litet hemligt bröllop skrev 2010-10-29 07:41:11 följande:
Jag har inte haft någon bra relation med min pappa och har inte pratat med honom sen tidigt i våras. Både vill och inte vill bjuda honom på kalas/bröllopsmiddag. Egentligen vill jag inte alls men samtidigt vet jag inte om jag orkar ta konflikten som kommer bli om han får veta att vi gift oss utan att bjuda. Även om det är hemligt bröllop! Vi ska bjuda familjerna enbart till vad de tror är födelsedagskalas men det är bröllopsmiddag och då har vi gift oss på dagen. Suck! Hur hade ni gjort? Finns det någon i samma situation?
Du är min idol! Så jäkla start börja en tråd att skriva om detta. Jag har självfallet suttit och gråtit över förtvivlan kring att bjuda eller att inte bjuda min far. Det gör mig så förbannad att inte ens när jag och min liv kärlek ska ha vår livs lyckligaste dag så kan jag inte vara 100% lycklig på grund av min totalt korkade frånvarande pappa som är som gubben i lådan. Hux flux dyker han upp i telefonen och kåter som att vi träffades förra veckan. Senast jag hörde från honom bar 1 år och 18 månader sedan (ja ni fattar någon har missat att ringa sin dotter på hennes födelsedag eller önska god jul eller informera att en släkting har dött eller höra hur jag har det eller osv). Hur fan funkar han? Hur kan man ha ett barn och totalt skita i att inkludera barnet i sin nya familj? Hur kan man som pappa inte vilja gå över eld och vatten för att ha en bra relation med sitt barn. Och största frågan av allt, hur kan man som vuxen kvinna inte bara göra fuck you fingret och vända klacken till till en vuxen man som uppenbarligen fullkomligt skiter i att vara ens pappa (så som man vill att en pappa ska vara med minimum i alla fall att man enligt mig hörs av minst en gång i månaden och att det inte bara är en själv som måste ringa). Jag blir så jäkla ledsen asså. Det som gör mig mest ledsen är för att jag verkligen önskade att jag kunde skita i att bjuda honom men jag har ju levt med denna sjuka relation i nästan hela mitt liv och ärligt jag vet inte vad jag ska ta mig till. Lobotomi kanske

Terapi ja typ 3 år men det hjälper ju inte mig för jag kan inte förändra honom utan jag kan bara förändra mitt sätt att förhålla mig till honom. Tänker att jag borde bara träffa honom och säga precis som det är. Jag är så pass besviken och sårad över hur vår relation är så jag känner mig inte bekväm med att ha honom med på vårt bröllop. Men det finns en liten tjej inom mig som tror och hoppas fortfarande att han ska bli min pappa som han var innan han gifte om sig. Jag är smart nog att inse att han inte kommer att bli detta men hjärtat vill inte riktigt hänga med.
Sedan läser jag här att vi är flera med pappor som inte förtjänar att vara med på vår stora dag. Ärligt vi borde skicka ut ett telegram till våra pappor där det står du har helt enkelt inte blivit bjuden för att du inte har vad som krävs för att få komma till din dotters bröllop. Du har haft ungefär 30 år på dig att skapa en relation men är ett totalt misslyckande inom området. Lycka till med ditt liv som världens sämsta pappa. Tack för att du såg till att göra min mamma gravid så jag fick växa upp till att träffa en man som aldrig kommer bli som du!