• zunzilk

nya vikt tråden

hej på er!
    tänkte starta en liten pepp tråd för alla oss som har några kilo upp eller ner till vår ideal vikt. Vi gifter oss på nyårsafton och då hade jag gärna vägt kring 78 kg så det får bli mitt delmål.
    vi kan väl följas åt och köra vägning och mätning 1 g/veckan.
    Jag styrketränar 3 ggr i veckan, kondition 2 ggr i veckan och yoga 1 g/veckan.
    Försöker äta nyttigt, dvs inte så mkt (främst) snabba kolhydrater. Just nu kör jag skräpfri månad. Vanligtvis har jagen ätar dag i veckan då jag vilar från träning och softar med familjen.
    Jag väger mig på måndagar.
    Startvikt:

18/10 85,5 kg midjemått: 87 cm

• Svar på tråden nya vikt tråden
  • mikita

Jag är med! Måste gå ner några (hmmm, faktiskt ganska många) kilo eller sy om klänningen...men det är ju motiverande i sig! Jag har målet 1 kg/vecka men har svårt att få till träningen alla gånger så vi får väl se. Huvudsaken är att jag kommer i klänningen om drygt 7 månader. Ska försöka äta mindre med godis, fika, glass som en första åtgärd.

• mikita

Var hos sömmerskan idag. Måste minska 8 cm runt ryggen för att det ska fungera med klänningen. Men jag har till februari på mig! Tyvärr gav förra veckans slit PLUS på vågen. Blä!

• Junibrud2011
    mmaddee skrev 2010-10-22 10:49:14 följande:
    jag väger ca 55 och vill gå ner 5 kg till bröllopet på midsommar
    Nu synar jag dej i kanterna. Är du alldeles ärlig? Då får du ett BMI på lite över 14! Du kommer se ut som ett benrangel!
  • VinterBrud82

mikita skrev 2010-10-26 21:44:42 följande:
    Var hos sömmerskan idag. Måste minska 8 cm runt ryggen för att det ska fungera med klänningen. Men jag har till februari på mig! Tyvärr gav förra veckans slit PLUS på vågen. Blä!

Har du tänkt på att muskler väger mer än fett??? Du kanske äntligen börjar få resultat på din träning. Bara att fortsätta kämpa så går det nog neråt snart ska du se ;) 

• Fröken Söt

Ang. att förespråka diet framför träning... Att tänka efter innan man stoppar något i munnen räknar jag inte som bantning. Nu vet jag inte exakt vad perfektionista syftar på, men om man tar ett äpple istället för ett wienerbröd minskar man kaloriintaget = bra för vikten och hjärtat. Att däremot gå på betydligt mindre antal kalorier än vad som krävs för att hålla igång kroppen (bantning) under en längre period är knappast nyttigt.

• Mariabridetobe

Tallriksmodellen!! och ta ett äpple eller morot istället för kakan el godiset. Och motion.. Jag har ätit enligt GI (som för övrigt inte är en bantningsmetod utan en kost som tagits fram för Diabetiker) Då jag har problem med min mage och inte klara vitt bröd, pasta mm, fick det rekomenderat av min läkare. Och att äta Normalt fast med fullkornsprodukter, och hoppa över allt onödigt socker har jag gått ner 16 kg.

• zunzilk

vägde mig i måndags: - 1 kg, mkt nöjd! Detta trots att jag fuskat under helgen. :)
    Skulle vilja inflika en kommentar ang bantning kontra träning.
    Det bästa resultatet får man om man kombinerar dessa två, en bil funkar inte utan bränsle och samma gäller kroppen. Man orkar inte träna ordentligt om man inte får ordentligt med näring.
    Sen att man kanske skippar wienerbrödet är för mig självklart. MEN ibland bör man unna sig ngt, förbud är en svår väg att gå då man inte kan vinna mot hjärnan.
    JAg har en ätar dag under helgen då jag får äta precis vad jag vill och detta är dessutom bra för förbränningen. MEN märkväl jag proppar inte i mig godis,chips denna dag utan bara mer fritt kanske en chokladkaka,ett glas vin eller en riktigt god middag. :)
    Hur går det för er?

• mikita

För mig går det åt aldeles fel håll nu. Tappade kontrollen helt under slutet av veckan och helgen. Vilket självklart visade sig på vågen i morse...ett jättestort +. Men nu är det jäklar skärpning! Fördelen är att jag har lättare att ta tag i det när jag blir arg. Ska också mäta mig idag så jag har fler siffror att jämföra än bara vikten. Kram till alla duktiga där ute :)

• 1700tal

Den här tråden är jag gärna med i!

Jag rasade upp nästan 20 kg under mindre än 1 år när jag åt medicin för ett par år sen och har kämpat som en idiot sen dess för att bli av med dem.

Min "normalvikt" har (innan jag gick upp) har alltid legat på mellan 60-65 kg (är 176 cm lång). När jag slutade med medicinen vägde jag 82 kg.

Då tog jag krafttag, åt GI-mat och promenerade raskt (vi skaffade samtidigt hund) 1,5 tim/dag och gick ner till 74. Sen avled tyvärr min trogna promenadkompis och promenaderna avtog. De förbättrade matvanorna behöll vi däremot hyfsat. Men så åt jag onyttigt under en tid (har alltid varit svag för fikabröd) och vikten kröp upp till 78 där den har legat stadigt i ca ett år.

Men nu ska den ner!!!!! Är så förbaskat trött på att gå och förevigt vänta på att jag ska bli "jag" igen, det utseende som jag fortfarande verkligen tycker är JAG!

Så här är jag nu:

1. Tänker inte ens inbilla mig att jag ska gå och träna varje dag. Efter rannsakning, det är inte min grej just nu..

2. Har ätit Modifasts produkter i ett par veckor och har nu krypit ner till 75 kg. (min kompis har gått ner 60 kg med hjälp av modifast och inte gått upp igen. Narmalt är jag totalt emot dessa subsitutprodukter men efter att ha sett honom förvandlas till en ny människa är jag beredd att prova det)

3. TOTALförbud på socker i alla former (dvs fikabröd. Godis och läsk gillar jag inte)

4. Fre eller lör lagar sambon och jag god och riktig mat som vi äter tillsammans. Modifast är annars ett väldigt asocialt ätande...

• Lillaplopp

Här hänger jag på.

Har pga ett par IVF behandlingar gått upp i vikt och ligger just nu ca 7 kg över min normala vikt. Jag tränar ett gympa/v, ett afrodanspass/v och försöker köra 2 pass med powerwalk eller lättare jogging.

Även jag funderar på en månad utan godis och kakor.

Invägning i onsdags 27 okt: 68,5 kg

Svar på tråden nya vikt tråden