• zunzilk

nya vikt tråden

hej på er!
    tänkte starta en liten pepp tråd för alla oss som har några kilo upp eller ner till vår ideal vikt. Vi gifter oss på nyårsafton och då hade jag gärna vägt kring 78 kg så det får bli mitt delmål.
    vi kan väl följas åt och köra vägning och mätning 1 g/veckan.
    Jag styrketränar 3 ggr i veckan, kondition 2 ggr i veckan och yoga 1 g/veckan.
    Försöker äta nyttigt, dvs inte så mkt (främst) snabba kolhydrater. Just nu kör jag skräpfri månad. Vanligtvis har jagen ätar dag i veckan då jag vilar från träning och softar med familjen.
    Jag väger mig på måndagar.
    Startvikt:

18/10 85,5 kg midjemått: 87 cm

• Svar på tråden nya vikt tråden
  • 363

Åh får jag vara med här?
    Ska gifta mej på Valborg och har 8 kg kvar att gå ner eg
    fter att vart helt sängliggande i 8 månader pga gravkomplikationer. Har inte jättemycket tid över till träning utan kör på promenader och hemma övningar. I Söndags startade jag även den berömda Dukandieten med 5 dagars attackfas och har den här veckan gått ner 2kg.:)

• zunzilk

363- välkommen! :)
    Vill du ha tips på övningar på träna hemma så gå in på mama.se och gå in på olgas blogg, där finns massor av tips. :)

mikita- 2 cm på midja och stuss är ju jättebra! Måttbandet säger mer än den luriga vågen. ;)

• Lakke Luke

En annan har svårt att gå UPP i vikt, och jag är inte särskilt noggrann med vad jag äter egentligen... förvisso undviker jag godis, snacks och läsk i största möjliga mån.. Men riktig mat svular jag duktigt.. och på oregelbundna tider då jag har skiftarbete.
    67kg på 178cm är ingen riskzon direkt, men jag är pinnsmal lik förbannat med lite magdaller.
    Antar att börja träna igen är "enda" alternativet...?

• mikita

Jaha... +0,1 kg. Knappt upp alltså, men jag vill ju att det ska vara ner. Vet att jag inte skött mig i helgen, har superstressigt på jobbet så det har inte blivit någon träning på hela veckan (inte ens promenad). Plus att jag bytt p-piller och det krånglar lite. Så nog finns det att skylla på ;)

Ny vecka, nya tag!

• Lillaplopp

Här går det frammåt, jag har inte gått upp i vikt men ligger stadigt kvar på mina 68,5 kg. Nu har det inhandlats hantlar och skivstång. Nu ska både jag och sambon bli mer vältränade. Kollade in bilder från när jag testade klänningen och det är inte så smickarande med gäddhängsarmar till klänningen.

Har slarvat med helgträningen de senaste veckorna så jag måste verkligen komma i gång med det med.

Tur att det är 7 mån kvar till bröllopet.

• 363

Tack för tipset om Olgas blogg kanon med videoklipp och allt!:) Själv har jag inte mätt den veckan pga att jag är enormt svullen då mina cystor krånglar igen. Blir heller inte super mycket träning då jag har väldigt ont. Men hoppas att det gått över till lördag så jag kan mäta och väga mej då.:)

• fru för evigt

Jag är på. Har 14 veckor kvar till bröllopet och 10 kg att gå ner. Väger idag 75 kg och är 176 cm lång. Min taktik är att äta lite bättre och ta en halvtimmas promenad dagligen. Hatar att träna och älskar sötsaker i alla dess former så funkar inte mitt sätt vet jag inte vad jag ska ta mig till. Dessutom är det ju jul snart och en del resor som brukar vara svåra att klara utan alla godsaker.

• zunzilk

vägning idag: - 0,3 kg och - 1 cm. Lite besviken är man ju över det resultatet. känns som att man kanske är på väg mot ngn platå? Det hade varit trist skulle vilja minska några cm än och gå ner 3 kg innan nyårsafton. Får köra stenhårt nästa vecka. :)

• mikita

Förra veckans resultat var -0,4. Måste försöka komma igång med lite träning, gäddhängsarmar här också :(

En nära anhörigs sjukdom har gjort att jag den här veckan knappt ätit och när jag gjort det har det blivit godis eller fika...men ibland är det liksom inte läge att bry sig om "världsliga" saker som vikten.

Hejja hejja alla duktiga här!!!

• zunzilk

har haft en tuff vecka med sjuka barn och sambo som jobbar på annan ort. Maten har funkat sisådär så jag ser inte fram emot morgondagens vägning direkt. MEn vi får se. JAg återkommer.

• Lillaplopp

Här händer inget med vikten men jag har rasat flera cm runt om på kroppen. Just nu är jag förkyld så jag kan inte träna men snart så kommer jag i gång igen.

Nu är det bara 6 månader kvar till den stora dagen.

Svar på tråden nya vikt tråden