• litet hemligt bröllop

Bjuda pappa med familj?

Jag har inte haft någon bra relation med min pappa och har inte pratat med honom sen tidigt i våras. Både vill och inte vill bjuda honom på kalas/bröllopsmiddag. Egentligen vill jag inte alls men samtidigt vet jag inte om jag orkar ta konflikten som kommer bli om han får veta att vi gift oss utan att bjuda. Även om det är hemligt bröllop! Vi ska bjuda familjerna enbart till vad de tror är födelsedagskalas men det är bröllopsmiddag och då har vi gift oss på dagen. Suck! Hur hade ni gjort? Finns det någon i samma situation?

• Svar på tråden Bjuda pappa med familj?
  • mittid

litet hemligt bröllop skrev 2010-10-31 01:18:57 följande:
    Det du skriver är extremt sant men det är så himla svårt att tänka så. Men jag måste! Får vara beredd att ta striden som kommer bli när dem får veta. Kramar, tack!

Visst.... men kom ihåg... Du behöver inte försvara Dig för att du är snäll mot Dig!
    Så "strid" lagom : )

• litet hemligt bröllop

Inte så lätt med hans psykotiska fru :(

• mittid

litet hemligt bröllop skrev 2010-10-31 12:07:04 följande:
    Inte så lätt med hans psykotiska fru :(

Så kan de va... men om du inte försvarar dig, så finns det inget att argumentera vidare emot... går du inte in i det så klarar du dig bäst.
    Man kan svara "Jaha... så tycker du..." och sen byta ämne... prata om vädret eller nått annat ointressant...
    Håll i dig, är det som gäller alltså!
    Lycka till!

• katten89

Om en far inte bryr sig om att prata med sin dotter på över ett halvår tycker inte jag att han kan räkna med att få gå på hennes bröllop. Att inte bjuda honom skulle kanske vara en bra markering mot honom att han får skärpa sig om han vill vara en del i sitt barns liv.

• litet hemligt bröllop
    mittid skrev 2010-10-31 18:47:32 följande:
      Så kan de va... men om du inte försvarar dig, så finns det inget att argumentera vidare emot... går du inte in i det så klarar du dig bäst.Man kan svara "Jaha... så tycker du..." och sen byta ämne... prata om vädret eller nått annat ointressant...Håll i dig, är det som gäller alltså!Lycka till!
    Ska ta vara på det du säger, för det är så bra!! Tack, du är en ängel!!
  • JustMeAndMyLove

Jag kommer inte bjuda min pappa. Jag är uppväxt med honom men han har gjort saker som gör att jag helst inte vill ha med honom att göra.

Han kommer riva upp himmel och hav när han inser att vi gift oss utan honom men jag står fast vid det. Han är en otrolig drama queen tyvärr.

Men då är det för att jag träffar honom extremt sällan. Han kan försvinna i några år och sen dyka upp på msn eller ännu värre, utanför ens dörr som om inget hänt.

Jag skulle helt enkelt vara orolig och må dåligt om han var där och det vill jag inte, inte på den dagen.

Så känn efter. Vill du ha honom där? Hur skulle det kännas att ha honom där? Vill du satsa på en relation med honom?

Sen kör du på det som känns rätt och även om andra inte håller med är det bara att stå på sig. Det är en dag du ska njuta av och minnas som vacker och speciell. Det är inte en skyldighet att leka diplomat för att man gifter sig!

Lycka till! Kram

• litet hemligt bröllop

Även om det är jobbigt att höra fler som har det som jag i relationen till sin pappa så är det ändå skönt att höra att man inte är ensam. Drömmer mardrömmar om hur pappas hemska fru ringer och skället ut mig för att jag inte bjuder pappa :( Den dagen det händer får jag försöka vara saklig och enbart ta det med pappa. Vet att det kommer vara hon som ringer, pappa är för feg!

• JustMeAndMyLove
    litet hemligt bröllop skrev 2010-11-02 06:32:08 följande:
    Även om det är jobbigt att höra fler som har det som jag i relationen till sin pappa så är det ändå skönt att höra att man inte är ensam. Drömmer mardrömmar om hur pappas hemska fru ringer och skället ut mig för att jag inte bjuder pappa :( Den dagen det händer får jag försöka vara saklig och enbart ta det med pappa. Vet att det kommer vara hon som ringer, pappa är för feg!
    Då ska du definitivt säga att din pappa kan ringa om han har nått att säga och inte skicka sin fru att göra skitgöran åt honom!

Ja, det är många, många som har liknande förhållande med någon av sina föräldrar. Så ensam är du inte! Och just bröllop och andra högtider gör det svårt för om det är något man konstant får höra så är det ju att blod är tjockare än vatten, familjen kommer först, de ÄR ju ändå dina föräldrar.

Jag tror det är jätteviktigt att våga sätta sig upp mot det om man känner att det är rätt för en själv.

• litet hemligt bröllop

Det tror jag oxå, man mår bättre av det i längden! :)

• litet hemligt bröllop

Tror jag bestämt mig, pappa blir inte bjuden! Ångest på hög nivå men jag måste tänka på mig själv och min blivande man :) Off yppig men vad konstigt det känns att skriva det ;) blivande man :D

Svar på tråden Bjuda pappa med familj?