstympning en klitoris, den måste  bli vidrörd för att man ska komma. 

    Alla har peroider då lusten går ner och stressar man blir det värre, så lär din man att slappna av, gör saker och ting så han mår bättre, se till att han äter bättre och  känner sig tillfreds.

    När man sedan har fått alla bitar att funka brukar sexet komma tillbaka och då kan ni göra det under lekfulla former där ner med händer och läppar undersöker varandras kroppar.

    Och när det gäller sexiga underkläder, väldigt få män tänder på det som i massmedia anses sexigt, vi har alla olika smak, jag vet folk som finner regnrockar mer sexigt än ett rafsset. 
    Min plan precis.. :) Ja precis, min sambo har svårt att tro detta, haha.
    Jag hjälper honom så gott jag kan, men min tålamod är inte den bästa, skall försöka inte ta saker för personligt och ha lite mer tålamod denna gång. Värt ett försök iallafall!

    Haha, helt rätt! Tack för svar!
  • Sanna J
    Kattpoet skrev 2010-12-28 20:57:16 följande:
    Att karlar runkar har inget med  viljan att sätta på eller inte,  enligt flera av mina manliga vänner  så är att runka ett sätt för att släppa på trycket eller slappna av.

    Sex är på en helt annan nivå , då njuter man mer av att vara med någon annan och man får inte samma avslappning.

    Runka är ibland lika skönt och nödvändigt som att skita.
     
    Ja, jag hör att många säger  det, har inte lyckats få in det i min hjärna bara.. :)
    Men nu så.. ni är många som säger det, och jag kan ju förstå att det stämmer.. ¨

    Stort tack för detta svar, jag skall verkligen försöka se det så och inte ta illa upp eller ta det personligt när det händer..

    KRAM
  • Sanna J
    Sebastiána skrev 2010-12-29 09:41:35 följande:
    Porr är inte samma sak som att ha sex med någon så att han kollar porr och tillfredställer sig själv tycker jag inte att du ska hänga upp dig på alls.

    Tre månader är inte så lång tid i ett livsperspektiv och du skriver själv att han är stressad och trött. Där har du svaret. Jag och min BM har ett bra sexliv, men vi vet båda att det kan komma svackor i sexlivet på grund av stress, arbetslöshet, sjukdom osv och vi har lovat varandra att åtminstone hålla om varandra och kramas om något sådant inträffar (det vore konstigt om det aldrig skulle inträffa i ett livslångt förhållande).

    Ta en paus när det gäller sexet. Att klä sig i sexiga underkläder osv gör kanske bara att han känner sig pressad. Ta det lugnt och säg till honom att när du håller om honom och kramar honom betyder det inte att du förväntar dig sex utan att du just vill krama honom

    Allt kommer att gå bra!
    Även du säger som andra, att det inte är samma sak, så jag får lita på er.. ;) men jag kan ngnstans förstå att det faktiskt är så själv.. Ville väl bara höra det för att må lite bättre. Skall verkligen försöka att inte ta det personligt och inte ta illa upp. Vill ju inte att det skall sluta med att han skäms över det, fy, då blir det illa, för det ska han absolute inte!

    Tack för dina kloka ord. Stämmer helt, 3 månader är inte så mycket, och vi har ju haft sex 1 gång/vecka, denna gång har det gått lite mer, men det har ju inte vart helt brist på det i 3 månader. Så jag antar som du säger, i det långa perspektivet så är det inte lång tid och inte konstigt att det sker då och då.

    Jag skall sluta med det, och lägga det hela "på is" så att vi båda känner oss avslappnande och bekväma, så kraven minskar på oss båda. Är trött ändå in i själen känns det som av alla tankar och tårar som vart de senaste månaderna. Måste pusta ut för min skull med. Stort tack för ditt svar, det hjälpte. :) Kram
  • Sanna J
    shakynose skrev 2011-01-01 21:15:07 följande:
    Du har fått bra tips, och jag hoppas att det ordnar sig för er och att det funkar att ni tar det lugnt och pratar om det när ni båda är avslappnade.

    MEN på frågan om hur JAG hade reagerat så svarar jag: Med buller och bång! Jag hade aldrig accepterat att han kollade på porr istället för att ligga med mig.

    Visst, man kan ha svackor och lusten kan minska av olika anledningar, men man måste också vara ärlig mot sig själv och sin partner och inte förneka sina egna behov för länge. Om denna "torka" får dig att må så dåligt att du gråter så har jag faktiskt väldigt svårt att förstå hur din kille kan tillfredställa sig själv och kolla på porr. Okej om ert sexliv hade funkat toppen, men jag tycker att det är jättekonstigt att han inte funderar själv över hur detta påverkar dig. Att tillfredställa sig själv är inte alls samma sak som att gå på toaletten! Jag tycker att det är sån bullshit att "karlar måste runka" och att en kvinna bara ska låta det vara, inte pressa för mycket och bla bla bla. Din sexualitet och ditt välmående är väl lika viktig som hans? Det finns en djup orättvisa i det resonemanget eftersom det sätter mannens sexuella behov främst (han MÅSTE få runka ifred) och kvinnans behov hamnar på andra plats.

    Nu är det ju så orättvist att vi är olika skapta, och killar har bokstavligt talat lättare att ta kontroll över sin sexualitet och t.ex. använda en utlösning  i avslappningssyfte, medan vi kvinnor är lite knepigare. Det kommer man aldrig ifrån, men det betyder inte att det måste se ut så i ett förhållande. I ett förhållande tycker jag att man ska sträva gemensamt, och jag tycker att man vänder sin partner ryggen om man tar till porr trots att ens sambo hungrar efter sex så som TS.

    Tack för ditt svar! Nu kommer ett långt tillbaka.. :) jag förstår hur du tänker och jag kände precis likadant,
    fast nu ser jag det på ett annat sätt faktiskt.. Jag vet att han inte gör det
    för att jag inte duger, eller för att han inte bryr sig om hur jag mår.
    Han är oerhört mån om hur jag mår, frågar mig det varje dag, han ser hur jag mått och mår jättedåligt pga det. Men som vissa säger, man kan inte tvinga sig till sex. och det att mannen sexuella behov kommer främst, jag kan även förstå hur du menar där, fast samtidigt så händer detta både kvinnor och män, det är minst lika många män som lever i förhållanden där kvinnan inte har lika stor sexlust, men kanske tillfredställer sig själv. Men ja, någon slags skillnad är det ju mellan kvinnor och män. Vi funkar väl lite olika.


    jag hade nog ärligt varit ännu mer orolig om han inte runkat alls. Då skulle ja bli orolig för hans hälsa överhuvudtaget. jag har funderat mycket på det, om hur han kan runka istället för att vilja ha sex, och börjar mer förstå varför faktiskt. Om man inte har sån stor sexlust eller energi till det, så kan att tillfredställa sig själv vara mycket enklare den perioden. inga krav, ingen prestationsångest, inga om och men. Lust har man väl kanske lite då och då, men kanske inte orken och energin, man vill ju inte bara ligga där o vara passiv under sexakten. Men givetvis får man inte låta det ta över heller. Man måste ju prata om det. Och det gjorde vi för några dagar sedan faktiskt. Jag har alltid haft bra självförtroende, men självbilden har kunnat vara bättre. Så sex är stor bekräftelse för mig. Och det är inte heller bra. Det blir press på mig oxå och en ond cirkel till slut. Men ja frågade honom just om det, jag sa att du verkar ju ha lust eftersom du tillfredställer dig själv ibland. Och vi pratade ut lungt o sansat utan press och det kom fram att vi inte hittat den där rytmen, vi vill vid olika tidpunkter, han har tagit det som att jag vill mest på kvällen innan vi skall sova. För att göra en lång historia kort, vi har missförstått varandra lite, och han sa att han självklart vill ha sex och vill ha mig, men eftersom det var så otroligt mycket press och stress på honom (nytt jobb, högre position) och med andra saker omkring, så har det inte vart prio ett. Han har inte haft orken och energin. Han har dessutom gått upp några kilo i vikt (för annars en väldigt vältränad kille) så jag vet att den fysiska orken inte vart på topp heller. Men efter att vi pratade så hade vi faktiskt sex, och jag kände att mitt självförtroende på den biten inte var på topp (efter allt som hänt) men vi pratade om det och kom överens om att säga till om man inte vill, orkar eller om det är nått man tänker på. Och det känns bättre, känns som att jag släppt tanken på att JAG var problemet, och det var det som sårade mig mest..

  • Sanna J
    Kattpoet skrev 2011-01-02 00:06:06 följande:
    Shakynose,   du är tydligen inte en man?

    Om man inte runkar, så läcker man som man efter ett tag och man kladdar ner sig nattetid vare sig man vill eller inte, så antigen kan han  ägna sig åt prostata mjölking eller ta en runk.  Om man inte runkar på ett tag så luktar sperman skunk och man kan få ont därnere.  

    Mäns  organ ser  och funkar annorlunda än de kvinnliga.

    Och  sex med ens partner är en helt annan femma än att runka, för vissa killar så är inte orgasmen skön, för vissa känns det som att kissa, hur kul är det? 
    När man har sex med sin partner så mycke mer som händer, man måste vara avslappnad och må bra för att få det att hända och då är det underbart.  Att plikt troget knulla någon vare sig man har lust eller inte bara för man är par och man numera inte får runka är bara dumt, för då kommer man till slut att få avsmak för sin partner.

    Karln behöver först att må bra, äta rätt, vara lugn i sig själv  innan han kan spätta på någon annan och göra det bra.
     Hur vet jag detta?  J
    Jag satte mig ner och  frågade min 41 åriga gubbe hur han ser på saker och ting när det gäller sex .
    Jag vill ju veta hur han funkar, inte hur fördomarna om män funkar, jag vill inte ha en feministik syn på sex, jag vill hans mänskliga syn på sex.

    Sen frågade jag 9 av mina andra manliga vänner om deras syn på sex och deras kroppar, ja vi är väldigt öppna i denna vänkrets. 

    Kvinnor kan OCKSÅ ta hand om sin egen sexualitet och titta på porr, det finns vibratorer, dildos och allt möjligt för att kvinnor ska få  mastrubera i frid. 
    Kattpoet, du har svarat på inlägg jag skrivit tidigare och dina ord tar jag åt mig av, alltid lika kloka!

    Det du skrev:  "När man har sex med sin partner så mycke mer som händer, man måste vara avslappnad och må bra för att få det att hända och då är det underbart.  Att plikt troget knulla någon vare sig man har lust eller inte bara för man är par och man numera inte får runka är bara dumt, för då kommer man till slut att få avsmak för sin partner."  Håller med dig. Man kan inte vara tvingad till sex, då blir det bara fel och ännu ondare cirkel till slut. Jag skulle inte ens vilja ha sex med min partner om jag vet att lusten inte riktigt finns där, då skulle jag nog bara ha i skallen "känner han sig tvingad nu eller inte".. Som jag svarat på ett annat inlägg: Vi pratade för några dagar sedan och kom fram till att det blivit en del missförstånd om när den andra haft lust eller inte, jag har vart lite för rädd för att ta initiativ i rädsla om att bli avvisad, trots att han egentligen aldrig riktigt avvisat mig, utan jag har mest vart medveten om att lusten inte vart på topp.

    Jag har tagit det för personligt helt enkelt. Sambon min är världens goaste, han frågar mig varje dag hur jag mår, och han har givitvis mått dåligt över detta ochså. jag har äntligen fått in i min skalle att det faktiskt inte handlat om mig (även om han sagt det hundra ggr), utan stressen, tröttheten och orklösheten är orsaken. Nu har det lugnat sig på jobbfronten och det märker jag, han verkar piggare och gladare. Dessutom har han gått upp några kilo, och eftersom han annars är så vältränad gör det mycket, han hans kondition är helkass. Nu känns det lite bättre och jag skall även försöka få upp mitt lite förstörda självförtroende igen.. Tack för dina svar!
  • Sanna J
    Dazzle skrev 2011-01-02 10:40:22 följande:
    Nu har jag inte läst alla svaren så kanske någon annan redan sagt detta men:

    jag tycker du måste släppa det. Tro mig jag vet hur svårt det är då min relation oxå har massa bra närhet men ända sedan starten har haft det så. Jag har fått en favoritsexolog som heter Hanna Möllås. Om du googlar på henne kan du hitta massa artiklar hon skriver å just en jag läste i går på adresen www.lj.se/info_files/infosida31425/landstings...
      talade verkligen till mig då hon skrev att sex i en relation för bekräftelsens skull är en otrygg relation eller då att en av parterna är otrygg, å sen brukar hon prata om att det e så att lust går upp å ner. Om allt annat är bra så stör du nog relationen mer om du oroar dig för detta än om du släpper det, njuter av den närhet ni har - hur svårt det än är.

    Jag funderar oxå mycket på vad det är som gör att vi tycker att själva sexakten e så himla viktig när egentligen närheten ger så mycket mer.

    JAg önskar dig lycka till i att "släppa" det och njuta. Det finns väl inget som stör mer än stress. Att stressa fram sex kan ju oxå leda till att "det måste bli så himla bra" när man har det å om det då inte funkar kan det ju bli prestationsproblem inför kommande gånger osv... sex å psykologi är läskigt konstigt...

    Så här tänker jag iaf. =).

    Tack för ditt svar! :)


    Och tack för länken, skall jag genast kika in på!
    Som du skrev: "sex i en relation för bekräftelsens skull är en otrygg relation eller då att en av parterna är otrygg". Det stämmer, dock är jag inte otrygg i relationen, har världens underbaraste sambo som jag litar på helt, osäkerheten ligger mer hos mig, och som det gjort även innan min sambo. Det är främst självbilden jag måste jobba på, för att inte ta sådana här saker för personligt.


    ja precis, närheten får jag i stora doser. Min sambo håller alltid om mig, även om vi bara sitter på soffan tillsamamns, han vill jämt vara mig nära och är väldigt kärleksfull av sig. Så den biten får man inte glömma. Jag tror i mitt fall så är det pga sexet ser jag som en bekräftelse, men att han säger att han vill leva sitt liv med mig, och ha en familj och att han säger att han älskar mig verkligen varje dag, borde ju räcka en hel del.. :)


    Tack igen för dina ord! Tagit åt mig och nu känns det lite bättre då jag o sambon har pratat och jag verkligen fått in i hjärnan att det inte har med mig att göra! Nu ser det ljusare ut..

  • Sanna J
    gelehallon skrev 2011-01-02 11:00:39 följande:
    Jag håller med många av ovanstående talare!

    Men du... För mig ringer en enorm varningsklocka när du skriver att ditt självförtroende/känsla är illa ute för att hans sexlust minskat... Om det hänger på om han vill ha sex ofta eller inte så kan jag tala om för dig att ngt är riktigt galet.. Din självkänsla eller självförtroende ska inte hänga på ngn annan människa! Detta kan OCKSÅ göra att det lägger mer press på honom.. Vilket inte kommer göra det hela enklare för honom..

    (Jag menar inget illa... försöker bara hjälpa.. även om orden kan verka hårda)

    Backa... och vänta in honom... Älska honom mer än du brukar, UTAN att lägga sexuella anspelningar..
    Ja, jag vet, det är min självbild som kunde vart bättre. Något jag brottats med många år nu.. Jag håller med dig helt i vad du säger och du har så rätt så. Jag lägger min självkänsla i hans händer om man säger så.. inte rätt. Det är jag som skall jobba på den. Han ger mig mer än tillträckligt med kärlek annars så bekräftelse får jag verkligen, dock har jag lite svårt att ta in det bara. Vet inte varför den bekräftas just med sex. Men det är något jag får fundera ut.. Jag tackar för dina ord! Vi har pratat ut, innan oxå, men denna gång kändes det mycket bättre. Så nu har vi rensat luften helt och det känns bättre.. ingen press mer. Utan när lusten finns så.. :)
  • Sanna J
    Dazzle skrev 2011-01-02 11:07:44 följande:
    Ungefär vad jag oxå ville säga! Å jag tänker inte kasta sten i glashus - det har varit skitsvårt för mig att lära mig att sex inte ska vara bekräftelse på att man duger. Å jag har varit illa ute pga detta, i relationer för fel anledning och med folk av fel anledningar. Därför är det fantastiskt att jag fått en kille där det inte funkar klockrent med sex utan att jag tvingas lära mig att bekräftelsen av mig måste komma från mig själv (Mia Törnblom och Hanna Möllås e bra på att hävda detta å jag tror verkligen det e sant!!). Jag har haft fler pojkvänner än någon jag känner å ändå har jag ALLTID varit övertygad om attingen vill ha mig å att jag inte duger. Nu kanske det itne är så för TS men det e så himla konstigt att vi får för oss att huruvida någon har sex med oss bekräftar oss och visar att vi duger till något. Det gör ju inte det. Killar (och tjejer) kan ta vem som helst om de vill ha sex. Men att få vara i en relation som den TS beskriver är oerhört berikande (och bekräftande om man nu vill det). Det e väl bättre å duga som flickvän/sambo/barns mor än som ett ligg? Men som sagt, du måste duga till dig, då inser du oxå att du duger till andra. Och återigen, lust går upp å ner!!

    Ge det tid! och som gelehallon skrev, utan sexuella anspelningar för att minska stressen!
    Hej igen! hur har du tagit dig igenom detta? Känner igen mig i det du skriver! jag har mia törnbloms böcker hemma, fast inte läst igenom dom helt, skall nog ta tag i det.. någon annan boktips? :) Jodå, jag känner precis som du gör/gjort! "Det e väl bättre å duga som flickvän/sambo/barns mor än som ett ligg? Men som sagt, du måste duga till dig, då inser du oxå att du duger till andra. Och återigen, lust går upp å ner!!" OHJA! Verkligen, och jag vet att sambon vill leva sitt liv med mig, men min hjärna måste fatta det oxå. Där ligger det svåra. Känner igen mig i vartenda ord du skriver, precis så är det för mig! TACK för dina ord!
  • Sanna J
    Vi2alltid skrev 2011-01-02 14:05:02 följande:
    Jag har samma problem fast med omvända roller. Jag har en del i mitt eget liv just nu som gör att jag är trött och har brist på energi och väldigt brist på lust. Dessutom tror jag att  mina preventivmedel gör att jag har mindre lust.

    I mitt fall så jag har bett min man att ta egna initiativ ganska mycket. För även om jag inte har lust till en början så kan det växa fram lite under tiden.  Det viktiga är att släppa alla krav på att om man väl börjar så måste det alltid leda till orgasm för båda. Ibland gör det det, men gör det inte så är det mysigt också. Och min man är helt underbar, för om jag helt enkelt taggar ner på takten så slutar det med att vi myser lte i stället. Jag tror att detta är vitkigt, för det blir lätt att man hamnar i nån cirkel att det aldrig blir något överhuvudtaget. Det gör ju inget för en kort period förstås, men jag har hört om par där det har blivit en ond cirkel och det går flera månader och kanske upp till flera år.

    Så mitt råd är: ta initiativ och släpp pressen på orgasm och var lyhörd så att du inte pressar honom. Och jag kan nästan lova att det inte beror på dig, och han tycker säkert att detta är jobbigt också.

     Jag tror att sambon har lust, eller den är inte borta helt om man säger så, dock är det tröttheten, stressen som gör att han inte prioriterar sex. Han har även gått upp några kilo, och har urkass kondition! Vi skall börja träna tillsammans igen, och det känns bra, får nog igång oss båda.. Skall tänka på dina ord, du har helt rätt, skall inte ta det personligt och inte pressa honom, utan ta det som det kommer helt enkelt.. :)


     

  • Sanna J
    Kattpoet skrev 2011-01-03 10:11:57 följande:
    Sanna J,   hitta  din egen sexualiet, kolla  vad som får dig att komma och  visa det för din karl, det funkar faktiskt riktigt bra.

    Min karl varit nere väldigt mycke pga  flytten hit, språket, arbetslöshet och hemlängtan, men  jag har varit tålmodig och låtit honom göra vad han vill och ibland lekt porrfilm åt honom, ibland blir det sex , ibland inte.

    Sex är inte jätteviktigt, det är  bättre att han mår bra, jag ser  hellre ett leende på hans läppar än en hård kuk mellan bena.
     
    jag kommer inte av enbart samlag, och detta gör min karl lite osäker tyvärr (vet att detta spökat på lusten innan oxå), men det verkar vara mycket bättre nu och jag skall ta ditt råd och försöka komma på andra sätt att tillfredställa varandra, leka lite såsäga :). Tålamod och att inte ta det personligt, det måste jag ta tag i! Hahaha, mycket bra sagt, självklart håller jag med! Hans välmående betyder allt för mig!
  • Sanna J
    Hammerman skrev 2011-01-03 10:37:53 följande:
    Okej, det här hur den Hammermanska hjärnan hade reagerat på ovanstående situation. Parental advisory and all that.

    Nåväl, det som slår mig när jag läser trådstarten att din man känner sig osäker eftersom han inte vet hur han ska göra för att tillfredsställa dig. Kanske är det egentligen där skon klämmer? Förlåt om frågan verkar lite elak, men har du någonsin talat om för honom hur du vill ha det i sängen? Alltså, har du sagt det tydligt någon gång, eller har du hoppats på att diffusa hintar ska göra jobbet? 

    Det jag tänker är att det kanske inte är pressen att ha sex per se som är problemet här, utan att hans självförtroende helt enkelt gått och självdött efter att i åratal misslyckats med konststycket att få frugan att passera gå?
    Du har rätt, jag tror (även om han nekar att han forfarande är osäker) att självförtroendet fått sig en liten smäll där :/. Ohja, jag är absolute inte blyg i sängen och tar för mig och visar gärna hur jag vill ha det. Han har med fingrarna försökt tillfredställa mig, och det går ju inte lika snabbt som om jag gör det på honom, men när det väl går så är det grymt bra! Han är väl lite osäker där även kanske, att det tar tid och han tror han gör fel, vilket jag sagt att han absolute inte gör, jag berömmer honom varje gång, för att jag vill samt för att han skall bli mer säker. Men får väl försöka hitta på lite annat och berömma honom mer :).
  • Sanna J
    Dazzle skrev 2011-01-03 10:38:37 följande:
    Jag kämpar mig igenom, först bråkade men då blev det bara sämre, sen insåg jag som sagt att problemet i det hela sitter hos mig. Jag vill ju helst leva med min sambo och vill helst att alla hans dagar ska vara helt underbara å det e de inte om jag bråkar! Jag har skickat ett mail till dig med fler tankar!
    Ja, bråka har itne löst något alls! Vi har pratat lungt o sansat och det börjar ljusna tror jag.. jag försöker!
    Absolute, lika mycket som han är mån om att jag mår bra och verkligen bryr sig om mig, så känner jag detsamma. Hans lycka betyder allt för mig! TACK snälla du! jag väntar på ditt mail.. :)
  • Sanna J
    Hammerman skrev 2011-01-03 11:09:19 följande:
    Låter som du sköter den biten helt rätt!

    Men... du kanske skulle be honom använda något annat än bara fingrarna...?
    Ja, jag tycker det, haha :)

    jo, jag har faktiskt funderat på det, och tagit upp det tom, och han verkade vara med på det, har dock inte blivit av än. Antar att jag får släpa honom till en butik och leta upp lite leksaker. Kan absolute vara värt att testa iallafall och se om det blir bättre. Tack! Skrattande
  • Sanna J
    Dazzle skrev 2011-01-03 12:24:07 följande:

    Hej..


    Har inte mitt mail kommit fram? Första gången jag skickar brev här på BT så jag e lite osäker om det kom fram.


     


    Jodå! Tack kära du! Sitter på jobbet och var tvungen att gå iväg innan ja hann svara dig här. :) inboxar dig nu!
  • Sanna J
    Hammerman skrev 2011-01-03 12:34:30 följande:
    Leksaker? Bra idé! Själv var jag mer inne i det här tänket:


    Haha! I see your point.. :)


    Jo, så kan man oxå göra ifs. Fast jag är inte så känslig down there, så det kommer ta väääldigt tid för stackars sambon om nått skall hända :(

Svar på tråden Varför gör han så? :(