lobotomi hade verkligen varit något, på honom alltså ;) haha
"Ingen kan klandra dig för det beslut du har tagit, det är inte du utan han som har valt den situation ni är i just nu." denna meningen tackar jag för, det är just detta jag är rädd för.. att folk ska tycka jag är knäpp som inte bjuder min pappa. Ärligt talat så skulle jag hellre ha med min mammas ex som hon levde med många år som ställde upp mycket mer än min egen pappa någonsin gjort och antagligen någonsin kommer göra. Men denna inbjudan är inte möjlig av flera anledningar, tyvärr.
Är så trött på att hålla uppe en bra fasad utåt när allt bara är skit mellan oss. Enda gemensamma vi har är lite dna, ingenting annat!!
"hur kan man som vuxen kvinna inte bara göra fuck you fingret och vända klacken till till en vuxen man som uppenbarligen fullkomligt skiter i att vara ens pappa" Det är en stor fråga som jag önskar att jag hade svar på och som jag verkligen skulle vilja göra. Vill bara be honom dra så långt bort som möjligt..
Gick i terapi för att bearbeta mina känslor kring min pappa oxå och det påverkar ju inte honom men jag har någorlunda lärt mig att acceptera att jag aldrig kommer ha den relation som den lilla flickan i mig önskar och mina framtida barn kommer aldrig ha en ordentligt morfar. Tur man har andra oerhört omtänksamma och underbara människor runt en!!
Telegram är en bra idé ;)